צעד לעבר אליפות שלישית

אחד מהשניים יזכה השנה באליפות שלישית: פרננדו אלונסו או ווטל. המילטון נהג שלא נופל משניהם ויש אומרים אפילו טוב מהם אבל הוא לא יזכה השנה באליפות. דברים פשוט לא מסתדרים לו. הוא נהג מדהים אין ספק ולראיה העקיפה הקלילה על ווטל למרות שהיה בפיגור של הקפה. סבסטיאן לא ידע מאיפה זה בא לו ורק יכל לנפנף ביידים בסימן של מה אתה עושה…

גם וובר לא יזכה השנה באליפות וגם לא באטן. יש רק שני נהגים שמירוץ אחרי מירוץ מספקים את הסחורה. היום הייתה ידו של הספרדי על העליונה למרות שללא ספק לווטל הייתה מכונית טיפה יותר מהירה. אבל אלונסו זינק ראשון ולרגע לא חשב לוותר. לא לווטל ובטח לא לבאטן. איך הוא אמר ברדיו למהנדס פרארי מודאג: DON'T WORRY. הוא ידע שהוא הולך לנצח היום.

אבל בכל זאת הצמיגים גורמים לכל מירוץ להיות מותח עד הסוף. 10 הקפות לסיום נראה היה שהצמיגים של באטן טובים יותר ושאלתי את עצמי למה פרארי לא מכניסים את אלונסו לפיט. אבל באופן נדיר פרארי ידעו מה הם עושים. באטן לא היה מספיק מהיר ולמעשה איבד מקום לווטל שמצידו לא נשאר לו זמן לתפוס את אלונסו. פרנדדו מוביל ב 34 נקודות על וובר. עדיין פער קטן מדי כדי לנוח על זרי דפנה.

היה זה מירוץ מרתק עם המון אירועים. מאד התרשמתי מהשועל הוותיק שומאכר שלמרות אסטרטגיה גרועה הראה שלנהוג ולעקוף הוא לא שכח. אבל 3 עצירות דירדרו אותו מהמקום השלישי אל השביעי בסיום. מי שהקדים אותו הוא פרז שההימור שלי שבעונה הבאה הוא מחליף את מאסה בפרארי. מירוץ מצוין מהמקום ה 17 אל השישי ולדעתי עוד נשמע עליו רבות.

מי ששוב בחר להיעלם היה וובר שאחרי ניצחון נפלא באנגליה הוא שוב נעלם. כאילו הלחץ של האליפות משתק אותו והוא סיים במקום התשיעי האנמי. ווטל כבר נושף בעורפו והוא רק שתי נקודות אחריו באליפות הנהגים. תשאלו את אלונסו ממי הוא חושש יותר…

שבוע הבא הונגריה מסלול בוא השיג פרנדדו אלונסו את הניצחון הראשון בקריירה. האם הוא יוכל לנצח בפעם השלושים ואחת ולברוח בטבלה? סיכוי טוב שכן

23 תגובות על הפוסט “צעד לעבר אליפות שלישית

  1. ווטל קיבל עונש על עקיפה לא חוקית. באטן סיים שני, רייקונן שלישי, קוביאשי רביעי וווטל רק במקום החמישי אחרי 20 שניות שהורדו לו

  2. אלונסו מוכיח פעם אחר פעם למה הוא הנהג הטוב בסבב (ולא זה לא המילטון).
    באופן כללי גם אם לכאורה היה צמוד בפסגה היה מרוץ די משעמם הפעם. אולי גם העובדה שהמרוץ לא היה ב-BBC ונאלצתי להסתפק בפיד בודד ולא הכי אייכותי (גם ברמה הטכנית וגם הפרשנית) של SKY תרמה לעניין.

