שוב משתינים בקשת על הצופים

אם מישהו היה אומר לי לפני המירוץ שאלונסו יהיה המנצח התגובה שלי הייתה מסתכמת במילה אחת: גשם. ואכן הגשם הגיע וגרם להפסקת המירוץ לזמן ארוך. אבל כשהמירוץ חודש ניצל אלונסו טעות של מקלארן בפיט עם המילטון כדי לטפס למקום השני ומשם לעקוף את פרז אל המקום הראשון.

אבל כצופה אני מרגיש ששדדו אותי מסוף מרתק, דרמטי ובלתי צפוי. אומר זאת כך: פרז היה מנצח את המירוץ ללא ההודעה של סאובר ברדיו שאפשר לפרש אותה רק בצורה אחת. על תנסה לעקוף את אלונסו. פרז נתן את מירוץ חייו, לקח הימורים מחושבים והיה מהיר מאלונסו בסיום. הרבה יותר מהיר. אבל בסאובר כנאה לא רצו להרגיז את האחים מפרארי שמספקים מנועים ושכחו למה הם בעצם מעלים מכוניות על המסלול.

אז הנה אנחנו כאן כדי להזכיר להם. המטרה בפורמולה 1 היא לנצח מירוצים. מקום שני זה נחמד אבל רק נחמד. הניצחון הוא הכל. והיום הייתם בעמדה שלא תחזור במהרה אם בכלל ופשוט איך אומרים בעברית? פישלתם. בגדול. לא פרז, הוא נתן מירוץ מדהים, אלה אתם. בעלי הקבוצה שבכו עם דגל הסיום. כאילו שיש מה לשמוח על מקום שני. פרז הנסער עשה טעות נהיגה בדיוק אחרי ההודעה שלהם בקשר ובעצם סאובר נתנו לאלונסו מתנה – ניצחון מספר 28 בקריירה. ולא שאלונסו זקוק למתנות. נהג מדהים שיכל להגן על המקום הראשון ולתת פייט. אבל כאמור מישהו שדד אותנו הצופים. ולא בפעם הראשונה.

אני חולה על מירוצי מכוניות אבל בשנים האחרונות זה נהיה קרקס יותר מאשר תחרות. בושה.

33 תגובות על הפוסט “שוב משתינים בקשת על הצופים

  1. ממש לא מסכים אם תאוריית הקומספירציה שלך לגבי פרז ואלונסו. סאובר לא נתנו הוראה לא לעקוף אלא להיזהר כדי לא להישאר בלי כלום. אני זוכר מצויין איך סאובר בשנת 1998 נתנו את אותה ההוראה לאלזי שהיה במקום ה-3 בספא. ושם לא היה מדובר בנהג צעיר שיש סיכוי גבוה יותר שתוך כדי קרב יעשה טעות כפי שקרה בדיוק 2 הקפות לאחר אותה שיחת רדיו כשהוא החליק בפנייה 14. אחרי ההודעת רדיו, אגב, פרז המשיך להתקרב לאלונסו עד מרחק נגיעה כמעט ואז בדיוק הוא עשה טעות.
    אתה כנראה לא מבין(ראה מקרה ספא 98 או ארה"ב 03) מה זה פודיום ו-18 נק' עבור קבוצה כמו ענייה כמו סאובר. לאבד אותו היתה עלולה להיות טרגדיה עבור סאובר. לפרז זה לא היה משנה כי היו מהללים אותו בכל מקרה ולכן הקבוצה שמודעת לאינטרסים שלה הזהירה אותו לא להתרסק. ככה עושות קבוצות קטנות שהתמזל מזלם להיות במקום גבוה. \
    ואסור לשכוח מה קרה רק לפני שבוע לעוד נהג צהיר שרדף אחרי אלונסו וניסה לעקוף אותו. הכינוי שלו אצל העיתונאים הבריטים כרגע הוא CRASHTOR WALLDONADO. אני בטוח שסאובר זכרו את זה.

    בקיצור, היה אחלה מירוץ בלי שום קונספירציות. זכותו של כל אחד להיות ציני אבל כאן, לדעתי, אתה טועה.

