על אסטרטגיה

פרננדו אלונסו טען אחרי המירוץ שזו לא הייתה בעיה של אסטרטגיה שדירדרה את הספרדי מהמקום השני אל החמישי אלה בעיית שחיקת צמיגים. אנשים שטוענים שזו הייתה טעות אסטרטגית לא מבינים במירוצים טען.

ואני חושב לתומי האם יכול להיות שאחרי עשר שנים בסבב עם שתי אליפויות עולם ו 28 ניצחונות פרננדו אלונסו לא מבין שאסטרטגיה טובה אמורה להציב אותך בסוף המירוץ עם צמיגים אופטימלים כדי שתוכל לתקוף את המקום הראשון ולא להיעקף כמו סמן אחורי?

פרארי פישלו בגדול אתמול ומה שיכל להיות ניצחון הפך לבדיחה. גם פליפה מאסה נשאר ללא צמיגים בסיום המירוץ. בכלל נראה היה שאלונסו בוחר בזהירות על פני נחישות שבסופו של דבר עלתה לו בהרבה נקודות. אחרי סבב העצירות הראשון יצא אלונסו ראשון אבל נעקף די בקלות ע"י המילטון. פה לדעתי הוא פישל. המילטון נכנס לפיט ומיד החל לקבוע זמנים מהירים, אלונסו איך לומר לקח את זה קצת יותר באיזי.

ושוב פעם פרארי נגררים ולא מובילים. באנגלית יש מושג שנקרא OUTSMART את היריב אבל האדומים שוב ושוב אוכלים אותה ע"י רד בול ומקלארן. בימים של שומאכר זה לא היה קורה. אפרופו שומאכר עוד מירוץ כושל לאוסף והפרישה הסופית קרובה מתמיד.

וגם בנושא הטמפל בר צריך לשנות אסטרטגיה. שוב נותרו עשרה אנשים עם חוסר של 470 ש"ח + 100 ש"ח טיפ מהחשבון הכולל. צריך לעבור לשלם במקום מיד עם ההזמנה. זה לא הגיוני שכל פעם מי שנשאר טיפה יותר מאוחר צריך לחסות על אנשים אחרים. אתמול כמו כל טייקון אמיתי הגענו להסדר חוב של 250 ש"ח אבל אי אפשר להמשיך ככה יותר. בברזיל יופקו לקחים.

9 תגובות על הפוסט “על אסטרטגיה

  1. אלונזו צודק.
    אולי לא שמתם לב, אבל העונה "המרתקת" הזו היא בסך הכל הימור, מרוץ אחר מרוץ, על צמיג כזה או אחר. אף אחד לא יודע כלום על העמידות של הצמיגים, כשהטמפרטורה משתנה (עולה בקנדה), יודעים עוד פחות. ומה עושים במצב כזה? מהמרים. ואז ההימור מצליח, כמו שזה קרה להמילטון, או שהוא לא מצליח, כמו שזה קרה להמילטון במרוצים אחרים.
    זה עונה מטופשת לחלוטין, מהתבוננות במרוצים רק בעונה הזו לא ניתן לומר דבר על מי הוא הנהג המהיר ביותר, או אפילו המכונית המהירה ביותר.
    תסתכלו על באטון, האלאן פרוסט של הצמיגים. בחלק ניכר מהמרוצים הוא היה עדיף על המילטון במכונית זהה, ועכשיו לא. למה? מישהו יודע? אף אחד. גם לא באטון וגם לא מקלארן.
    כמו שאמרתי, בינתיים זו עונה מטופשת, שבה כל אחד יכול לנצח, מקבלי ההחלטות מתגאים בכך – "עונה תחרותית", אני חושב שזו עונה מטופשת. אף אחד בפרארי וגם לא במקלארן, לא ידע אם ההימור של אלונזו יצליח. אם הוא היה מצליח, וזה יכול היה לקרות בקלות, כולם היו חושבים שיש גאונים בפרארי. זה לא הצליח, ועכשיו פרארי נראית רע.
    האמת היא שזו סתם הטלת מטבע.

    יחד עם זה, היה נעים מאוד לראות את המילטון מתקדם קדימה במקומות לשם שינוי, העקיפות שלו לאחר חניית הצמיגים היו מענגות, לא יכולתי שלא לחשוב על מידת הסבל הרבה שדרור חווה ברגעים אלה ממש.

    צר לי על החוב הלאומי שנצבר בטמפל בר, אם תארגנו לי מעבר בטוח (או אולי רוטציה?) אני אוכל לתת יד בברזיל.

  2. לא כל כך מבין למה אלונסו צודק. אם המילטון יצא אחרי הכניסה השניה שלו במרחק של 15 שניות מאלונסו כשנותרו 18 הקפות הרי די ברור שאם צמיגים חדשים הוא יהיה מהיר לפחות בשניה מאלונסו ועם ה DRS אין ממש בעיה לעקוף.

    ובברזיל אפשר לארגן הפרדה. כל אחד ישב בצד אחר

  3. עוד משהו, אלונזו אמר שפרארי עשו את ההחלטה הנכונה, כי זו הייתה הדרך היחידה לנצח.
    זה דווקא מסוכ ההימורים שאני אוהב ומעריך שקבוצות עושות. אני חושב שככה מנצחים מרוצים, וככה לוקחים אליפויות.

