ניצחון ספרדי באדמה ספרדית

פרננדו אלונסו עשה היום את הלא יאומן וזינק מהמקום ה 11 אל הניצחון. להבדיל מקנדה שהכל הלך נגדו הפעם בולנסיה המזל היה עימו. זה החל ממכונית הבטיחות שצימצמה את הפער מהמובילים והמשיך בפרישה בלתי צפויה של ווטל מי ששלט במירוץ ללא עוררין. ולהוסיף דובדבן לקצפת המילטון פרש לאחר תאונה עם מאלדנו שתי הקפות לסיום ואלונסו פותח פער בטבלת דירוג הנהגים.

ולא פחות מעניין היה לראות את חבריו של אלונסו לפודיום. שועלים ותיקים בדמותם של קימי רייקונן שלולא עוכב ע"י המילטון יכל לנצח ומייקל שומאכר שבא מאחור תוך נהיגה יוצאת דופן אל המקום השלישי. מאז שחזר מפרישה עוד לא עמד שבע פעמיים אלוף העולם על הפודיום והיום זה סוף סוף קרה. ספק רב אם נראה אותו עוד מנצח אבל היום הוא הוכיח שלנהוג הוא לא שכח.

קשה לומר באשמת מי הייתה התאונה של המילטון ומאלדנו. על פניו נראה שהמילטון דחק את מאלדנו החוצה למרות שהוא היה איטי יותר, אבל מאלדנו לא ויתר וניסה לחזור למירוץ והתאונה הייתה בלתי נמנעת. שטות של המילטון שכבר איבד את הצמיגים ויכל לסיים עם נקודות אבל בחר להיאבק במישהו שללא ספק היה מהיר ממנו. למלדנו זו החמצה ענקית כי הוא יכל לסיים על הפודיום.

היה זה מירוץ מרתק ומותח בסיום. אלונסו הוא הראשון העונה שמצליח לנצח פעמיים. אבל מעניין לראות מי נושף בעורפו עכשיו. אחד בשם מארק וובר 20 נקודות פחות.

10 תגובות על הפוסט “ניצחון ספרדי באדמה ספרדית

  1. שוב מרוץ מעולה מרתק ועתיר ארועים.
    אותי לא ממש מעניין אם זה בגלל צמיגים KERS או DRS היום הפורמולה-1 לא רואה את ה MOTOGP ממטר כשזה מגיע לעניין במרוצים (להוציא את קנדה המשעמם).

    גם לא מזיק שאני צופה במרוץ בחמישה פידים במקביל!! (כש-BBC משדרים)

    פרננדו אלונסו הפגין את כל ארסנל היכולות שלו שבזכותו אני מחזיק ממנו כנהג הטוב ביותר בסבב.
    המילטון יכול היה להתחרות איתו על התואר (הנהג הטוב ביותר) אם לא היה עושה את השטויות האלימות שלו. היום לצערו הוא נתקל בבחור עם רוח שטות לא פחותה משלו מה שגרם לו לסיים את המרוץ על הקיר.

    אומנם גם אלילת המזל שיחקה היום תפקיד חשוב עם הפרישות של ווטל וגרוז'אן אבל לראות את אלונסו רייקונן ושומאכר ביחד על הפודיום ממש עשה לי טוב.

  2. מרוץ מדהים! כל המקומות 1-7 נתנו מירוץ מעולה וכמובן שבאופן אישי במיוחד נהנתי לראות את וובר מסיים במקום ה-4 לא האמנתי לרגע שבוולנסיה הוא יצליח לסיים שם אחרי שזינק 19. האמת ציפיתי שבעיות האמינות שתקפו אותו כל הסופ"ש יחזרו על עצמן גם במירוץ אבל הן עברו לבן קבוצתו

    לא מסכים בכלל לגבי התאונה בין המילטון למלדונדו. האשמה היא 100% של מלדונדו במקרה הזה. זה לא שייך בכלל האם לואיס צדק בכך שהוא נלחם איתו או לא, השורה התחתונה היא שלואיס לא עשה שום דבר אסור. מי שכן עשה דברים אסורים הוא פסטור שאחרי שיצא החוצה אם כל 4 הגלגלים במקום לחתוך את השיקיין ולחזור מאחורי לואיס הוא נכנס חזרה ופשוט התנגש בהמילטון. אגב, השטות של מלדונדו הייתה כ"כ טפשית גם בגלל שהוא היה מהיר מהמילטון בהמון. אז לא היה עוקף אותו בפנייה הזו היה עוקף אותו בהבאה. הוא היה צריך ללמוד מקימי איך עושים זאת נכון ובסבלנות, הרי היה לו את המקום הכי טוב לצפות בכך, אבל הוא כנראה לא מסוגל ללמוד כי הוא מטומטם. לא איטי בכלל מלדונדו אבל דפוק מה לעשות?

    • האם מאלדונדו ירד מהמסלול כי התחשק לו לעקוף מבחוץ? או שאולי למרות שנכנס מקביל לחלוטין לפניה המילטון החליט לעלות עליו ולשלוח אותו החוצה?