    • זה לא עניין של ציניות. פשוט עובדות. פרז מהיר מאלונסו בשניה. סאובר אומרים לו ברדיו – תיזהר. בעיני זה כמו להגיד לו לא לעקוף. מיד אחרי זה הוא עושה טעות. מזה כל אחד יכול להסיק איזה מסקנה שהוא רוצה. אני כבר צופה המון שנים בספורט כדי לדעת איך לפרש הודעות כאלה.

      • מה שהסקת ממה שהיה זה לא עובדה. זו דעתך שאני לא מסכים איתה. סאובר אמרו לפרז במילים האלה "be careful, we need this position". שזה אלף אחוז נכון מבחינתם הדבר האחרון שהם צריכים זה שפרז יילך על ניצחון בכל מחיר ויאבד הכל תוך כדי כך(אני שוב מפנה אותך לאוסטרליה ומקרה קרשטור וולדונדו).
        ומכיוון שאתה רואה פורמולה 1 הרבה זמן, אפילו הרבה יותר ממני, אני מניח שאתה יודע את 2 הדברים הבאים:
        1)להיות מהיר בשנייה זה עדיין לא מבטיח עקיפה, במיוחד מול נהג עם יכולות של אלונסו.
        2)להבדיל מסאובר שבשבילם פודיום הוא כמו ניצחון, אם פרארי לא היו מנצחים ועוד תוך כדי שהם מפסידים לסאובר מבחינתם אף אחד לא היה זוכר שהאוטו גרוע ושפודיום זה לא רע בסה"כ. עבור פרארי מה שאמרת "אין מה לשמוח על מקום שני" אתה צודק ב-100 אחוז. אלונסו היה מנסה בכל מחיר להגן על מקומו ויש סיכוי סביר שזה היה נגמר לא טוב.

        לא שללו מהצופים שום דבר, פשוט צריך לזכור את ההבדל בין העשירים לעניים בפורמולה 1.

        • למה סאובר זקוקים לנקודות? אם קבוצה כזאת שנמצאת בעמדת ניצחון מסתפקת במקום שני ושמחה מזה אפשר לסגור את הספורט. למה הם שם לעזאזל? פשוט בושה

          • מה זה עמדת ניצחון? בשביל ניצחון עוד צריך לעקוף את אלונסו ותוך כדי כך, אם לא נזהרים, אפשר גם לאבד את המקום ה-2 ו-18 נק' ששוות מיליונים של דולרים עבור קבוצה קטנה כמו סאובר(זה לשאלה שלך למה הם צריכים את המקום השני הזה).
            חשוב להדגיש: בשום אופן סאובר לא אמרו לפרז לא לנסות לעקוף את אלונסו! הם רק אמרו לו שיזהר מאד תוך כדי. פרז הוא לא נהג אם הרבה ניסיון ושנה שעברה הוא עשה כמה טעויות במהלך קרבות על המסלול. האזהרה היתה במקום ולא צריך לנפח מזה קונספירציה.

  2. למרות שאלונזו היום הוא הנהג האהוב עלי בסבב גם אני רציתי לראות אותו מנצח היום.
    הוא היה כל כך יותר מהיר מאלונסו שיחד עם יתרון ה-DRS הוא היה עוקף ללא קושי.
    הסיבה היחידה שבגללה זה לא קרה היא טעות נהיגה שלו ולא שום הוראה בקשר. גם לאחר הטעות הוא המשיך לנהוג בקצב מטורף אלא שאלונסו הצליח לשפר במעט את הקצב שלו ולא נותרו מספיק הקפות כדי להתקרב חזרה.

    די נמאס לי מאוהדי מקלארן בכיינים שכל פעם שמשהו לא הולך לקבוצה זורקים רפש על כל הליגה.
    היה היום מרוץ מצויין עתיר ארועים כמו שתמיד קורה במסלולים עם תנאים משתנים.
    ראיתי חלק מהמרוץ מהשידור של סקיי וחלק אחר מהרדיו של BBC אז אני לא זוכר מי אמר את הדברים אבל פרארי היו מצויינים בתנאים הרטובים בדיוק מהסיבה שבגללה הם איטיים על מסלול יבש והסיבה היא התחממות יתר של הצמיגים שעל מסלול רטוב שיחקה לטובתם.