  4. מסכים עם ניר לגבי ההימור.
    הפער בין המילטון לאלונסו הלך והצטמק לקראת סיום הסטינט השני ומקלארן ידעו את זה והם הכניסו את המילטון מתוך אין ברירה. אני די בטוח שגם אם אלונסו היה נותן הקפה טובה אחרי הכניסה של לואיס לפיטס ונכנס מיד אחריה הוא עדיין היה מתקשה להשיג את לואיס עם צמיגים טריים ב-17 הקפות. אלונסו אמר בסוף המרוף "לפחות ניסינו ולא הסתפקנו במקום השני". אני אוהב את הגישה הזאת אפילו שהשנה הגישה הזאת עלולה להשאיר אותך בלי תואר.

    לסיכום, אני שמח על שני דברים:
    1. זה לא הצליח לו.
    2. קיבלנו סיום מותח שלא היה הרבה זמן.

  5. תקראו לזה הימור אני קורא לזה אסטרטגיה. פרארי בחרו ללכת על עצירה אחת ובחוכמת הבדיעבד טעו ובגדול. לרד בול היה שכל להבין את הטעות ולמזער נזקים עם עצירה שנראתה תמוהה 6 הקפות לסיום, אבל פרארי הלכו עם הראש בקיר עד הסוף ואם הייתה עוד הקפה אחת למרוץ אלונסו היה מאבד עוד שלושה מקומות.

    בסה"כ היה המרוץ הכי משעמם של העונה פרט לסיום שנבע מהצמיגים הנגמרים. כל הנהגים היו עסוקים בלשמר צמיגים ולא לקחת סיכונים. למרות שצמצמו את ה-DRS בקנדה לאזור אחד הוא עדיין היה ארוך מדי והעקיפות היו קלות מדי.

    נושא החשבון בטמפל בר מאוד מטריד. אני מתקשה להאמין מישהו ברח במודע בלי להשאיר כסף. נראה לי יותר הגיוני שזו טעות של הבר שלא הוריד מהחשבון כסף ששולם ע"י אנשים בקופה אבל מי יודע אולי אני טועה. בכל אופן אני חושב שבפעם הבא צריך לערוך מגבית של 20 ש"ח אקסטרה מכל משתתף כבר בתחילת הערב לכיסוי בעיות כאלו.

  6. מבחינתי זה היה המרוץ הכי מותח השנה. המילטון היה בסטינט האחרון שלו במרוץ לסגור את הפער, אני ישבתי עם הפרצוף בתוך הלייב טייימינג.
    אני לא מסכים לגבי האסטרטגיה, זה סתם הימור, לא חכם לא טיפש. סתם הימור.
    המילטון אמר אחרי המרוץ (כשנשאל אם העונה הזו תגיע " לנורמליזציה" השנה), שהם לא יודעים למה לפעמים מרצדס או לוטוס מהירים יותר מהם.
    זה בדיוק העניין: זה לא שפרארי או מקלארן (או כל אחד אחר), יודע שיש לו בעיה עם השילדה, האווירודינמיות, המנוע, מהירות החלפת ההילוכים, או כל דבר אחר. פשוט קורה שבכל פעם מכונית אחרת מסתדרת טוב יותר עם הצמיגים. תסתכלו על ווטל במונאקו.

    אני שונא את זה. זה לא טכנולוגיה, זה סתם פוקס. מתפלאים שכל פעם מישהו אחר מנצח? עכשיו אתם מבינים למה.
    פורמולה מטופשת.

  7. בנושא התשלום בבר, זה נשמע לי כמו טעות של הבר.
    כשאני באתי לשלם המלצרית עשתה טעות וחייבה על הכרטיס שלי את החשבון של כל החדר.
    אחרי זה לקח לו מלא זמן לתקן את הטעות. בכל הבלאגן נראה לי שהם פשוט שכחו להכליל חשבונות של מי שהיה לפניי, וככה נוצר הפער.
    מצטער עבור האחרונים שתמיד נתקעים עם החשבון.

  8. אני וחבר שילמנו 220 ש"ח במקום 160 ש"ח בשביל לא לקרוא את מה שרשום פה,אני בטוח באלף אחוז שהבעיה היא בטמפלר בר ולא בנו חברי הפורום! זו טעות לשלם לפאב ללכת ,ולסמוך על זה שהם הורידו מהחשבון.

    מי אמר שחייבים לעשות חשבון משותף? נכון שזה נוח לפאב אבל ללא ספק לא נוח לנו,
    אני מציע או חשבונות נפרדים או אף אחד לא עוזב עד שהחשבון לא נסגר!נ

  9. חבל שאין אופציה אחרת לראות את המרוצים.
    אני ממש מתאפק לא להשתמש במילים קשות על הפאב הזה.
    פעם שניה שזה קורה, לא יודע… לא מריח לי טוב. לא מגיע להם שנבוא אליהם.

    ליאור.

להגיב על טוב טוב הגמד לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>