    אני חושב שמה שהמילטון עשה אתמול לווטל הוא שערוריה שהביאה לבסוף גם לפוזיציה מול באטן ולענישה. אני חושב שזה פתח חמור לשימוש בנהג השני של הקבוצה לפגיעה במרוץ של נהגים אחרים ואולי פרארי ימצאו שימוש הולם למאסה שגם ככה לא עושה נקודות.
    בעידן של ימינו נהג עם מכונית סבירה וצמיגים טריים יכול להיות מהיר בשתי שניות מהמובילים בקטע נתון של המרוץ ולא ממש מרשים אותי שהמילטון היה באותו רגע יותר מהיר מווטל הוא פשוט היה צריך להוריד את הרגל מהגז ולתת גם לבאטן לעבור אותו.
    בשורה התחתונה הוא עיכב את ווטל כסמן אחורי ואם לא הייתי צופה בשידור בריטי משוחד היו גם נאמרים הדברים הנכונים. זה לא עניין של חוקים זה ספורטיביות נטו שלא הייתה קיימת אצל המילטון מעולם.

    מקלארן כרגע טובים בשלושה דברים להתבכיין, לעשות סרטי אנימציה (לא רעים בכלל) ולקבוע את שיא הזמן בהחלפת צמיגים. אליפות לא נראה לי שהם יראו העונה לא בתחרות האישית ולא בקבוצתית.

    ווטל עוד לא מספיק מנוסה בלעקוף הוא היה רגיל לברוח קדימה ולסיים ראשון. לדעתי הוא היה יכול להשלים עקיפה על באטן גם בלי השטות שלו אבל זה טוב לאלונסו אז אני לא מתלונן.

    לראשונה בהוקנהיים הופעל ה-DRS ואני מניח שבעוד שנתיים הקו ממנו הוא מופעל יזוז ב-100 מטר. זה היה פשוט קל מדי.

    • איזה קישקושי בייצים.
      ברור שהמקלארן היא לא איזה סמן אחורי שעושה בעיות. זה לא אדי ארווין.
      ברור שלהמילטון יש מוטיבציה גדולה לעקוף את ווטל וגם את אלונזו – קוראים לזה SC.
      אני מסכים שהנהג השלם בסבב הוא אלונזו, יחד עם זאת וכזכור – במכונית זהה המילטון משאיר לו אבק, ולא שזה משנה – אבל אלונסו הוא בכיין גדול ונהג שנכנס ללחץ כשלא הולך לו – ואז מאשים את כל העולם.

    • לדעתי זה היה סופר ספורטיבי. המילטון היה בקצב מהיר יותר מווטל למה שלא יעקוף?
      אבל יש כאן בעיה לוגית שהחוק לא נותן לה פתרון. כי ברגע שמישהו UNLAP הוא מייד נהפך לסמן אחורי ומקבל דגל כחול כמו שקרה אתמול. זה די מטומטם…

  3. 109-109 בעונה שהם היו באותה קבוצה… עם יחס מועדף משמעותית מצד הקבוצה להאמילטון… נכון, זאת היתה עונת הרוקי שלו, אבל גם העונה הכי טובה שלו עד היום…

    • למרות שניר מכנה את אלונסו בכיין גדול די מדהים שבעונה המדוברת הוא היה כל כך קרוב לזכות באליפות וללא השטות שהוא עשה בהונגריה הוא גם היה זוכה בה

  4. לסנר אני חושב שאתה מבלבל סיבה ותוצאה.
    אלונסו פשוט סיפק סחורה פחות טובה מהמילטון (משלב מסויים), ואז הוא התחיל להתבכיין, ואז הוא קיבל יחס פחות טוב, ואז הוא התחיל להתנהג כמו תינוק, ואז אם אני זוכר נכון (ואני ממש לא בטוח בזה), הוא פוצץ את פרשת הריגול.
    יש מצב שעשיתי פה סלט בין עונות שונות?

  5. לא עשית סלט, אבל זה לא משנה את העובדה שהוא קיבל יחס מחפיר ממקלארן, מה גם שאת פרשת הריגול פוצץ דה לה רוסה לא פחות מאלונסו… בכל מקרה, לא משנה את העובדה שהם סיימו בשוויון נקודות למרות שהאמילטון קיבל יחס מועדף…

  6. אתה מתכוון למרות שאלונסו היה נהג צמרת עם שתי אליפויות בכיס, ואילו המילטון היה רוקי חסר כל נסיון.
    אם זכרוני אינו מטעיני, במונאקו, מרוץ שקורה יחסית בתחילת העונה, בשבוע האחרון של מאי או משהו כזה, במרוץ המילטון כבר היה צמוד לישבן של אלונסו והתלונן שלא נותנים לו לנהל קרב פתוח…

