המילטון עדיין בתמונה, באטן כבר לא.

אם בשבוע שעבר אמרנו שיש שישה נהגים שיוכלים לזכות באליפות, מירוץ אחד אחר כך והמונה עומד על חמישה. ג'נסון באטן שהיה במקום השני במשך רוב המירוץ נאלץ לפרוש ויצא מעשית מתמונת האליפות. אז נשארנו עם חמישה מתוכם וובר ורייקונן לא ממש יכולים. אז יש את אלונסו שממשיך להרשים במירוץ מצוין שלמרות זינוק ממקום עשירי סיים במקום השלישי. אמנם פרישתו של באטן הועילה לו, אבל אף אחד לא צפה שפרז יבוא משום מקום יעקוף את צמד נהגי פרארי ויסיים שני. אם המירוץ היה ארוך בשתיים שלוש הקפות הוא היה זוכה בניצחון הראשון שלו העונה.

אבל מי שכן זכה היה המילטון שללא מאמץ מיוחד זינק מהמקום הראשון וסיים ראשון וסוגר את הפער מאלונסו בטבלת האליפות. הספרדי מוביל ב 37 נקודות אבל יש עוד המון נקודות בקופה כך שהכל פתוח.

בין המילטון לווטל במקום הרביעי מפרידות שתי נקודות בלבד והפעם היה תורו של הגרמני לסבול מחוסר מזל כשנאלץ לפרוש עקב בעיה במנוע.

היה זה מירוץ מהנה לצפייה עם הרבה עקיפות ואקשן למרות שלא היה לנו מאבק אמיתי על הניצחון. מי שכמובן גנב את ההצגה היה פרז ששוב סאובר הוכיחו שהם מבינים את הצמיגים הכי טוב וזו לא הפעם הראשונה שהמקסיקני הצעיר מוצא את עצמו בסיום המירוץ עם הצמיגים הטובים ביותר על המסלול. והוא בהחלט ניצל זאת תוך עקיפות קלילות על מאסה ואלונסו בדרך למקום השני. יותר חשוב מכך נראה שהוא בדרך לנשל את מאסה ממקומו בפרארי.

מירוץ הבא בחושך של סינגפור. אנחנו בדרך לסיום מוחץ עבור העונה הזאת.

9 תגובות על הפוסט “המילטון עדיין בתמונה, באטן כבר לא.

  1. מה שהיה עם ווטל זה שערוריה.
    נאמר בשידור שבשנה שעברה היה אותו דבר בדיוק – רק הפוך, ואז לא היה עונש.
    זה היה מהלך אולטרא לגיטימי, אלונסו חושב שהכביש שייך לאבא שלו, והבעיה שהוא צודק.
    בפרארי עשו בקשר קולות של חוסר שביעות רצון, ובטח עוד קצת קולות מחוץ לקשר, ואז אבא של אלונסו העניש את הילד הרע ווטל.
    בסוף זה לא שינה בגלל שווטל פרש, אבל באמת כבר נמאס מזה.

    מה שבאמת מפחיד זה שבלי הבעיות בדרוג אלונסו יכול היה לנצח.

  2. תגובה קצרה. אני בהחלט הופתעתי מהעונש לפטל. בשנה שעברה המצב היה הפוך ולא נעשה דבר. אוטוספורט הפנו להבהרות של ה FIA לגבי זה שברגע שהכנף הקדמית של הנהג שמנסה לעקוף נמצאת במקביל לגלגל האחורי של הנעקף, הוא חייב להשאיר מקום בתוך הפנייה. ההבהרה הזאת נתנה למיטב זכרוני בתחילת העונה הזאת במירוץ שבו רוזברג השתולל קצת יותר מדי. זה מצד אחד מסביר מדוע אף אחד לא נשען על פטל בעקיפות שלו מבחוץ השיקיין בספא ואפילו במונזה ראינו כמה עקיפות כאלה מבחוץ, אבל מצד שני כשדי רסטה שיגר את סנה בדה לה רוג?יה, לא עשו כלום.

    מעבר לזה היה מירוץ מעניין עם יותר עקיפות למרות שמאסה לא נתן להמילטון פייט. אלונסו אולי היה מסוגל, אבל נתן הקפות ראשונות מהסרטים ואז עבר למצב זהיר יותר. בדיעבד, ברגע שפרארי גילו את הבעיה בדירוג, אולי היו צריכים להוציא אותו על צמיגים קשים ואז הוא היה במצב דומה לשל פרז. היה להם אבל מעט מאד זמן להגיע להחלטה הזו.

    רד בול נראו גרוע, אבל מעכשיו חוזרים למסלולים המודרניים הרגילים ולצמיגים אחרים. העונה פתוחה לחלוטין!

  3. תגובה קצרה. אני בהחלט הופתעתי מהעונש לפטל. בשנה שעברה המצב היה הפוך ולא נעשה דבר. אוטוספורט הפנו להבהרות של ה FIA לגבי זה שברגע שהכנף הקדמית של הנהג שמנסה לעקוף נמצאת במקביל לגלגל האחורי של הנעקף, הוא חייב להשאיר מקום בתוך הפנייה. ההבהרה הזאת נתנה למיטב זכרוני בתחילת העונה הזאת במירוץ שבו רוזברג השתולל קצת יותר מדי. זה מצד אחד מסביר מדוע אף אחד לא נשען על פטל בעקיפות שלו מבחוץ השיקיין בספא ואפילו במונזה ראינו כמה עקיפות כאלה מבחוץ, אבל מצד שני כשדי רסטה שיגר את סנה בדה לה רוג?יה, לא עשו כלום.

    מעבר לזה היה מירוץ מעניין עם יותר עקיפות למרות שמאסה לא נתן להמילטון פייט. אלונסו אולי היה מסוגל, אבל נתן הקפות ראשונות מהסרטים ואז עבר למצב זהיר יותר. בדיעבד, ברגע שפרארי גילו את הבעיה בדירוג, אולי היו צריכים להוציא אותו על צמיגים קשים ואז הוא היה במצב דומה לשל פרז. היה להם אבל מעט מאד זמן להגיע להחלטה הזו.

    רד בול נראו גרוע, אבל מעכשיו חוזרים למסלולים המודרניים הרגילים ולצמיגים אחרים. העונה פתוחה לחלוטין!

  4. בכיינות איטלקית טיפוסית.
    מקלארן צריכה ללמוד מהם איך להתנהל בספורט הזה!
    איך אומרים?.. מי שלא בוכה לא גודל.

  5. ניר,
    מצטער על התגובה המאוחרת. העונש האחרון שזכור לי לפרארי במונזה היה ב 1978 על זינוק מוקדם של ז'יל וילינב.

    ברור שכל ענישה במונזה של קבוצה אחרת מפרארי תהא חשודה. מצד שני, שופטי המירוץ כיום קבועים, מלבד פול נהגי העבר, ממנו בוחרים אחד. מבחינה זו, אמורה להיות עקביות בפסיקה.

  6. אני לא יודע מה איתכם ח'ברה,אבל אני נורא נהנתי במונזה….לתשלום הגבוה של הכרטיסים לשלושת ימי האירוע הייתה תמורה מלאה…האנשים האווירה והמזג אוויר המצויין נתנו הרגשה נפלאה!
    זהו ללא ספק אחד המסלולים המיוחדים בסבב שנושא עמו מורשת רבת שנים!

    Monza…..Tempio di velocita'……FORZA FERRARI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>