לא תמיד הטוב מנצח

אי אפשר לחשוד בי באהדה יתרה לבחור העונה לשם לואיס המילטון. למעשה אני לא סובל אותו. אבל אני לא יכול להתכחש לעובדה שמדובר בנהג מירוצים אמיתי ואולי המהיר בסבב. אתמול בהונגריה הוא שב והוכיח שהוא כרגע מספר 1 על המסלול. נכון שהוא לא ניצח וזה קרה בעיקר בגלל טעות שלו. אבל הקרב שהוא נתן על ההובלה היה הירואי. הוא לא ויתר לבאטן אפילו פעם אחת למרות שהוא נעקף ע"י האנגלי פעמיים. וזה מה שיפה בו הוא נלחם עד הסוף.

אתמול הגיע לו לנצח. אבל בספורט לא תמיד הטובים מנצחים ואין מגיע…

14 תגובות על הפוסט “לא תמיד הטוב מנצח

  1. אסף, לדעתי הטוב ביותר כן ניצח. כי בין נהגי F1 הנוכחית אין מי שעולה על באטן ביכולת נהיגה בתנאים משתנים. שים לב שהוא תמיד, אבל תמיד מקבל את ההחלטות הנכונות לפעמים כמו שהיה הפעם גם בניגוד לדעת קבוצתו וגם עושה הכי פחות טעויות מכולם. אז אולי המילטון הרבה יותר מהיר ממנו אבל בכל הנוגע ל-IQ המצב הפוך.

    אין לי זמן לכתוב יותר מדי אז לגבי המירוץ כולו אני אגיד רק משפט אחד: נהנתי מאד מהמירוץ אבל לא מהתוצאה. בכלל העונה הזו היא אחלה מבחינת המירוצים עצמם. לא נהניתי רק מ-3 מירוצים: אוסטרליה, ספרד וולנסיה.

  2. בא נפריד בין קבלת החלטות ליכולת נהיגה כי אני לא יודע על איזה יכולת אתה מדבר אלכס. באטן לא עשה כלום במרוץ פרט להימור על ההישארות עם צמיגי הסופט במקום ההחלפה לאינטרנז. לפי מה שאתה אומר, כל מי שמהמר ומצליח לו הוא נהג מצוין.

  3. אם מישהו פעם אחת זה מצליח לו, אז זה פוקס. אם מישהו כל פעם מצליח(ואני רואה את באטן מאז שהוא בפורמולה 1 מצליח בזה) אז זה כבר לא ניחוש זה שכל, מה שלהמילטון אם כל יכולות הנהיגה הטבעיות שלו שעולות בהרבה על באטן, חסר. כך כל מירוץ בתנאים משתנים מהשנים האחרונות ותראה שבאטן תמיד מצליח לחשוב באופן הנכון וגם תמיד עושה פחות טעויות מכולם ובטוח פחות מהמילטון שעושה המון שטויות, כמו גם במירוץ האחרון.
    וכן, למקרה שלא ידעת, חלק מיכולת הנהיגה היא להשאיר את המכונית על המסלול בתנאים קשים כשכולם עושים טעויות, כשצמיגי הסליקס שלך לא מתאימים לתנאים, ולחשוב קדימה זה גם חלק מיכולת הנהיגה. כך למשל "הפרופסור" פרוסט ניצח בקביעות יריבים שהיו אולי מבחינת כשרון טבעי עדיפים עליו, אבל הוא היה חכם מהם. באטן מהנהגים הנוכחיים הוא הדבר הקרוב ביותר לפרוסט(אם כי זה עדיין לא אומר שהוא באמת קרוב אליו ביכולת).
    והמוח הוא כלי לא פחות ואולי יותר חשוב לנהג מירוצים מאשר תגובות מהירות, איסטינקטים וכו'-הכל זה חלקים מחבילה

    מדהים שבאטן זכה ב-11 מירוצים בקריירה, מתוכם 6 היו בתנאי מזג אויר משתנים! אגב, אני מציע שתיזכר במירוץ הראשון שבאטן ניצח בהונגריה 2006(איך שגלגל מסתובב לו). הוא זינק 14 במכונית נחותה וכשכל אלו שלפניו עשו שטויות(רייקונן, שומאכר, המכונאים של אלונסו) או פשוט היו איטיים ממנו בתנאים האלה, הוא עשה הכל נכון פיקס וניצח. אם זה לא יכולת נהיגה עילאית בתנאים משתנים אז אני ואתה באמת שלא חיים על אותו כוכב לכת

  4. אגב, כל מה שאמרתי לעיל לא אומר שאני מעדיף את באטן על פני המילטון ההפך הוא הנכון! אני תמיד יעדיף נהג הרפתקני שנהנים לצפות בו על פני נהג מחושב ו"משעמם", המילטון>באטן, סנה>פרוסט, האנט>לאודה ואלזי+ווילנב>כל העולם!
    אבל איפה שצריך לתת ריספקט נותנים. אז כל הכבוד לבאטן!

