הו פליפה

כבר בהקפה הארבעים היה ברור לי שווטל יסיים לפני מאסה היום בגרמניה. גם אם מאסה היה מוביל בעשרים שניות הוא עדיין היה מסיים לפניו. למה? כי זה פליפה. אני חושב שהמשפט הבא מסכם את הקריירה שלו יפה:
"זה יכל לקרות לכל אחד אבל זה קרה לפליפה". גם לפני שבועיים היה לי ברור שהמילטון יסיים לפניו. למה? כי זה פליפה. בחור נחמד, כזה שלא ילחם עד הסוף.

היה לנו מירוץ משובח היום בגרמניה שכמעט עד ההקפה האחרונה ישבתי מתוח. אלונסו הפסיד את המירוץ והמילטון היה שם כדי לנצח. פרננדו שכח לסגור את הדלת והמילטון פשוט אמר תודה רבה מזמן לא ניצחתי ולקח את המתנה.

לפעמים אני חושב שרוס דניס אידיוט. איך נתת לאלונסו ללכת איך? המאבק בן לואיס לפרננדו מזכיר במשהו את פרוסט וסנה והיה לו פוטנציאל לספק לנו עונות מדהימות. 2007 הייתה עונה נהדרת רק חבל שהיו בה את כל הסקדנלים. אם מקלארן היו מתייחסים טיפה יותר טוב לאלונסו היה לנו צמד קטלני שכל מירוץ היו עולים עם מוטיבצית על לנצח אחד את השני.

כשהם בקבוצות שונות זה לא מייצר את אותן ניצוצות וחבל. על זה בנוי הספורט.
וכמה שאלות:
1) למה רד בול רוצה להמשיך להחזיק את וובר?
2) מה הבחור הזה שמתחזה למייקל שומאכר עושה על המסלול?
3) למה פרארי אוהבים לדפוק את מאסה?
4) מתי יהיה לי פס רחב אמיתי שאני אוכל לראות את השידור של ה BBC באיכות שידור? כרגע אני רואה כמה צבעים דהויים על המסך ובעיקר נהנה מהפרשנות.
5) האם ווטל עבר למוד – אני צובר עכשיו נקודות ויקפצו לי כולם?

25 תגובות על הפוסט “הו פליפה

  1. כמה דברים:

    1) מאסה דווקא נלחם עד הסוף והוא לא אשם בכך שהמכונאים שלו דפקו אותו.
    2) מה הבעיה שלך אם וובר בדיוק במירוץ הזה? הוא היה מהיר יותר מווטל כל הסופ"ש ולא עשה שום טעות חוץ מהזינוק שהיה פחות טוב מזה של המילטון. במירוץ עצמו הרד בול לא הייתה מהירה מהפרארי או המקלארן, ברגע שהוא יצא אחרי המילטון אחרי העצירה השניה זה היה גמור. אם גם אחרי המירוץ הזה אתה טוען נגד וובר אז זה כבר מה שנקרא באנגלית BIAS נגדו.
    3) שומאכר נתן מירוץ לא רע אתמול, למרות שביצע טעות בדיוק באותו מקום כמו ווטל. ללא הטעות הוא היה מסיים לפני רוסברג(שומאכר היה יותר מהיר ממנו כל המירוץ אגב) וסוטיל במקום 6, שזה המקסימום שלו המרצדס מסוגלת כרגע.
    4) לווטל יש בעיה אם ה-RACECRAFT שלו וזה ידוע לא מאתמול. מצד שני, היה ברור שבמצבו באליפות הוא לא הולך לקחת סיכונים מיותרים מול מאסה. באשר להשוואה אם וובר, אין לזה קשר לאליפות, פשוט וובר טוב יותר ממנו במסלול הזה, כך היה ב-2009 וכך עכשיו.