    הדבר שאותי עצבן היה הדגל האדום האין סופי והעובדה שהסייפטיקאר נכנסה חזרה רק כשהתנאים כבר היו מתאימים לצמיגי הביניים.

    עוד נקודה למחשבה היא המכוניות האיטיות על המסלול. HRT גמרו היום את המרוץ גם לבאטן וגם לווטל. כנראה שחוק ה-107% לא מספיק טוב.

    • לא מבין את ההתקפה שלך על HRT. באטון נכנס בקרטיקיאן כמו טירון ולפחות הודה בטעות כמו גבר.
      ראיתי כמה הילוכים חוזרים של ווטל מול קרטיקיאן ואני לא מבין איך השופטים האשימו את קרטיקיאן בזה. המסלול הזה הוא כ"כ רחב שאין שום צורך לדחוף את הסמנים האחוריים אל עבר חלקים רטובים של המסלול ליד אבני השפה. רואים בבירור שעקב זה שהוא על WET PATCH קרטיקיאן טיפה מחליק ונוגע בגלגל האחרוי של ווטל עם הכנף.כל זאת כי ווטל ברגע שהוא היה חצי רכב מלפני קרטיקיאן כאילו שכח שהוא נמצא שם בכל זאת ואין לו לאן לזוז. קצת הזכיר לי את השטות של המילטון בספא 2011 אם כי הטעות של המילטון היתה עוד הרבה יותר מטופשת.
      אגב זה עוד מילא, כי מקום 21 או 22 זה לא באמת משנה עבור קרטיקיאן אבל מה שהיה אח"כ היה מגעיל.
      קרטיקיאן התנצל הן בפני באטון והן בפני ווטל למרות שלא היה אשם ,ווטל שכנראה לא למד כלום מאז תנועות הידיים של טורקיה 2010 ,במקום לקבל את זה קרא לו "אידיוט" או משהו כזה. ממש לא מתאים לנהג ברמתו. שיבקש שעור פרטי מבאטון על נימוסים

  3. 1. נהג שהרגע ויתר על נצחון לא מתנהג כמו שפרז התנהג על הפודיום.
    2. מה אתה אומר בעצם? שיש בפרארי או בסאובר חוזי עתידות שתדרכו את פרז לפני המרוץ להגיב כמו שהגיב להודעה כזו? לפרש את הקוד? הרי האפשרות שהדברים היו מתפתחים כמו שהתפתחו היא יותר מקלושה. וחוץ מזה, למה כמה רגעים לפני הודיעו לו בקשר בבחינת עידוד שהצמיגים של אלונסו ישנים יותר?

    מספיק כבר עם הקונספירציות האלה כל פעם שפרארי מנצחים. זה פאתטי. מעניין שאף אחד לא חשב שמלדונאדו ביים איזה טעות באוסטרליה.

    • אי אפשר לחשוד בי שאני לא רוצה שאלונסו ינצח. אני אוהד שלו. כך שרציתי שינצח. אבל לא בדרך הזאת.

      לצערי התיאוריה של קונספירציה הרבה יותר הגיונית מכל שאר הדברים. מה לעשות שזה פשוט עובד כך

  4. ודרך אגב, מי שעוד יש לו ספק מי הנהג הכי טוב בסבב, לא מבין כלום בספורט הזה.

  5. דדי אתה צודק כמובן לגבי הנהג הטוב ביותר בסבב. אנחנו רואים את זה שוב ושוב.
    לגבי תאוריות הקונספירציה, *ברור* שלסאובר יש מילות קוד לארוע יום הדין שכזה, *ברור* שיש כזה סעיף בחוזה המנועים שלהם עם פרארי, *ברור* שפרז קיבל הוראה לא לעקוף.
    אנחנו מכירים את הנפשות הפועלות מספיק שנים.

    אני מקווה שאני זוכר נכון, אם אני לא טועה, בחרז 97 גם היה משהו כזה עם איזה קבוצת לווין של פרארי שניסתה לעזור לשומכר לפתוח פער על וילנב. אני כבר לא זוכר. הגיל.

    • אתה מדבר על פונטנה בסאובר חרז 1997.

      אבל זה הקטע. בגלל שזה פרארי ש"הסריחו" הרבה בעבר אז אוטומטית מתעורר חשד, גם אם על פניו זה לא נראה סביר.