    ואגב, אם היה אפשר לשלב בין המוח של באטן לכשרון של המילטון היינו מקבלים נהג F1 הכי קרוב לשלמות שיש.

  5. תשמע אני קורא כל מיני משפטים הזויים כגון:
    "Jenson Button ran riot in Budapest"
    מהאתר הרישמי ועוד כאלה ואחרים ואני מנסה להבין על מה לעזאזל מדברים ואולי אתה תוכל להסביר לי.
    האם בשביל "לעשות מהומות" היום על המסלול מספיק לבחור את הצמיג הנכון?
    האם בשביל לקבל את תואר הנהג בעל היכולת הפנומנלית מספיק להחליט שאין צורך להחליף לצמיגי אינטרנז ולהתפלל שאכן לא ירד גשם?
    אם אתה תוכל להסביר לי את זה אני ממש יודה לך כי אני ממש מבולבל.
    ומה אם כן היה יורד גשם? אז לואיס היה בעל היכולות הפנומנליות?
    או בכלל, האם אפשר לקבוע את רמת הנהיגה של כל נהג על פי איזשהו שאלון בסגנון של "איך היית מתנהג אם…" ?

    היו מרוצים בעבר, גם בקנדה השנה, גם אוסטרליה שנה שעברה שהיו לו מספר החלטות אסטראטגיות מצוינות לכל אורך המרוץ ואכן נתתי שאפו גדול על קבלת החלטות מדהימה אבל בין זה לבין להגיד עליו שהוא פנומן? ואני לא מצליח להבין מה היה שלשום שעשה אותו כזה נהג "מחונן".

    חייב הסבר…

  6. אומרים שכדי להשוות בין שני נהגים, צריך שהם ינהגו עבור אותה קבוצה. ותמיד כשבאטון מראה להמילטון מאיפה משתין הדג, המילטון זוכה לטפיחות מוזרות כאלו של נחמה על השכם; זו כבר בעצם הדרך לדעת שהמילטון החמיץ (עוד) הזדמנות, בגלל הטיפשות (הטופחים קוראים לה "רצון עז לנצח" ו"נלחם עד הסוף"). בפועל, למרות יתרון תיאורטי עצום בכשרון וביכולת, המילטון לא מצליח להשפיל את באטון כבר עונה וחצי – והיו הרבה יותר מרוצים שלא התנהלו תחת תנאים משתנים, מאשר כאלה עם.

    החסרון הגדול ביותר של המילטון הוצג בצורה יוצאת מן הכלל בבילד-אפ למרוץ של BBC; גם כשאין אליפות עולם על הכף, סתם תחרות של פירוק והרכבת צמיגים, הוא פשוט לא מצליח להתגבר על יצר הרמאות והשקר. מי שראה יודע. וכן, בטח, הוא לא ראה את די-רסטה….

  7. אתה צודק דדי. בא נראה איך המילטון לא השפיל את באטן העונה:
    המילטון לא סיים 32 שניות לפני באטן באוסטרליה
    הוא גם לא סיים 10 שניות לפניו בסין אחרי שעקף אותו פעמיים
    גם לא סיים 20 שניות לפניו בטורקיה וגם לא 35 שניות לפניו בספרד
    כנראה גם ה-15 שניות בולנסיה לא ישכנעו אותך ובטח לא העובדה שהמילטון מזנק לפני באטן כמעט בכל הזינוקים העונה.
    אבל העונה עוד ארוכה ובטח נראה את המילטון ממשיך לא להצליח להשפיל את באטן.

    הייתי הולך עם זה עוד קצת אבל באיזשהו שלב החלטתי לראות את הסרטון שדיברת עליו ולראות את הרמאי והשקרן הגדול בפעולה. נו… תשפטו בעצמכם.

    http://www.youtube.com/watch?v=AM-Ub6UNVjs

    סליחה על הציניות.

  8. מדהים. כמה שניות… ועם כל זה, ולמרות יתרון מוחלט בדירוג, ההפרש ביניהם עומד על 12 נק' בלבד, כשבאטון סוחב שתי פרישות והמילטון רק אחת – ולכל אחד מהם שני נצחונות. תלך עם זה, תרוץ, תשחה, אין כאן השפלה. יש כאן טיפשות, חוסר שליטה וחוסר הסתגלות. ביום ראשון המילטון "לא ראה" את די-רסטה והפסיד הרבה מאוד זמן, במקום להישאר רגוע, לחכות עוד כמה שניות בודדות ולצאת מזה עם הרבה פחות נזק. העיקר שהרווחנו "צלחת" ומהלך אופייני של דמולישן דרבי. ההתרגשות עוד לא עברה לי.