    ודבר אחרון, המילטון ניצח את המירוץ לא פחות ואולי הרבה יותר מאשר אלונסו הפסיד אותו, גם באמצעות ההקפה המושלמת שלו במקצה הדירוג(1.1 שניות לפני באטן להזכירך) ובאמצעות המהירות, הנחישות וההתקפיות שלו במירוץ. ההקיפה על אלונסו היתה מרהיבה אבל היא הייתה רק אחד מהמרכיבים בניצחון הזה. ובאופן כללי, אלונסו אולי נהג שלם יותר ויציב יותר מהמילטון, אבל כשהמילטון בשיאו כמו שהוא היה אתמול אלונסו לא משתווה אליו.

  2. 1) אני לא בהכרח אומר שזה באשמתו של מאסה – אני רק אומר שזה ברור היה שהוא לא יסיים לפני ווטל.
    2) וובר עם זינוק מהפול ועם המכונית שאמורה להיות הכי טובה על הגריד פשוט לא ממש את הפוטנציאל שלה. שים את המילטון או אלנוסו במקומו והיה להם לפחות אותה כמות ניצחונות כמו לווטל אם לא יותר
    3) זאת בדיוק הנקודה. משבע פעמים אלוף העולם שניצח ב 91 מירוצים אתה לא מצפה לראות טעויות כאלה

  3. 1) אני לא מבין למה זה היה כ"כ ברור. כנראה היה ברשותך כדור בדולח ואתה לא מספר על זה :)

    2) במירוץ הזה הטעות היחידה של וובר היתה בזינוק. מעבר לכך הוא עשה כל מה שאפשר. ב-RACE TRIM הרד בול לא הייתה מספיק מהירה. ובכל זאת, אל תתעלם מכך שוובר היה מהיר יותר מווטל במירוץ הזה, אני לא מדבר כאן על כל העונה, אבל נניח שאתה צודק ושהם רוצים להחליף אותו. במי? אז המילטון ואלונסו טובים ממנו, אבל אף אחד מהם לא יגיע לשם.

    3) שבע פעמים אלוף עולם בן 42 שהיה ב-3 שנות חופשה עד לפני שנה וחצי. ואגב, גם שומאכר של לפני החופשה לא היה חף מטעויות. הוא עשה המון טעויות שרובן לא הזיזו לו כ"כ כי הוא הוביל מירוצים בפער גדול וחזר מהדשא/חצץ למסלול מבלי לאבד את ההובלה, אני יכול להביא לך 10-15 במקום סתם מזיכרון אם תבקש, מאימולה 1995 ועד שנחאי 2005.

  4. אני לא רוצה חלילה להרגיז את אלכס אבל וובר לא ינצח העונה מרוץ גם עם 2 מנועים.
    גם ביום שבת אחרי שהוא לקח את הפול אמרתי שהוא לא ינצח ולא רק זה, הוא אפילו "הצליח" לסיים 10 שניות אחרי לואיס.
    מי שחושב לרגע שרד-בול לא הייתה תחרותית אתמול טועה טעות קשה והוא יקבל את הזמנים שלהם שבוע הבא כהוכחה. הרד-בול של וובר היתה אתמול המכונית המהירה ביותר על המסלול, הבעיה שהנהג החזק שלה היה עם סט-אפ בעייתי שלא נתן לו להמריא כמו שהוא יודע והמכונית המהירה יותר היתה אצל הנהג הכי עגלה בסבב.
    למה עגלה? כי אני ראיתי לפחות 3 או 4 הזדמנויות עקיפה מצויינות של וובר על אלונסו ולמרות שהיתה לו מכונית יותר מהירה, פשוט לא הייתה לו היכולת להשלים אותם על נהג 7 רמות מעליו.

    אני בהחלט מסכים עם אלכס לגבי הנצחון האדיר והעקיפה המדהימה של לואיס על הקו החיצוני של אלונסו. אלונסו לא נתן שום מתנות אתמול.