  7. זכרונך מטעך, זה היה אמצע/סוף המירוץ כשאמרו להם Hold Positions, בהחלט דרישה לא הגיונית במסלול כמו מונאקו כשהקבוצה ב1-2…

    והתחלתי בזה שאני יודע שהאמילטון היה רוקי, ובכל זאת, הוא לא בדיוק השתפר מאז (היה נהג מצויין אז, והיום, איכשהו הרשים יותר אז, ולא רק בגלל שהיה רוקי)… הטענה שאמרתי היא שכששני הנהגים סיימו עם אותו מספר נקודות, ועוד ביחס מאד לא שוויוני (מזכיר לך את אמירתו של אחד הבכירים במקלארן – We are not racing Ferrari, we are racing Fernando) אי אפשר להגדיר זאת כ"השאיר לו אבק" עם כל הכבוד…

  8. לא הבנתי, איפה בדיוק טעיתי?
    הדרישה הייתה הגיונית כמובן, על כך אין עוררין, אבל הסיפור בא להמחיש בכמה מוקדם (בעונה, לא במרוץ) לואיס כבר היה בקצב של אלונסו.

    הם סיימו עם אותו מספר נקודות? איזה עונה זאת 2008? 2007? לא מחקו ללואיס כל מני נקודות בעונה הזו? זו העונה שאני פתחתי דרוג אליפות נהגים אלטרנטיבי (ונאמן למציאות)? זאת העונה שבספא דפקו את המילטון עד הסוף על זה שהוא החזיר מקום ועקף מייד בחזרה את קימי או את מאסה?

  9. אנחנו דיברנו על 2007, אתה התחלת להזות (באופן יותר קונסיסטנטי מבעבר) ב2008 עם הדירוג…

    ב2007 מי שהוענש היה אלונסו בבודפשט…

  10. כן כן, זה מסתדר לי פחות או יותר עכשיו. אני זוכר את הענישה בהונגריה. הוא הפריע ללואיס לצאת בזמן לדרוג או משהו כזה? אכן חומר של אליפות עולם. נהג מושלם.
    ב 2008 מה שנהיה הזוי, יותר מהרגיל, זה ארגון הסעד העולמי לטובת פרארי..
    אני רק לא מצליח להיזכר מי לקח את האליפות..

  11. אל תתייחסו, הוא מזדקן. הזכרון שלו בוגד בו, אז הוא מסדר הכל בתאים האפורים שלו כמו שהוא רוצה לזכור, כדי שיהיה לו יותר קל :)
    המילטון הפר הסכם ג'נטלמני בין הנהגים בהונגריה, כשיצא לדרוג לפני אלונסו. אז אלונסו, במהלך מתוזמן לא פחות מרשים מהביצועים שלו בעונה הזו, מנע ממנו דרוג בכלל.

    את פטל היה צריך להעניש הרבה לפני סוף המרוץ. כמעט לא הייתה הקפה שבה הוא לא יצא מהמסלול. גם נהגים אחרים עשו את זה, אבל הוא עשה את זה על בסיס כמעט קבוע. ככה שבאיזשהו מקום העקיפה של המילטון עליו "הגיעה לו".

  12. לא הבנתי ( לא שאני זוכר משהו, או מתכוון לטרוח לבדוק, למרות שאני סומך שהמציאות הפוכה מאיך שאתה מציג אותה) – אלונסו הוא המוציא לפועל של השופטים? ואתה מתגאה בתיזמון של מהלך כזה? אתה גם בעלים של מלון בלאס וגאס או משהו?

  13. את התגובה המלאה שלי למירוץ כתבתי בפורום. מצחיק איך הדיון פה הגיע במהירות למי טוב יותר וזה מוכיח את מה שכתבו באוטוספורט, העונה המצויינת הזאת סובלת מכך שאין מאבק ראש בראש בין שניים, א-לה שומאכר בהול או שומאכר שהאשימו או שומאכר אלונסו או אלונסו בה ולטון וכיוצ?ב.
    באשר לדעתי לגבי אלונסו מול המילטון, אגיד כך, אלונסו באמת שלם יותר, בכך הוא מתאים להנהיג את פרארי הרבה יותר נניח מהמילון. למרות זאת, בהיצמדות פאנטית לחשיבות ה? כל או כלום ? בסגנון וילנייב זצ?ל, אני מעדיף ואוהד אישית יותר את המילטון. האמת שהשנה אלונסו עושה ניסים (כמו ולנסיה) והתחלתי לפתח אהבת אמת כלפיו (בניגוד לאהדתו כנהג פרארי), אבל לאורך הקריירה, אני עדיין מעדיף את המילטון.

