אלונסו מאבד את זה

אי אפשר לומר שהתאונה שהעיפה את פרננדו אלונסו מהמירוץ הייתה באשמתו. אבל זהו אלונסו כבר לא יכול לסמוך על פער הנקודות שיוביל אותו עד סיום העונה. ווטל מחק את היתרון של הספרדי ועכשיו הכדור ביידים שלו. המומנטום והמכונית המהירה שייכים לו.

חבל כי אם אלונסו לא היה פורש בתחילת המירוץ הוא לפחות היה מסיים שני ע"פ חישוב פשוט של המיקום של מאסה + 20%. מאסה עצמו עלה על הפודיום אחרי התקדמות מרשימה מהמקום העשירי אל השני. זו הפעם הראשונה שמאסה מסיים בשלושת המקומות הראשונים מאז קוריאה 2010. אם זה יעזור לו לזכות בחוזה חדש לעונה הבאה? לא.

עכשיו פרארי חייבם לבדוק טוב טוב איך הם יכולים להחזיק את אלונסו לקידמת הגריד. אחרת האליפות השלישית תוכרע מהר מהצפוי.

קוביאשי הפך להיות הנהג היפני השלישי בהיסטוריה שמטפס על הפודיום ועוד מול הקהל הביתי. צמד נהגי מקלארן סיימו במקומות 4-5 כשבאטן מקדים את הבוגד המילטון שבאמת חוץ מכסף לא ברור מה יש לו לחפש במרצדס שסיימה במקומות 11 (שומאכר) ו 22 (רוזברג).

רייקונן, הולקנברג ומאלדנו סיימו במקומות 6-8 ומארק וובר וריקרדו סוגרים את העשירייה הראשונה.

חמישה מירוצים לסיום העונה ותיאורטית יש 125 נקודות בקופה מה שאומר שאפילו ג'נסון באטן שמרוחק 63 נקודות עוד יכול לזכות באליפות, אבל בפועל אף אחד לא יכול לאיים על ווטל בדרך לאליפות שלישית.

7 תגובות על הפוסט “אלונסו מאבד את זה

  1. זאת אליפות שכונה. ווטל לא מסוגל לעשות כלום חוץ מלנצח מהפרונט. הוא לא שווה הרבה בעיני, בטח לא כמו אלונסו.
    אין לי מושג למה המילטון שוב עושה שטויות עם הסטאפ, נראה כמו שגיאות של טירונים.
    אני מבין עוד פחות את המעבר למרצדס. זה מהלך התאבדותי. לא מבין את זה.

    • אם תחשוב לרגע
      ב2007 אלונסו והמילטון הפסידו ברגע האמת לרייקונן למרות שהיתה להם מכונית הרבה יותר מהירה מפרארי
      ב2008 המילטון הצליח לקחת אליפות הודות לפרישה של גלוק בפנייה הלפני אחרונה של המרוץ בברזיל באותו מרוץ ברגע האמת הוא כשל והודות לנהג אחר הוא זכה
      ב2010 ברגע האמת באבו דאבי אלונסו קרס תחת הלחץ וובר בכלל לא הגיע לאותו מרוץ
      איך שאני מסתכל על זה אלונסו פספס את ההזדמנות שלו ב2010
      המילטון בכלל לא היה אמור להיות אלוף עולם,אם הוא היה מפסיד למאסה ב2008 הוא כבר היה פורש מפורמולה 1
      ווטל ללא ספק הנהג החזק בסבב יחד אם אלונסו אני רק מקווה שפרארי ורדבול יעשו עיסקה לקראת 2014 ווטל לפרארי אלונסו לרדבול
      ואז שווטל יקח אליפות אם פרארי יגידו שאלונסו הוא הנהג החזק בסבב רק שאין לא אוטו מהיר(רדבול) חחחחחחחח
      ולסיום רוב הסיכויים ששנה הבאה ניקו ינצח את המילטון מכיוון שהמילטון יהיה עסוק בלהצטלם לסרטים\פרסומות\וכל מיני מותגים , הרי בסופו של דבר הוא עבר למרצדס רק בגלל שהם נתנו לו חופש להרוויח כסף מפירסום וקולנוע
      העובדות מדברות בכביש:
      אלונסו נהג מעולה אבל עשה את שלו
      המילטון הבולם המאוחר הכי טוב(אחרי שקוביצה נפצע)אבל הראש בחיים לא יהיה שם
      באטן אם הרכב הנכון יוכל לתת לווטל פייט
      וובר אחד הנהגים היותר אהובים עלי אבל גם אצלו הראש קצת דפוק(הלוואי והוא היה עובר לפרארי ואז היו מבינים כמה הוא מהיר(ברכב איטי)
      אני יודע שזה כואב אבל אחרי 2008 הייתם צריכים להבין שזה הדרך היחידה שהמילטון יקח אליפות(בזכות נהגים אחרים)