    אז לתשובות:

    1. אין שום סיבה. לדעתי שנה הבאה המילטון ופטל באותה קבוצה.
    2. לא יודע – אני גם אף פעם לא חשבתי שהוא כזה טוב.
    3. הקטע בפיט לא היה מכוון כמובן אבל ההתנהלות… ממש ביזיון להחזיק אותו ככה כגלגל רזרבי של אלונסו.
    4. אני עדיין רואה ב-RTL (עונה שלישית ברציפות ולומד גרמנית על הדרך).

  5. אלכס אתה מכיר את חוק מרפי – אם משהו יכול להשתבש הוא ישתבש?
    זה בדיוק מתאים לפליפה

  6. לאסף: אה, מרפי הב*ז*נה הזה. כן, אתה צודק במאה אחוז. אם, נניח טימו גלוק יהיה על צמיגים יבשים על מסלול רטוב באינטרלגוס והוא צריך לשמור את לואיס מאחוריו עוד 500 מטר על מנת שפיליפה יזכה באליפות אז מה יקרה? ואם באריקלו יאבד קפיץ מהמתלה אז מי יעבור שם אחריו על מנת לנגוח בו?

    פיליפה כנראה נולד ביום שני. או ביום שישי ה-13…

  7. לטוב טוב הגמד: אתה לא מרגיז אותי כל אחד ודעותיו. רק שדעה צריכה להיות מבוססת וכפי שתראה להלן דעתך אינה כזאת.

    לגבי וובר: אני זוכר פעם היה עיתונאי שאמר שמקלארן לא ינצחו מירוץ באותה עונה(2004) ואם כן אז הוא ירוץ בעירום מסביב למסלול שבו זה יקרה. כשקימי ניצח בספא 2004, דווקא המסלול הכי ארוך בסבב זה היה הקטע הכי מבדר באותה עונה מגעילה. קיצר, אתה מוכן להמר על זה שוובר לא יזכה השנה במירוץ? :)

    עכשיו ברצינות: זה שאמרת עוד לפני המירוץ שהוא לא ינצח זה טוב ויפה אבל הסיבות שנתת לזה היו חסרות כל היגיון. אמרת שבגלל שוובר ביצע כמה טעיויות קטנות בהקפת הפול(שאלו הם טעיות של כלום מקסימום עשירית עד שתיים הוא איבד שם בסה"כ) אז הוא לא ינצח. ולא חשבת בכלל על הסיבה האמיתית שבגללה היה סיכוי שהוא לא ינצח: גם אם וובר לא היה עושה טעיות כלל הפער שלו מלואיס בדירוג היה לכל היותר רבע שנייה(ו-0,4 שניות מרשימות ביותר על בן קבוצתו אגב). עכשיו תגיד לי אתה מה הפער בד"כ בין רד בול למקלארן בדירוג? וגם בד"כ מקלארן מצמצמת פערים מול רד בול בין הדירוג למירוץ. כל זה אומר שרד בול פשוט לא הייתה מהירה מספיק בנורבורגרינג וכל אחד שלא רואה את זה פשוט משלה את עצמו או שיש לו BIAS כלפי וובר. אז בדירוג זה הספיק, בקושי, אך המירוץ זה סיפור אחר. גם מבחינת ההקפות המהירות לואיס היה הכי מהיר ואני לא ראיתי שום מומחה בשום אתר שטען שרד בול הייתה מהירה מהמקלארן במירוץ אתמול.
    אתה אומר להסתכל על שבוע הבא, בשביל מה? שבוע הבא זה מסלול אחר ובשנה שעברה רד בול היו מהירים שם בשנייה שלמה מכולם. גם אם הם יפרקו את כולם שם זה לא אומר שום דבר על נורבורגרינג.
    כשווטל לא טוב אז זה סט אפ בעייתי, כשוובר לא טוב זה כי הוא עגלה. בסדר הבנתי את הראש הזה כבר. גם בפעם הקודמת שהיו בנורבורגרינג ב- 2009 וובר פירק את ווטל גם אז היה סט אפ בעייתי, נכון?
    וובר הכי עגלה בסבב? אתה מצפה שיקחו אותך ברצינות אחרי הצהרות כאלה?
    לא יודע איפה ראית כ"כ הרבה אפשרויות עקיפה של וובר על אלונסו? נראה לי ראית מירוץ אחר לגמרי. אולי אתה מתכוןו וובר על המילטון? אבל גם אז אתה לא צודק. מה שכן המילטון עשה לאלונסו בית ספר אם העקיפה שלו וזה בערך הדבר היחיד הנכון עובדתית בתגובה שלך.