    באשר לאירוע העקיפה של המילטון על פטל, ברור שזה חוקי ותמיד היה כך. הבעיה היא שיש פה פתח למניפולציה מאד מסוכנת ולא ספורטיבית באמצעות הנהג השני של הקבוצה. כמו שדרור נדמה לי אמר, במיוחד בעונה הזאת, נהגים שונים יכולים להיות המהירים ביותר על המסלול בשלבים שונים של המירוץ. כמו שראינו עם פיקה ג?וניור ורנו, פירצה בחוקים קוראת לגנב והכסף ב F1 גדול…

  14. אחד הדברים שנחרטו בזכרוני זה מרוץ מסויים בקנדה, שבו אלונסו משום מה איבד את המכונית ביציאה מהיירפין ואז פגע בקיר.
    שמעו אותו אומר בקשר לקבוצה
    "something is wrong with the car"

  15. אם נחזור רגע ליחסי הכוחות, הרי שעושה רושם שמקלארן ורד טל צמודות מאד כאשר פרארי גם כן נמצאת בחוד. העניין הוא שבשני המירוצים האחרונים המכוניות כווננו בצורה לא אופטימלית ולכן שום דבר לא בטוח. אם בהונגריה יהיה מזג אויר חם כמקובל, נזכה לראות משהו יותר מייצג.

    וסליחה על הטעויות בפוסט הקודם. אני כותב מהנייד ויש לי בעיה של תיקונים אוטומטיים ומסך שעף לי הצידה כל הזמן…

  16. אלונסו בהחלט היה הנהג הבכיין הראשון בהסטוריה שהאשים את המכונית בתאונה….

    ואגב ניר, לגבי הסיפור בהונגריה, להזכירך (כן, אני יודע שהזיכרון לא משהו) זה היה המקרה היחיד בעונה ההיא שבה במקלארן גיבו את אלונסו והאשימו את האמילטון באי ציות לאסטרטגיה קבוצתית…

  17. הזכרון שלי באמת לא משהו, אתה יכול להזכיר לי עוד מקרים שבהם נהג התבכיין על המכונית אחרי שהוא הכניס אותה בקיר?

  18. אגב, לגבי הזיכרון, זה באמת תופעה מעניינת, הזיקנה הזו, אני לא זוכר מה היה אתמול, מי היה האלוף ב 2008, מה היה במרוץ לפני גרמניה ואיפה הוא בכלל היה (אנגליה!), אני אני די בטוח שאני אצליח להביא רשימה של כל הגריד של 1992, כולל קבוצות ונהגים, אני די בטוח שאני זוכר מי ניצח בכל מרוץ, מי לקח פול (זה קל – מנסל בכולם למעט קנדה והונגריה), ובחלק מהמרוצים פודיום מלא.
    גם לגבי 1993 אני יכול לספק מידע דומה, אולי פחות מושלם.
    אני חושב שהחל מ 1998 נגמר לי מקום האחסון במוח (לא מדוייק, מאז הוא הולך וקטן), ולכן משם והלאה אני זוכר מעט מאוד, כנראה בעיקר את מה שנוח לי. לפחות ככה ההסטוריה יותר חיובית מבחינתי…
    תזכירו לי באיזה שנה הייתה החגיגה הנפלאה של כולנו בטמפל בר לכבוד האליפות של המילטון- 2009?

  19. אני גם לא זוכר מה קרה ב 92. אתמול במהלך נהיגה מתל אביב הבייתה זה בדיוק מה שהעסיק אותי. אז הנה
    2005 אלונסו
    2006 אלונסו
    2007 רייקונן
    2008 המילטון
    2009 באטן
    2010 ווטל
    2011 ווטל
    2012 אלונסו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>