1-2 מרשים לרד-בול במרוץ האחרון לעונת 2009

קבוצת רד-בול סיימה את עונת 2009 בדרך הטובה ביותר שיכולה להיות: סבסטיאן פטל ומארק וובר השיגו עבורה 1-2 מרשים, כמו גם את ההקפה המהירה ביותר (פטל). לואיס המילטון שזינק מהפול נאלץ לפרוש בתום 20 הקפות, לאחר שמכוניתו סבלה מתקלה בבלם האחורי-ימני. ג'נסון באטון ורובנס באריקלו סיימו במקומות 3-4 עבור ברון, לאחר שזה הראשון ניהל מאבק עיקש, עד לדגל השחמט, עם מארק וובר, ללא הועיל. הייפלד, קוביאשי, טרולי ובואמי לקחו את שאר הנקודות, בסדר זה.

הזינוק עבר בשלום עבור כל הנהגים, למעט באריקלו שאיבד חלק מהכנף הקדמית כתוצאה ממגע עם הגלגל האחורי של מכוניתו של וובר. באריקלו אף איבד מקום לבאטון בתום ההקפה הראשונה. קוביצה הרוויח גם הוא מקום, על חשבונו של טרולי, אבל המרוויחים הגדולים בזינוק היו קובליינן ופיסיקלה במכוניות המצוידות במערכת KERS, שהרוויחו 5 ו-4 מקומות, בהתאמה.

המילטון לא הצליח לברוח לפטל, למרות שזה האחרון היה כבד יותר בדלק. גם וובר שמר על מרחק סביר מהשניים, אך צמד נהגי רד-בול לא הצליח לתרגם את הקצב לאיום ממשי על הבריטי, אלוף העולם לשעבר. רובנס באריקלו פתח את סבב העצירות הראשון, ואחריו נכנסו גם שאר הנהגים מחבורת הצמרת. וובר יצא אחרי המילטון, בעוד שפטל לקח לידיו את ההובלה. באטון יצא מעט לפני קוביאשי, כאשר היפני המצוין תוקף אותו ללא רחם, מזכיר לכולם את מה שהיה רק לפני שבועיים בברזיל – אלא שהפעם ידו-שלו הייתה על העליונה.

בסטינט השני קיבל, כאמור, לואיס המילטון הודעה לפרוש, ובתוך כך סיים את חלקו במרוץ גם אלגרסוארי, שסבל גם הוא מתקלה טכנית. סבב העצירות השני הסתיים ללא שינויים מהותיים בסדר. פיסיקלה נענש במעבר דרך ישורת הפיט לאחר שנתפס עובר על המהירות המותרת בעצירתו השנייה. פטל החל לפתוח פער מוובר, בעוד שמאחור התנהלו מאבקים קצרים בין קוביצה ובואמי ואלונסו וקוביאשי. בדיוק כשנראה היה שהמרוץ שוקע אל שגרה משעממת החל להתנהל המאבק בין וובר ובאטון, שהסתיים, כאמור, לטובתו של האוסטרלי.

סבסטיאן פטל, אם כן, יוכתר כסגן לבאטון, בעוד שבאריקלו יסיים את העונה במקום השלישי בטבלת הנהגים. המאבק בין פרארי ומקלארן הוכרע גם הוא, לטובתה של האחרונה, לאחר שקימי רייקונן לא ניצל את פרישתו של המילטון וסיים רק במקום ה-12, אחרי קובליינן.

למעבר לתוצאות הרשמיות, למעבר לדיון בפורום