    בקיצור ניתן לסכם את זה כך: אתה לא אוהב את וובר ואתה לא תיתן לעובדות לבלבל אותך בניסיון להצדיק את הגישה הזו.

  8. אלכס, מה שאסף אומר זה שמאסה הוא לוזר. הוא תמיד יאכל אותה.
    אני, בניגוד לאסף, גם יכול לומר לך למה- ברגע שנהג מרוצים מסכים להיות מספר 2, או בעברית פשוטה – זונה של הקבוצה, הוא כבר לא נהג מרוצים, הוא מאבד את האינסטינקטים והרעב לנצחון. מאסה הוא דוגמה קלאסית. שנים ארוכות כשולייה של שומאכר בפרארי גרמו נזק בלתי הפיך, שגם עונה שבה כמעט לקח את האליפות לא יכולה לתקן.

  9. דווקא מאסה נהג רק עונה אחת עם מייקל שומאכר ב 2006 ובתור עונת בכורה בקבוצה הייתה לו עונה מוצלחת
    Massa started well at Ferrari, qualifying second at the opening race in Bahrain, and coming from 21st position to 5th in Malaysia, beating teammate Michael Schumacher, who had started from 14th. In Bahrain, however, in both Saturday practice and the race, Massa resumed his tendency to spin, narrowly missing Fernando Alonso, the eventual winner of the race. At the Australian GP he crashed his Ferrari in qualifying, then collided with Christian Klien and Nico Rosberg at the first corner of the race. Nevertheless, Massa scored his first career podium at the N?rburgring, finishing third behind Michael Schumacher and Fernando Alonso. He also set the fastest lap at Barcelona in 2006. Massa had four more podium finishes in 2006, and took his first F1 pole position and his first F1 win at the Turkish Grand Prix at the Istanbul Park circuit. His future position at Ferrari was secured when Michael Schumacher announced on 10 September 2006, he would retire from F1 at the end of the 2006 season. On October 22, Massa won his home race at the Brazilian Grand Prix, making it the first time a Brazilian driv

  10. לא מסכים לגבי מאסה…
    הוא היה מספר 2 של שומאכר בסה"כ עונה אחת, באותה עונה היו לפרארי 3 הזדמנויות לבצע הוראות קבוצתיות שיאפשרו לשומאכר להשיג יותר נקודות על חשבון מאסה, ובכל 3 ההזדמנויות האלה זה לא קרה. אז מכל חבריו לקבוצה של שומאכר עד אותה נקודה, דווקא מאסה הוא זה שיצא יותר טוב וללא יחס רע. (זה בא רק בעונה שעברה)
    לעונה אח"כ מאסה הגיע כשווה לרייקונן והרבה בעיות תקלות וגם טעויות שלו מנעו ממנו להתחרות על אליפות העולם, בעונה וחצי הנוספות שהוא התחרה עם רייקונן הוא נתן לו בראש על בסיס קבוע, ובשורה התחתונה, ההבדל בינו לבין קימי היה שב2007 כשקימי היה צריך שלואיס יסיים שישי הוא סיים שביעי, וב2008 כשמאסה היה צריך שלואיס יסיים שישי הוא סיים חמישי.

