ווטל מתעלם מהוראות קבוצתיות

תמיד חשבתי שנהגים שמסכימים לקבל הוראות קבוצתיות זה אומר משהו עליהם. משהו לא טוב. לדוגמא אף אחד לא חשב להגיד למייקל שומאכר לזוז עבור רובנס באריקלו וגם אף אחד לא יגיד לאלונסו לזוז עבור מאסה. אלה אם כן אנחנו במירוץ הסיום שתזוזה יכולה להביא אליפות לפרטנר.

מארק וובר זז יותר מדי פעמים עבור ווטל. והיום כשווטל קיבל הוראה שלא לנסות לעקוף הוא פשוט התעלם ממנה ועקף. למה? כי הוא נהג מירוצים שרוצה לנצח. אחר כך הוא פשוט מפרסם הודעת התנצלות שאף אחד לא מאמין לה. משהו כמו ישראל והמרמרה.

אז מספיק להסתכל על הפרצוף של וובר על הפודיום כדי להבין שהוא יודע משהו עמוק – הוא לעולם לא יצליח לזכות באליפות כל עוד הגרמני נוהג לצידו. ואם במקרה אלונסו או המילטון היו נוהגים ברד בול תמונת המצב הייתה זהה.

אלונסו עצמו פרש מוקדם עקב כנף שבורה והעונה לא התחילה ממש טוב עבור הספרדי שמפגר כבר ב 22 נקודות מווטל ששוב מוביל את הטבלה. ברור הכל עוד פתוח, רק מירוץ שני וכל פתוח אבל בכל זאת לא קל לרדוף אחרי אלוף העולם כבר מתחילת העונה.

המילטון זכה בפודיום ראשון במדי מרצדס כשהוא מקדים את רוזברג (עוד נהג שלומד מי הדרג ומי הזרג) בעוד מאסה סיים חמישי.

8 תגובות על הפוסט “ווטל מתעלם מהוראות קבוצתיות

  1. לא מאמין שאתה מצדיק את מה שווטל עשה. זה בדיוק כמו פירוני ווילנב באימולה 1982. מיד רואים מי אדם עם כבוד ומי חלאה. אני גם לא מבין איזה סיפוק ווטל מקבל מלעקוף את וובר שהוריד את סיבובי המנוע כבר בהתאם להוראה שניתנה עוד לפני המירוץ שמפסיקים להתחרות אחרי הפיטסטופ האחרון. זה כמו שמתאגרף מנצח מישהו עם יד אחת מאחורי הגב. ווטל הפסיד את המירוץ הזה FAIR AND SQUARE אם החלטה שגויה שלו שכל העולם שמע ברדיו לעבור לסליקס כשהמסלול היה עוד רטוב. אבל ווטל הוא כמו ילד בכיין בשכונה שכשהוא מפסיד, לוקח את הכדור והולך הביתה. וובר היה צריך להכניס אותו לקיר של הפיטס, הוא לא היה זיגזג ולכן לא היה חייב להשאיר לו שום מרחב. אולי אז הפרחח היה לומד. אך אל דאגה, כמו שכבר הוכח מספר פעמים בעבר זה עוד יחזור אליו כבומרנג אוסטרלי אסלי, רק אני מקווה שבריבית דריבית הפעם

    בעצם, במחשבה שנייה זה לא מפתיע. דעתך על וובר ווטל ברורה וידועה וגם שכל העובדות מדברות על כך שבמקרה הזה סב טעה אתה לא תתן להן לבלבל אותך

  2. לקחת אותי למקום לא נכון. הכוונה שלי שהוראות קבוצתיות זה עוול מוסרי ולכן כל נהג שמכבד את עצמו לא ישמע להם

  3. ההוראות הקבוצתיות שהיו היום הן ביזיון לספורט (כמו תמיד) אבל בהינתן שיש הוראות ווטל יצא חלאה שלא מהעולם הזה. הבעיה שהוא הילד החביב של הורנר והוא פשוט יודע שהעסק הזה ישכח עד המרוץ הבא, זה לא שהוא יצטרך להחזיר לוובר את המקום האבוד במרוץ הבא.
    באותה מידה ההחלטה של מרצדס להגן על המילטון הייתה שערוריה. העובדה שלא היה לו מספיק דלק לגונן על המקום שלו לא הצדיקה להשאיר את רוזברג מאחוריו.
    אפשר רק להצטער שאלונסו לא היה שם באזור כי אז כל המשחקים האלו לא היו יכולים לצאת אל הפועל. אני דוקא מבין את ההחלטה להשאיר אותו בחוץ למרות הפגיעה בכנף. עשה רושם שהוא שומר על קצב סביר והיה ברור שהמסלול יתייבש במהירות.

    • תודה שהזכרת את הביזיון במרצדס, דרור. מרוב שהייתי עצבני על מה שקרה ברד בול אפילו לא הזכרתי את זה. מה אשמתו של רוזברג שלהמילטון חסר דלק?