      זה שהשדרים של ה-BBC הם בריטים שניחנו באהבה עיוורת להמילטון לא הופך את השטויות שלהם לנכונות. המילטון לא השאיר מקום ומאלדונדו החליט לא לוותר.

      בינתיים לא שמעתי ששופטי המירוץ החליטו משהו אחר אז כנראה שמאלדונדו לא אשם ב-100% גם לדעתם. מה שבטוח הוא שהמילטון לא היה עולה היום לפודיום בכל מקרה וזה שוב הודות לצוות הפיטס המצוין שלו.

        • חבל, דרור, שהעובדה שאתה לא סובל את המילטון מונעת ממך תפיסה מציאותית של כל סיטואציה בה הוא מעורב. אני לא אוהד של המילטון, ולא מגונן עליו אף פעם כשאני חושב שהוא אשם והיו לא מעט כאלה. מה לעשות שפה בבירור הוא לא אשם. כבר אמרתי שאולי עדיף היה להמילטון לוותר ולתת למפגר הזה לעבור ולו רק כי הוא יודע עם מי יש לו עסק. אבל באופן ההתגוננות שלו לא היה שום דבר פסול

  3. קודם כל, כל המגיבים פה, כולל אסף, שוכחים שאלילת המזל הייתה עם אלונזו כבר ברגע שמקלארן דפקו להמילטון את החלפת הצמיגים תחת ה SC.
    לא משתם לב לזה, אבל אלמלא הדבר הזה, אלונזו בכלל היה אחרי המילטון, וזה האחרון יכול היה לנצח. בשלבי הסיום אלונסו לא ברח ממנו, לכן גם לא יכול היה לתפוס אותו.
    לגבי התאונה על מלדונדו, אני אומר שצריך לשמוח על מה שיש – במשך 7 מרוצים המילטון הצליח לא לעשות שטויות ולא להתנהג כמו אידיוט, אני חושב שזה שיא אישי.
    חבל שהפעם, דווקא כשווטל שומט נקודות, המילטון כיבה שוב את המוח.
    לגבי אלונזו, הוא מראה כל פעם מחדש איך הוא שווה כל סנט עבור פרארי (במיוחד לעומת התרוץ העלוב לנהג מרוצים שיש להם בדמות של מאסה המאוס), אלונסו הוא הנהג השלם ביותר בסבב.
    איזה סיכוי יש לו מול המילטון במכונית זהה? אין לו. גילינו את זה כבר ב 2007 כמדומני. בל נשכח.

  4. ניר, מסכים איתך בכל. מעניין אותי לדעת מה עמדתך לגבי הצמיגים וה DRS פוסט ולנסיה?

  5. אני חושב שה DRS הוא רע הכרכי. הוא מאפשר לנהגים לעקוף מכונית איטית מהם ומונע מצבים בהם נהג תקוע כל המרוץ בגלל כל השטויות שנערמו לאורך כל השנים (בעיקר מסלולים מטופשים).
    אני לא אוהב את ה DRS, בגלל שהעקיפה, שהיא בעיני האמנות החשובה ביותר של נהג מרוצים, היא דבר מבוזה כיום, אבל זה לפחות משחרר את פקקי התנועה.
    לגבי הצמיגים, כמו שכבר כתבתי, זה סתם הימור שנהגים לוקחים, לפעמים הוא מצליח ולפעמים לא.
    אני יודע שאתה ואני חושבים אחרת בנושא זה, בעיני נהג שיודע לשמור על הרכב (והצמיגים) וזוכה כך להצלחות – לא שווה הרבה. אני לא חשוב שיצרו את אליפות העולם כדי לגלות מי הנהג שהכי טוב בשמירה על צמיגים, או אפילו בנהיגה בתנאים משתנים (של משקל, דלק וכו').
    אם תירצה, אני חושב ש F1 היא המקבילה של מרוץ ל 100 מטר, ולא למרוץ מרתון.

  6. כרגיל תגובה ארוכה שלי נמחקה $>%?£#!!!

    אני מעדיף לראות ב F1 ריצת 400 או אפילו 800 ולא 4* 100. כל הנהגים הגדולים ידעו לכוונן את המכוניות שלהם למקסימום ביצועים לאורך המירוץ. אפילו סנה הגדול נודע בנצחו עץ שלו ללא החלפת צמיגים לא פחות מאשר הניצחונות בגשם.
    הפורמט של ספרינט עצירה ספרינט עצירה וכך הלאה, הוא לעניות דעתי גורם תורם גדול יותר מאשר המסלולים לבעיית העקיפות. כאשר המכוניות נמצאות במצב דומה לדירוג ההשפעה של המכונית ש לפנים קריטית הרבה יותר. אני למשל לא חושב שאפילו DRS, היה עוזר לפתור את הבעיה הזאת. רב העקיפות לאורך ההיסטוריה נבעו בעיקר מכך שמצב הצמיגים של המכוניות היה שונה. אף אחד לא מדבר על מרתון (24 שעות), אבל לעניות דעתי זה חלק הכרחי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>