    דבר אחד משמעותי קרה למאסה בקריירה שמונע ממנו לחזור להיות נהג טוב (אני לא טוען שהוא אי פעם היה ברמה של לואיס/אלונסו, אבל הוא בהחלט היה נהג טוב מאד) זה אותו קפיץ, לדעתי הוא השאיר נזק, מנטלי ופיזי שמאסה עדיין לא השתקם ממנו לחלוטין…

  11. זה שאני לא אוהב את וובר זה אנדרסטייטמנט, אני בכלל לא אוהב נהגים שכל פעם שהם עוקפים או נעקפים הם מחפשים את הדוושה השמאלית ולא הימנית ומוטב עשירית שניה קודם (אם אתה מבין למה אני מתכוון).
    יש השנה 5 או 6 נהגים מצויינים בפרונט, וובר הוא לא אחד מהם.
    להגיד שכל מה שכתבתי נאמר ע"מ להצדיק את הטענה הזאת…נו טוב, העיקר שלא הרגזתי אותך אלכס.

  12. ניר: אני מבין שאסף טען שמאסה הוא לוזר, ויכול להיות שאני מסכים לכך, אבל מה שאני אמרתי זה שחוסר מזל כמו שקרה למאסה בפיט יכול לקרות לכל אחד שיהיה הווינר הכי גדול.

    לטוב טוב הגמד: אתה שוב טוען איזהשהי טענה(ממש הצחקת אותי אם הדוושא השמאלית) מבלי להביא שום הוכחות ובמקום לענות לי עניינית על ההפרכות שלי לטענות חסרות השחר שלך ללא כל בסיס עובדתי מהפוסט הקודם, אתה מהרהר על האם הרגזת אותי או לא. טענתי טענות ענייניות שסתרו את הטענות שלך, למה אתה לא יכול לעשוץ אותו הדבר?

    יכולתי במקום לכתוב את התגובה הארוכה לעיל פשוט לכתוב בסגנון שלך: וובר הוא בין 5-6 הנהגים הכי טובים בסבב כיום, נקודה. ממש דיון אינטליגנטי…

    אתה טוען טענות מופרכות ללא כל הוכחה כמו הפנינה הזו: "וובר הנהג הכי עגלה בסבב" ואתה עדיין מצפה שמישהו יקח אותך ברצינות?

  13. אני באמת לא זוכר כמה עונות מאסה היה עם שומאכר, כנראה שבדקתם ואתם צודקים.
    העניין הוא שלכולנו ברור על איזה חוזה הוא היה חתום עוד לפני שהוא עשה הקפת אימון אחת. זה נכון לימי שומאכר ואחרים כאחד.
    משום מה אני זוכר מיקרה אחד שבו המילטון עקף אותו כל כך בקלות באיזה היירפין, אולי ברינג, אולי ב A1, ואני זוכר כמה אפס הוא יצא שם. אני לא יודע מה הסיבה, אבל תמיד היה חסר לו משהו (בורג? קפיץ?) מאוד יסודי שמצפים מנהג מרוצים.
    בכל אופן אני ממש לא רואה הבדל בין מאסה של לפני הקפיץ לזה שאחריו. הוא אותו מספר 2 קלאסי.
    אני חושב שבאותה עונה (2009?) שבה הוא האפיל על רייקונן זה כנראה היה בגלל שקימי לקה בתסמונת הקינן, לא בגלל שמאסה כזה טוב. אני זוכר שקימי היה מהיר ממונטויה במקלארן, מישהו באמת חושב שמאסה היה מהיר ממונטויה?

  14. לגבי השנה שלו עם מייקל אני לא בטוח שאתה צודק. מייקל היה ברור לכולם הולך לפרוש ולרגע חשבו בפרארי שאולי מאסה יהיה היורש.