      אני לא מגן על פרארי, הם הביאו את זה על עצמם, אבל צריך לבחון כל מקרה לגופו.

  6. מספיק כבר עם הנוירוטיות הזאת. בטח פיטר סאובר אחד שיזיל דמעה כי הרגע מכר מרוץ, לא כי הוא באמת שמח. אבל אני באמת לא חושב שצריך עוד משהו חוץ מהפנים של פרז על הפודיום ואחריו.
    כשרד-בול מנצחים משעמם לכם, כשפרארי מנצחים שתו לכם, ורק שמקלארן מנצחים הכל בסדר ו"כייף" לכם.

    • אני לא יודע למה אתה מנסה לדחוף את מקלארן ורד בול לנושא. הן לא קשורות. העובדות די ידועות. אלנוסו התחרה מול פרז, פרז עשה טעות אחרי הודעה בקשר. הפרשנות שלנו שונה.
      אתה טוען שזה תמים, אני טוען שסאובר לא רצו לנצח. אני לא חושב שפרז לא רצה לנצח אני רק חושב שאחרי ההודעה הבלתי צפויה הזאת רוחו הייתה נסערת והוא פשוט עשה טעות.
      גם כשרנו שלחו את פיקה להתנגש בכוונה זה נראה מופרך אבל מי שחושב שפורמולה 1 הוא עסק ישר והגון , הוא או תמים או ציני.

  7. קודם כל אתה צודק. כשרד בול מנצחים אז זה פשוט לא מעניין, כשפרארי מנצחים זה ממש כואב פיזית, וכשמקלארן מנצחים אני מאושר.
    זה באמת נכון.
    יחד עם זאת, אלונסו ניצח איזה מרוץ בשנה שעברה בלי שערוריות (אני מקווה), ויש עוד לא מעט נצחונות של פרארי שבהם לי אישית לא היו תלונות.
    אין מה לעשות, יש להם רקורד מאוד עקבי ומאוד בעייתי של העדפת הקבוצה על הספורט.
    ולגבי הפרצוף של פרז, אם הוא היה אחר (לא ראיתי אותו, שניה אחרי הסיום עצרתי, אני לא יכול לראות חגיגות שמחה של פרארי, ובטח לא את המילטוןבשמו החדש -"הצל") -היית אומר שהיו הוראות בסאובר? מסופקני. לא על פרצופו של פרז יקום או יפול דבר.

    אתה זוכר את הראיון עם דומיניקלי ב BBC מיד אחרי השערוריה האחרונה של פרארי?
    זה אמר הכל.

  8. יחי ההבדל הקטן. רוקי שיכול לנצח מול אחד שנמצא בביזנס 20 שנה. רוחו הייתה נסערת, אבל רגע אחרי שיצא מהאוטו היה מאושר ופיזר חיוכים לכל עבר? ראינו מה קרה למאסה, שיצר התחרותיות שלו פשט רגל מזמן, כשקיבל הוראה דומה, כשהוא נוהג במכונית שווה. ושמענו את וובר באותה סיטואציה. וגם הנימוק הזה של קבוצה שמעדיפה את עצמה על הספורט פשט רגל מזמן. אפשר לחשוב שמקלארן לא ניכסו לעצמם ספר קטן "בשם הספורט".

  9. אני לא מבין למה אתה אומר שהנימוק שהקבוצה מעדיפה את עצמה על הספורט פשט את הרגל מזמן. אתה מתכוון שזה לא נכון? אתה מתכוון שזה נכון אבל לא רק לגבי פרארי?
    אפשר שוב לשלוף את כל הארועים מההסיטוריה, אני כבר עייף מלמחזר אותם, אבל אני לא מבין – לא היו דברים מעולם? אתה לא מכיר את ההסטוריה של פרארי?
    גם מקלארן הפעילו הוראות קבוצתיות, אפילו וויליאמס, אבל פרארי תמיד עושים את זה צעד אחד קדימה, וזה מרגיז.
    אם אתה זוכר את הארוע ההוא עם דומיניקלי והראיון – היה ברור שהיו הוראות קבוצתיות, אבל הוא הכחיש את זה עם מן קריצה כזאת. למה שנאמין לפרארי? למה שנאמין לסאובר?
    למה אתה בונה את כל הטיעון שלך על ההבעות של פרז? מה אם היית צריך להסתמך על ההבעות של רייקונן?
    אלונסו נתן מרוץ מעולה אתמול, זה ניצחון של נהג, לא של מכונית (מה שממתיק את הגלולה…), אף אחד לא לוקח ממנו כלום, פשוט אחד פרז היה אמור לחולל אתמול סנסציה ולהכנס להיסטוריה, רק שיש הרבה אנשים שמאמינים, על סמך הנסיון הארוך, שמישהו בפרארי אמר למישהו בסאובר שאם הם רוצים להמשיך עם העניין הזה של המנועים – כדאי שלא יתאמצו יותר מדי. זה חמור כמו למכור משחק. זה לא פלא שזה מעצבן את האוהדים.

