פעם אחת ברון – ודי

שתי קבוצות יצרן גדולות פרשו מפורמולה 1 בעונת 2009, אבל ייתכן מאוד כי הסדרה תקבל פיצוי הולם בתחום זה בעונה הבאה, בדמותה של מרצדס. המגזין הגרמני Auto Motor Und Sport מדווח כי עסקת רכישת השליטה בברון על ידי מרצדס נמצאת בשלבי סיום וכי המכשול העיקרי שנותר כעת, אולי היחידי, הוא קבלת הסכמתה של מקלארן למהלך.

כפי הנראה, מקלארן ומרצדס קשורות בחוזה עד סוף 2011. חוזה זה, כמו גם חוזים עם ספונסרים שונים, עשוי למנוע ממרצדס את השלמת העסקה בשלב זה. משמעותה של העסקה, אם תצא לפועל, היא שקבוצת ברון עשוי לחדול מלהתקיים בשמה זה ובעונה הבאה נחזה בשובם של חיצי הכסף המיתולוגיים.

המגזין מדווח עוד, כי במסגרת העסקה יוותר רוס ברון כאיש מפתח בקבוצה, משך 3-5 השנים הבאות. ברון עצמו התבטא לגבי סיכויי הקבוצה להצליח בעונה הבאה ונשמע אופטימי למדי. הוא טען כי הקבוצה הצליחה להשקיע משאבים מינימליים בפיתוח המכונית הנוכחית, מבלי לשמוט את יתרונה הראשוני ותוך הבטחת הזכייה בשני התארים, כך שניתן היה להפנות משאבים רבים לפיתוח המכונית הבאה. זו האחרונה צפויה ליהנות גם מן העובדה שהתאמתה למנוע המרצדס לא תיעשה כלאחר יד

מרצדס צפויה להמשיך ולספק מנועים למקלארן בשנתיים הבאות. מקלארן עצמה תבקש, ככל הנראה, להאריך תקופה זו בשנה, עד שתוכל להעמיד מנוע תחרותי מפיתוח עצמי. מרצדס קיבלה אישור לספק מנועים לקבוצה רביעית, אף על פי שאספקה בפועל תדרוש את אישורה של מקלארן. קבוצת רד-בול הייתה המועמדת העיקרית לקבלת המנועים כאמור, אך נראה כי תחת זאת תבחר להמשיך ולהשתמש במנועיה של רנו (לטענתה של רד-בול, בשל מאפייני צריכת הדלק של המנוע, לאור האיסור על תדלוקים) .