    מה שכן אתה צודק בהחלט לגבי העקיפה של המילטון עליו. זה היה קל מדי. דווקא לקימי הוא הצליח לתת פייט אבל אלונסו מהמירוץ הראשון שלו בפרארי ע"י זה שעקף אותו בכניסה לפיט פשוט הראה לו מי הבוס. ומאסה קיבל את זה בלי להניד עפעף

  15. אני לא חושב שמישהו אי פעם חשב שמאסה יהיה היורש של שומאכר. שום דבר בקריירה שלו לפני פרארי (סאובר כמדומני?) לא הצביע על כך שהוא עשוי מחומר של אלופים.

  16. רק בשבילך אלכס:

    1.
    http://www.youtube.com/watch?v=ev0EfUe3_Ic
    הרד בול היתה מהירה יותר מהמקלארן עד העקיפה. מהרגע שלואיס היה בטווח ה-DRS וובר חתך שניה שלמה בהקפה עד העקיפה (זיכרון, לא טלמטריה). מרגע העקיפה זה כבר אופרה אחרת. למה? כי במקום נהג נושך יושב נהג נובח (אה סליחה אסור לי כאלה הצהרות…)

    2.
    http://www.youtube.com/watch?v=5eUX5z4tT0c&NR=1
    שים לב איך לואיס משפיל את וובר עם צמיגים קרים. אתה רואה את אלונסו או רוזברג או אפילו קוביאשי מוותרים בכזאת קלות? אני לא.

    ווטל המשיך ישר "בכביש השרות" בנסיון העקיפה על מאסה ומשום מה זכרתי את זה וובר-אלונסו אז אני לוקח את המהלך הזה חזרה. והיה עוד מהלך של וובר על מאסה לפני שמאסה נכנס להחלפת צמיגים בסטינט השני שזכרתי אותו כמהלך על אלונסו משום מה. טעות שלי אבל זה לא משנה את העובדה שמכל ההזדמנויות שהיו לו שלשום הוא לא השיג כלום. (סליחה שלא מצאתי קישורים)

    מעבר לזה, עובדתית הוא היה על המכונית המהירה ביותר (קואליפיינג, לא המצאתי את זה) והטעויות של וובר בתחילת ההקפה במדידות היו לפחות של 2 עשיריות אם לא יותר ובכל זאת הוא הצליח לייצר הקפה מהירה יותר ממקלארן עם הקפה מושלמת.

    להבדיל ממסלולים חמים, שלשום הטמפ' היתה 20 מעלות על המסלול והבלאי בצמיגים של שלושת המכוניות המובילות היה פחות או יותר זהה. זה לא יתרון למקלארן או לפרארי זה פשוט קרב את ביצועי המכוניות הללו לביצועי הרד בול שעדיין היתה יותר מהירה. בשבוע הבא המסלול בהונגריה יהיה יותר חם (לפי ההערכות 25 מעלות) ולכן נראה שוב את הרדבולים בשליטה על המסלול, אני מעריך (ומותר לי) ולכן אמרתי ששבוע הבא אנחנו נראה שוב שליטה מוחלטת של הרד בול. לא בגלל שאני חושב שאם היא יותר מהירה בהונגריה אז היא כנראה שהיא היתה יותר מהירה בגרמניה.

    סליחה על החפירה הארוכה :)

  17. ניר, כשה-A1 רינג אירח את המירוץ F1 האחרון שלו ב-2003 לואיס היה עוד בפורמולה רנו או משהו! זה היה בהוקנהיים 2008 :)

  18. מה שתגיד, אני לא זוכר. אני רק זוכר שהיה שם משהו עם הבן של נלסון פיקה שגם היה לפני מאסה ומאסה לא עשה כלום.