    אגב, את מספורי העקיפות תשאיר לאלה שלא מבינים; שכל מה שנוצץ, זהב בעיניהם. עקיפות צמיגים ואסטרטגיה יש בלי סוף, ואני די בטוח שגם נהגים מסדרות נמוכות בשתי דרגות היו משלימים אותן בהצלחה. אם העקיפה של המילטון על אלונסו בגרמניה מצאה חן בעיניהם, העקיפה של וובר על המילטון בסילברסטון הייתה רגע שהם צריכים לנצור לעולמי עד. אתמול אפילו הצל של מאסה עקף יותר מהמילטון…

    ותודה על הסרטון. שכחתי שקולטהארד אפילו שם לב שרימו אותו. בטח כי הוא סקוטי.

  9. המילטון כמעט תמיד על המסלול הרבה לפני באטון, גם בדרוג. שום מנהל קבוצה לא יעדיף את באטון על המילטון.
    המילטון אדיוט, וזה לא ישתנה. יחד עם זאת, הוא ממש לא רמאי, הוא פשוט לא יודע מתי לוותר, ולכן עושה הרבה שטויות.
    לא מבין איך אוהד פרארי בכלל מעיז להזכיר את השורש ר.מ.ה. אני הייתי מתבייש בפינה 20 שנה לפחות.

  10. לטוב טוב הגמד: אני אכתוב את זה באנגלית כדי שזה יהיה מובן באופן חד משמעי:
    JB is the best of the current drivers in CHANGEABLE weather conditions.

    אוקיי? יותר ברור? לא בתנאים יבשים ולא בתנאי מירוץ גשום מלא, רק במזג אויר משתנה הוא פנומן. כי שם היתרון השכלי שלו ע"פ כולם, ובמיוחד ע"פ בן קבוצתו מתבטא בצורה הטובה ביותר. כי בתנאים כאלה זה לא רק דוושא ימין ברצפה. צריך להפעיל גם את השריר שנמצא בתוך הראש. וכן, אני בהחלט מסכים אם הכותרות כי ביום נתון זה באטן עשה לכולם בית ספר על איך צריך לנהוג בתמאי מירוץ משתנים.

    עדיין לא ענית לי על השאלה: איך זה שכל פעם שי מירוץ בתנאים כאלהפתאום באטן נמצא בראש הדבוקה?

    לחילופין, אתה יכול לענות לי במשהו כמו " העיקר שאתה מאמין בכל מה שכתבת, אלכס" :)

  11. לא ממש לא אלכס, יש הבדל בין תגובה עניינית לבין תגובה מוטה שכל תכליתה היא שנאה עיוורת לנהג.
    ובכל זאת, אתה כתבתה בהתחלה (ואני מצטט): "בין נהגי F1 הנוכחית אין מי שעולה על באטן ביכולת נהיגה בתנאים משתנים" ואני מתחייחס ל-"יכולת נהיגה".
    מה שאני אומר זה שבהונגריה ראינו את היכולות של לואיס בכל התנאים וראינו איך הוא ממש עושה עם המכונית כרצונו במסלול רטוב ויבש (שטוף לא היה לנו), רק מה, במקום שבו הוא נכשל (קבלת ההחלטות), ג'נסון הצליח. על זה אני מאמין שאין לנו ויכוח. הויכוח הוא האם נהג שמקבל החלטה נכונה במהלך המרוץ הוא "פנומן" או אולי זה שמראה טונות של כישרון.
    אני טוען שקבלת החלטות זה ערך נרכש, כל נהג יכול ללמוד מהטעויות שלו ולזה קוראים "נסיון". אפשר ללמוד גם לעשות פחות טעויות בשיקול דעת לגבי עקיפות, צלחות ועוד ואני בטוח שהאדיוט הזה (כמו שניר אוהב לקרוא לו) בסופו של דבר אכן ילמד.
    מה שאי אפשר ללמוד מניסיון זה "יכולת נהיגה" כי יש דברים שאו שנולדת איתם או שלא. חלילה אני לא מעז אפילו לרמוז שבאטן, אלוף עולם לשעבר הוא חסר "יכולת נהיגה" אני פשוט אומר שיש לו הרבה פחות יכולת נהיגה מלהמילטון ושלא יכולת נהיגה היא שהביאה לו את הנצחון ביום ראשון אלא יכולת קבלת החלטות.
    וכמו שניר אמר, שום מנהל מרוץ לא יעדיף את "המלומד" על "המוכשר" כי את המוכשר אפשר ללמד אבל במלומד אי אפשר להטמיע כישרון (אני מאמין שלזה התכוון ניר).