      אני לא מסכים לגבי אלונסו. פרארי לקחו סיכון גדול מדי וסיכנו לא רק את עצמם אלא גם את ההנהגים האחרים במסלול. הייתה יכולה בקלות להתרחש תאונה קשה יותר עם וובר למשל. וגם לגבי מאבק האליפות זה לא היה סיכון שמצדיק את עצמו. הנקודות שהוא איבד(לדעתי היה מסיים שלישי), עוד יכולות לעלות לו באובדן האליפות. אלונסו הוא נהג מחושב ולדעתי הוא לא היה מקבל החלטה בסגנון הזה. לכן חשובה הערה של מרטין ברנדל על כך שהנהג לא יכול לראות את הכנף הקדמית שלו. הטעות היא 100% של פרארי

  4. אסף אני מסכים שהוראות קבוצתיות זה לא מוסרי ב-100%. אבל זה מה יש היום ב-F1. שניהם הסכימו לפני המירוץ שלא נלחמים אחרי הפיטסטופ האחרון ברגע שישמע הקוד ברדיו(אגב, אני לא מבין את הצורך בקוד כשזה חוקי עכשיו). אם ווטל היה מתנגד לזה לפני הזינוק הייתי הראשון לתמוך בו. אבל מי שנלחם בתופעה לא מוסרית ע"י עשיית מעשה לא מוסרי נוסף בעצם מוסיף חטא על פשע. ואם וובר היה יוצא מהפיטסטופ אחרי ווטל ואח"כ עוקף אותו מה סב היה אומר? המקרה הוא בול אימולה 82. ווילנב קרא לזה בגידה ואני מסכים איתו.

  5. לגבי וובר ווטל – - אם אמרו לווטל לא לעקוף והוא עקף – זה חמור מאוד. אם הקבוצה לא עושה כלום לגבי זה – זה אומר הכל. אני חושב שהסיטואציה בעייתית.
    רד בול לא יזרקו את ווטל, וובר יודע שהוא לא ימצא מושב תחרותי במקום אחר – אז הוא לא הולך לשום מקום, ואז מגיעים למצב שיש.

    לגבי מרצדס זה הרבה יותר פשוט – היו צריכים להפעיל הוראות קבוצתיות – להגיד להמילטון שיתן לרוזברג לעבור. במקום זה עשו ההפך.
    אני עדיין מזועזע עד עמקי נשמתי מזה שהמילטון מוצא את עצמו בקבוצה של האיש הדוחה הזה.

  6. כדי שיקרה כזה פיצוץ צריך צירוף של כמה נסיבות גרועות שיפגשו במקום אחד באותו זמן. ראיתי הרבה וקראתי הרבה על הסיפור הזה, ולא הצלחתי להגיע למסקנה על ווטל או וובר, רוזברג או המילטון. כולם דפוקים בסיטואציה הזאת וכל אחד מהם קיבל לדעתי את ההחלטה הכי גרועה שאפשר. אני לא שופט – יש הרבה אינטרסים, בעיות, ואין הרבה זמן לקבל החלטה. בעצם היחידי שלא היה צריך להחליט זה וובר, הוא רק היה צריך להגיב. אבל הוא יודע מי באמת שולט בקבוצה, אז מה ההפתעה הגדולה.
    אבל זה לא הסיפור, זה רק מייצג את כל מה שרקוב בספורט הזה בימינו. זה השיא של צמיגים דפוקים, מדיניות דלק לא ברורה ומכונית אווירודינמית שבנויה להתנהגות טובה ולא לנהיגה תחרותית. כל מה שמלאכותי בספורט כדי לייצר "עניין", חזר בבת אחת ביחד והתנגש בכולם. ארבעת המכונית המובילות היו תחת הנחיות קבוצתיות החל מהעצירה האחרונה, כשכל המטרה הייתה להחזיר אותם בשלום לפני שיקרה משהו שאף אחד לא מבין, אבל הוא ממש לא קשור לנהיגה או לתחרותיות. פסגת הנהיגה המוטורית העולמית ששואפת רק לחזור הביתה עם הנקודות שיש לנו בשלום. מכזאת נקודת מוצא ברור שדברים טובים לא יכולים לקרות. זה הטמטום בסיטואציה הזאת, ולא אם ווטל צדק או לא, לדעתי הצנועה :)))

    • רוב הדברים שאתה אומר מאוד מעניינים, ואני מסכים, חוץ מהמשפט האחרון.
      גם תחת מצבי צמיגים ודלק סבירים, כפי שהיה פעם, היו מקרים של הוראות קבוצתיות בחלק האחרון של המרוץ.

      אם כבר, אני חשבתי שרוזברג היה צריך להתעלם מההוראה שהוא קיבל, כי הוא היה בבירור מהיר בהרבה מהמילטון. ברד-בול השניים היו באותו קצב פחות או יותר, מה שהפך לדעתי את ההוראה של הקבוצה ליותר "לגיטימית", עד כמה שהוראה כזו יכולה להיות כשרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>