  10. בנוגע לנהג הרוקי (שהוא כבר לא רוקי אבל לא משנה). המילטון עלה למירוץ הראשון בחייו מול אלונסו סיים שני וקיטר שלא נתנו לו הזדמנות שווה לנצח. זה שפרז מרוצה מאד מהמקום השני קשה לי להבין. הייתה לו הזדמנות לנצח אז מה הוא שמח שהוא פישל? ממתי מקום שני נחשב הישג?
    בפרומואים שרצו בערוץ 2 בשבוע שעבר אברהם גרנט אמר שבשביל אמא שלו מקום שני באירופה זה אסון. מסתבר שהיא מבינה את רוח הספורט הרבה יותר טוב מהרבה אנשים.

    • אני מניח שזה תגובה אלי אסף?

      בכל מקרה צריך להבין את ההבדל בין המצב של המילטון למצב של פרז. המילטון עשה מירוץ בכורה במקלארן וסיים בו שלישי כשאלונסו שני וקימי ראשון. התסכול של המילטון נבע מכך שהוא היה בחלקים מהמירוץ מהיר מבן קבוצתו אך סיים אחריו, גם בגלל עצירה ארוכה יותר בפיטס.
      סרגיו פרז לעומתו לא חלם בכלל שיגיע למיקום כזה גבוה לפני המירוץ, אז למה שלא יהיה שמח? הוא הביא לסאובר את תוצאתה הטובה ביותר מאז ומעולם. אני מדגיש: מאז ומעולם! שלא נדבר על זה שלפני כן הוא עצמו מעולם לא סיים מעל מקום 7. זה לא מקלארן של דניס שם מקום 2 הוא ראשון המפסידים.
      ועל אמא של גרנט עדיף שאני לא אגיב. זה לא פוליטיקלי קורקט לא לכבד זקנים.

  11. ניר,
    "אני מקווה שאני זוכר נכון, אם אני לא טועה, בחרז 97 גם היה משהו כזה עם איזה קבוצת לווין של פרארי שניסתה לעזור לשומכר לפתוח פער על וילנב. אני כבר לא זוכר. הגיל."

    בוא אני אזכיר לך, אכן נורברטו פונטנה חסם את וילנב ל3 פניות בערך (שזה עדיין מותר עם דגל כחול) האם זה היה מכוון? כל מירוץ נהג מוביל מתישהו נתקע מאחורי סמן אחורי, אתה אולי *משוכנע* שזה היה מתואם, אין ממש הוכחות לכך…
    מצד שני למה שכן יש הוכחות (הקבוצות עצמן הודו) זה שבאותו מירוץ היה הסכם בין מקלארן לוויליאמס שהמקלארנים לא יפריעו לווילנב להתחרות בשומאכר והם נתנו לו לעקוף כשהוא היה מאחוריהם אחרי הפיט – ז"א נהגים שמתחרים על מיקום נותנים לנהג שאפילו לא מקבוצתם לעקוף אותם… התמורה הגיעה בסוף המירוץ כשווילנב נתן למקלארנים לעקוף אותו ולהאקינן את ניצחון הבכורה הפאתטי בהסטוריה… זה כבר תיאום בין קבוצות, מוכח, שלא זכה לשום תגובה…