  12. אני כבר אמרתי שברור שהמילטון עדיף על באטן וכל ראש קבוצה יעדיף את המילטון ובצדק. יחד עם זאת, אני לא מאמין שלואיס אי פעם יגיע לרמת קבלת ההחלטות של באטן(שאגב, אתה עוד פעם לא מכליל בתוך "יכולות נהיגה" כאילו שאפשר לנצח מירוצים במ"א משתנה בלי קבלת החלטות נכונה). והסיבה היא שיכולות שכליות הם כמו כשרון נהיגה-או שיש לך את זה או שאין.
    יכול להיות שאם ניסיון לואיס יגיע לרמה סבירה של קבלת החלטות אבל לרמה של באטן הוא לא יגיע כי זה לא רק הניסיון אלא רמת המשכל.
    ואם אתה חולק עלי וחושב שזה רק הניסיון, אז למה לנהגים אחרים בעלי ניסיון אין את זה ברמה הזאת?
    ואני גם יכול להפנות אותך ל-2 המירוצים שהיו בתנאי מ"א משתנים בעונת הבכורה של באטון ב-2000.
    גרמניה: כולם זוכרים שבאריקלו ניצח שם את מירוץ הבכורה שלו לאחר שזינק מהמקום ה-18. אבל מעט מאד זוכרים שבאטן במכונית הרבה פחות טובה מבאריקלו סיים רביעי לאחר שזינק 16.

    ספא: אותו מירוץ אם העקיפה המדהימה של האקינן על שומאכר על ההובלה בעזרת זונטה. לאחר מקצה דירוג מצויין שבן הוא היה מקום 3, רק אחרי האקינן וטרולי ולפני שומאכר, קולטארד, באריקלו וראלף, באטן התנגש אם טרולי בהקפה הרביעית והדרדר עד מקום 17. הוא סיים חמישי מיד אחרי חברו לקבוצה ראלף, שלא היו לו שום בעיות במירוץ, מה לעשות שבתנאים האלה באטן היה מהיר מאד כבר אז. כמובן שהוא לא היה הגיבור הגדול של המירוץ אלא הנהג שהיה הכי מהיר בתנאים משתנים אז, אלזי, שבעזרת יכולתו המופלאה בתנאים משתנים הצליח לבלות את מרבית המירוץ במקום 4, לאחר שזינק 17 במכונית הכי גרועה בסבב עד שפרש קרוב לסיום עקב תקלה. אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת.

    ולגבי יכולתו של המילטון במירוץ האחרון: אני ראיתי שהו נהג מהר מאד אבל עשה גם הרבה שטויות. סיכוי נמוך מאד שהוא היה מנצח גם בלי הסבסוב שהביא לעונש. כי אין שום סיכוי שהמילטון היה מצליח להחזיק 30 הקפות על הסופר-סופט עד סוף המירוץ, בעוד שבאטן בכיף סיים את המירוץ אם 28 הקפות על הסופט. כך שהמילטון היה חייב להכנס לפיטס פעם נוספת בכל מקרה ולהערכתי יתרון המהירות שלו על באטן לא היה מספיק לו בכלל כדי לעשות את זה ולנצח.

  13. כבר אמרתי בפורום שגם הסבסוב וגם הענישה לא היו משנים כלום בתוצאה, אפילו פודיום הוא לא היה רואה.
    היתה לו החלפת צמיגים שגויה לסופרסופט (שגיאה של הצוות) במקום לגמור את ה-30 הקפות בסט סופט בודד. זה עלה לו בלפחות 5 שניות לא כולל הסבסוב וההחלפה.
    אח"כ היתה לו החלפה שערורייתית לאינטרנז והוא היה אמור להתנגד פה אבל הוא אמר שהיתה בעייה בקשר והצוות לא שמע אותו. הוא רק שמע שהם אומרים לו להיכנס להחלפה לאינטרנז כי הגשם הולך להתחזק. ההחלפה הזאת עלתה לו ב-5 שניות נוספות (על 2 הקפות כולה).
    תוסיף לזה את ה-40 שניות שלוקחות לך 2 כניסות מיותרות לפיטס והנה הוא בכלל לא קרוב לפודיום. אז כמו שאמרתי בפורום, להתווכח על נושא הסבסוב והענישה זה כמו לבכות על קבר שאין בו מת :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>