      • ובכל זאת…
        ב-2008 המילטון היה אלוף העולם עם מכונית נחותה מהפרארי ואחרי 6 ענישות חמורות שהוא הוענש, בינהם גזילת הזכיה בספא והעברת הנקודות למאסה בפרשת לה-סורס גייט, אחת משערוריות השיפוט הגדולות של הספורט. במירוץ האחרון באינטרלגוס טימו גלוק הלך על אסטרטגיית עצירה בודדת ולכן מצא את עצמו מאבד קרוב ל-15 שניות להקפה בהקפות האחרונות כשהוא נוסע על הגנטים במסלול שטוף מים.
        ב-2007 פרארי גנבה להמילטון את האליפות עם החלפת המקומות של מאסה ורייקונן, היום שבו מאסה מכר את נשמתו לפרארי – שנה לאחר מכן נפדה התשלום במלואו (מאלוף לעלוב ב-20 שניות).
        אנחנו היום צופים במרוצים שבהם מתחרים 3 נהגים אדירים: אלונסו, המילטון ופטל (לא בהכרח בסדר הזה). כל אחד מהם עם האופי הייחודי לו. אלונסו עם קור הרוח והנהיגה המאופקת ששומרת על הצמיגים לרגעים שצריך אותם באמת. פטל עם הנהיגה הכל כך מדוייקת, הוא ינצל מכונית מצויינת למקסימום (אבל לא פחות ממצויינת), והמילטון עם ביצי הפלדה והעקיפות המדהימות שכל פעם משאירות אותי המום מחדש.
        שלושתם יחד נותנים שואו וכל אחד מהם מסוגל לקחת אליפות בהינתן התנאים המתאימים.

        אף פעם לא החזקתי מוובר וכנראה שגם אף פעם לא אחזיק.
        רוזברג חייב קצת יותר מזל בשביל להתבלט – אולי שנה הבאה.
        באטן חייב להוציא יותר מהמכונית שלו בשבתות אחרת האליפות של 2009 היא האחרונה שלו.

        • מה שבטוח שנה הבאה המילטון יוכיח שחוץ מלבלום מאוחר
          אין לו הרבה מה למכור במרצדס כי הוא לא נהג שמפתח מכונית אלופה
          אלונסו פשוט חסר מזל ב2010 האליפות היתה בידיים שלו וה"קור רוח" שלו גרם לו לעשות שטויות מאחורי פטרוב
          ווטל נהג מהיר מאד בלי קשר לנהיגה המדויקת שלו(שהיא הודות לרדבול של ניויי)
          לסיכום:
          ווטל הראה כשרון כבר מהמרוץ הראשון שלו בBMW(רכב נחות מאד)
          אלונסו הראה כשרון עוד במינרדי(רכב נחות מאד)
          ואילו המילטון הראה כשרון במקלרן(2007 המקלרן הכי מהירה בעשור האחרון)
          איך שזה נראה לי אלונסו ווטל הוכיחו שיש להם מהירות
          במכוניות נחותות מאד הודות ליכולת לבנות קבוצה ורכב מנצח בנוסף למהירות ואומץ
          המילטון עושה את הדרך ההפוכה יש לו את המהירות אבל אין לו את היכולת לבנות קבוצה(וגם הראש שלו אף פעם לא שם)
          מגיל 13 הוא במקלרן ובשנתיים בלבד באטן בא והפך לאהוד יותר בקבוצה שהמילטון גדל בא
          קצת חומר למחשבה

          • לא יודע על איזה שטויות של אלונסו אתה מדבר ב-2010.
            לא יודע מה זה "נהג מהיר מאוד בלי קשר לנהיגה מדוייקת", אתה בטח מתכוון לזה שהוא הנהג שלוחץ על הדוושה עד הסוף.
            המילטון הראה טונות כישרון מהיום הראשון שעלה על קארט ובגלל זה הוא נחת לפורמולה1 ישירות לתוך קבוצה מובילה. את ההשגים של המילטון בקארטינג, בפורמולה רנו, בפורמולה3 וב-GP2 לא יצליחו לכסות פטל ואלונסו ביחד.

            הדרך ההפוכה שעושה המילטון זה בזכות מכונית מאוד לא תחרותית שמלווה אותו במשך 3 שנים. השנה הקבוצה שלו לקחה ממנו את הסיכוי לתואר ברשלנות אין קיץ.

  2. המילטון לא עזב בשביל הכסף. מקלארן הציעו לו סכום זהה לסכום העיסקה של מרצדס לפני חודשיים והוא בכל זאת עבר.

    לדעתי זה קרה בשניה שהוא יצא מהמכונית בסינגפור. למרות שהוא דיבר על להילחם עד הסוף האכזבה מהקבוצה ומהמכונית היתה על הפנים שלו.
    2 זכיות בטוחות הקבוצה דפקה לו בשני מרוצים עם עצירות שערורייתיות ואת הזכיה השלישית דפקה לו המכונית.

    מקלארן היום קיבלו את ?ההבטחה הגדולה? מה שנקרא לפנים עם טעות נהיגה שבחיים לא היו רואים מהמילטון. מצד שני גם עם הסט-אפ הדפוק המילטון הצליח להביא את המכונית למקום החמישי תוך כדי הדגמה איך יוצאים מהפיטס עם צמיגים קרים.

    ברור להמילטון שההימור שלו הוא עצום אבל אני דווקא בעד המהלך. ראית שלא הולך? תמשיך הלאה.

    יופי של מרוץ לקובה, נתן את הנשמה.

  3. ראיתי את המרוץ בגן עדן (הוואי) במוצ"ש 20:00 בערב (19 שעות הפרש מיפן).
    פעם ראשונה שאני רואה פורמולה-1 במוצאי שבת.

    שעמום מוחלט עם ניקורים מרובים לקראת הסוף.
    לצערי עושה רושם שווטל יקח את העונה הזאת תוך כדי שהוא ישעמם אותנו למוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>