    אסף, לפי מה שאתה אומר אז למעשה אין ל80% מהגריד שום טעם להתחרות כי הוא יקח אליפות בכל מקרה… המקום הראשון זה הכל במשחק בין 2 שחקנים, לא 24… אמרו לפרס להזהר, כי אין מה לעשות, הנקודות האלה אומרות מבחינת סאובר המון כסף, משכורות של עובדים, אתה מתעלם מזה שמדובר בקבוצה שלא היתה על הפודיום איזה עשור ושלעומת פרארי שכל פיאט מאחוריה, סאובר קבוצה שכלכלית תלויה באיש אחד… מעבר לזה, פרס לא היה קורע את המכונית ככה בשביל לא לעקוף, הוא יכל לנסוע פשוט ב0.3 עשיריות לאט יותר ב15 ההקפות האחרונות ולא להגיע בכלל לאלונסו…

  12. את הויכוחים האלה אפשר לקרוא כמעט בכל שרשור של כל מרוץ שפרארי ניצחו. אז כמו שמישהו סיכם באחד הפורומים: This post race debate is the icing on the cake…

  13. לסנר,
    אם תסתכל על הקליפ תיראה את פונטנה פותח את הרגליים לשומאכר, ואז עושה שומאכר לוילנב. זה כל כך ברור על השולחן שאני בספק אם תכחיש שזה היה מכוון אחרי שתצפה בזה.
    לגבי הדיל בין מקלארן וויליאנמס, המטרה של הדיל היה בכלל להגן על הוויליאמס מפני אירווין. היה חשש שהוא יתנגש בכוונה בוילנב.
    לא שכחתי את זה לרגע, אבל אני משוכנע שגם אתה לא שכחת שבאותו מרוץ ( זה ממש פתטי ועלוב לחזור אליו כל פעם בשביל להביא ראיות נגד פרארי, אבל אני מקובע עליו..) שומאכר התנגש בוילנב בכוונה, לאחר מכן הוא הודה שזה היה בכוונה.
    הדיילים במרוץ (לפני ההודאה של שומאכר) פטרו את זה כתקרית מרוצים ולא ביקשו לנקוט בשום פעולה. לאחר מכן בבית הדין של ה FIA, או איך שלא קוראים לזה, קבעו שזה היה בכוונה.
    נהג ניסה להתנגש בנהג אחר. בכוונה. על אליפות.
    והעונש? נמחקו לו כל הנקודות של 97. הנצחונות לא נמחקו, וגם לא ניתן שום עונש עתידי.
    ואיזה עונש קיבלו הדיילים על הרשלנות שלהם? שום עונש.

    פרארי שכמובן הייתה במוד פאניקה, חשפה הקלטות של מקלארן ווויליאמס, בנסיון להסיט את האש.
    אגב, התשדורות היו מוצפנות. איך הם פיענחו אותן? ניראה לי אפשר לקרוא לזה ריגול. ברור ש 161C לא תופס כאן כמובן..

    דדי,
    אני יכול רק להיות אופטימי ולקוות שעל כל מפח נפש כזה כשפרארי מנצחים, אפשר יהיה לשמוח לאיד על כל הכשלונות שאני מקווה שיהיו להם ב 2012.
    למזלם של אוהדי פרארי יש להם נהג ענק (אם כי לא שלם) בקבוצה. בלעדיו החגיגה הייתה יכולה להיות כל כך הרבה יותר גדולה..

  14. ניר, בזכות הנהג הזה – השלם ביותר בסבב – אני די בטוח שעוד נכונו לך ימים קשים… אולי לא בעונה הזו, אבל בקרוב. גם עם שומאכר לקח קצת זמן עד הקטיף. אני חושב שבפרארי לא הבינו בזמן שהמסלול הפרטי שלהם פאסה, ושהגיע תור המחשב והסימולציה. לפי השמועות, הם התחילו לטפל בזה.

    וד"א, חבל שעוד אנשים לא מביעים את דעתם בנושא ההוראות.

  15. מוזר הדיון כאן במקום בפורום…
    בואו נגיד כך: הוראה מפרארי לסאובר שלא להתחרות איתה היא אחד הדברים החמורים ביותר שיכולים להיות בספורט. נדמה לי שפראנק ווליאמס אמר ש F1 היא עסק בכל יום חוץ מבימי ראשון בין 1 ל 3 בצהריים, אבל הספורט חייב לבוא לפני העסקים, אחרת לא יהיה עסק.
    מנגד, הוראה של סאובר לפרז, שלא לסכן את התוצאה המעולה יתר על המידה, היא הוראה טבעית ומובנת. לדעתי זה מה שקרה, אלא שדווקא ההודעה הזאת יכולה לגרום לנהג שנמצא ב"זון", לצאת ממנו, לחשוב על המצב ואז לעשות טעות. ייתכן שזה מה שקרה. בכל אופן, מבדיקת זמני ההקפה של פרז עולה כי הוא היה מהיר בעד שנייה להקפה מאלונסו עד להקפה 49 בה היה עדיין מהיר יותר, אבל איטי בכחצי שנייה משלוש ההקפות הקודמות שלו ואז בהקפה 50 עשה טעות שעלתה לו בכ 4.5 שניות מול אלונסו. בהקפות 51 ועד 56 (הסוף) פרז היה מהיר מאלונסו במלמעלה מחצי שנייה (בממוצע) להקפה, כאשר הוא קובע את ההקפה המהירה ביותר שלו בהקפה 54. זה לפי דעתי מראה שפרז לא ויתר עד הרגע האחרון.

    כמו שאמרתי, אני מאד מקווה שאין בין פרארי לסאובר (או לטורו רוסו) הסכם מראש של אי התמודדות. זה נשמע לי הזוי, אבל התקרית של פיקה הוכיחה שבעסקים הכל אפשרי. רק נצחון של סאובר על פרארי או תאונה תוך ניסיון יפתרו אותנו מהקונספירציה הזו. לפחות אני משער שלגבי טורו רוסו אין חשדות להסכם שכזה…

  16. אני מסכים שעדיף שהדיון יהיה בפורום ולא כאן, זה הרבה יותר נוח.
    אסף, יש מצב?
    אם הייתי צריך לשים כסף הייתי שם כל מה שאני יכול על זה שיש הבנה כלשהיא בין פרארי לקבוצות הלווין שלה. אולי זה לא כתוב בחוזה, אולי זה כתוב בצורה מספיק מעורפלת, אבל אני משוכנע שמספיק רמז קל מכיוון פרארי כדי שהכל יסתדר.

  17. ובואו לא נשכח שהרדיו לא משודר בלייב. הוא מוקלט, ועוברים עליו לפני כן, כדי שלא ישמעו קללות או כל מיני דברים אחרים שלא צריך לשמוע בשידור. ככה שהסמיכות היא לא כמו שזה נראה.

  18. אני סברתי עד היום שסאובר לא נתנו הוראות לפרז, אבל עכשיו קראתי במוטורספורט אייטם על פרז והמירוץ האחרון שלו. וכך כותב פול פירנלי (לא, גם לי אין מושג מי זה)

    he seemed keener to win than did his team: a-lap-late stops for inters, then slicks, plus a cautionary radio message. No Ferrari engines, no racing, I guess.

    לא שמתי לב לתזמון העצירות של פרז בזמן המירוץ. אני מניח שפירנלי יודע על מה הוא מדבר, וזה בהחלט מגביר את החששות שאסף צודק.

    (אסף, אם אתה כמנהל הפורום יכול לעשות לוג-אין לפורום בתור כל משתמש אחר, תוכל לעשות קופי-פייסט של ההודעות מכאן לשם… כן, אני יודע שיש לך דברים יותר מעניינים לעשות בחיים. אבל זה באמת קצת מעצבן שרוב הדיון על המירוץ הקודם נמצא בפורום ורוב הדיון על המירוץ הזה נמצא כאן. כדאי למצוא פתרון כלשהו לעניין הזה).

    • אם במקרה 20 נהגים היו נכנסים באותה הקפה ורק את פרס היו משאירים בחוץ לעוד הקפה הייתי אומר שיש פה משהו אורן… בסופו של דבר עוד נהגים לא נכנסו להחליף צמיגים באותה הקפה, פרס לא היה האחרון שנשאר על אינטרמידייטס…

  19. פייר אורן – גדול עלי… גם אין לי ממש בעיה שהדיון על פרז מתנהל פה. זה אמנם הרג את הדיון בפורום אבל היו עוד דברים במירוץ שאפשר לדון עליהם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>