  19. טוב טוב הגמד:

    לגבי הסרטון הראשון שלך: וובר שמר על הצמיגים שלו באמצע הסטינט הראשון ובשלב זה של המירוץ סגר על המילטון. ה-DRS מופעל כאשר הנהג העוקף נמצא כבר מתחת לשנייה להקפה מהנהג הנעקף לכן מה שאמרת מהזיכרון אינו נכון. המילטון עשה טעות בשיקיין וובר עקף אותו בפנייה האחרונה והמילטון שהיה בסליפסטרים שלו ואם יתרון מהירות מהירבית ממילא של המקלארן הצליח לעקוף חזרה. זה משהו מאד נפוץ במסלול הזה ועובדה שזה קרה במירוץ הנוכחי גם לשומאכר כשהוא נלחם אם פטרוב. לאחר הקפת יציאה מהירה מהפיטס וובר כן עקף את המילטון אבל לא הצליח לברוח לו כי בשלב זה של המירוץ התמונה השתנתה ועל הסט השני המילטון היה מהיר יותר.. אני לא רואה איך הסרטון הזה מוכיח את מה שאתה טוען.

    ואם הסרטון השני שלך מוכיח משהו זה שאלונסו עשה טעות דפנסיבית קשה מאד כשהוא יצא מהפיטס. קל מאד להגן בפנייה 2 בנורבורגרינג צמיגים קרים או לא. אם אלונסו היה דוחק את המילטון לשוליים כמו שהמילטון עשה לוובר(והיתה לו הזכות לעשות זאת ללא ספק הוא רק לקח את הקו המירוץ הרגיל) המילטון בחיים לא היה עוקף שם מבחוץ בלי כל קשר למצב הצמיגים. בקיצור, שום בית ספר ושום נעליים. ואתה פשוט הכנסת את עצמך לבור כשהכנסת את אלונסו למשפט הזה. עכשיו בוא נראה את מי עוד הכנסת לשם: רוסברג שפורק ע"י וובר לחתיכות כשהם נהגו ביחד בוויליאמס?!. וקובאיאשי למרות תדמית הקמיקזה שלו ממש לא מתאבד ולא היה עושה שום דבר שונה מוובר. פשוט אי אפשר לעקוף בפנייה 2 אם הנהג המגן תופס את הקו הפנימי, אלא אם כן הוא עושה טעות, כמו אלונסו.

    טמפ' המסלול הקרה ותכונות המסלול(בל נשכח אותם), לא רק קרבו את מקלארן ופרארי לרד בול אלא בתנאי מירוץ הם היו אף מהירות יותר. וובר אמר אחרי המירוץ שהבעיה של רד בול היתה בסוף הסטינטים כי הצמיגים האחוריים של הרד בול נשחקו מהר יותר בהאצה מהפניות האיטיות בסקטור ה-1. ואגב, זה ידוע לא מאתמול שבפניות איטיות הפרארי היתה טובה יותר מרד בול כי יש להם תכונות טובות יותר של בלימה וטרקשן. הבעיה של פרארי מול רד בול היא הצמדה בפניות המהירות שאין כאלה כלל בסקטור 1 וסקטור 3 בנורבורגרינג.
    מול מקלארן המצב יותר מורכב, נראה שהם בעצמם לא יודעים מה פשר המהירות או חוסר המהירות שלהם(עובדה: גרועים בסילברסטון, ופתאום טובים מאד,אומנם רק אם מכונית אחת ברינג). אבל העובדה שהמילטון קבע את ההקפה המהירה במירוץ וברח לאלונסו וובר בסטינט הלפני אחרון והאחרון מצביעה על כך שבתנאים הספציפיים של נורבורגרינג האוטו עבד יפה מאד.

    הנה ניתוח גרפי של המירוץ ב-F1 FANATIC כדי שתראה בעצמך: http://www.f1fanatic.co.uk/statistics/2011-f1-statistics/2011-f1-statistics-race-charts/2011-german-grand-prix-race-history-chart/
    תוריד את כל השאר ותשאיר רק את 3 הראשונים כדי שתוכל להשוות.
    הנה גם קישור לאוטוספורט והניתוח שלהם, אבל זה דורש מנוי:http://plus.autosport.com/premium/feature/3697/how-mclaren-turned-the-tables-on-red-bull/

    וזה מביא אותי לנק' האחרונה.:
    אל תעשה לי סלט RING ! אתה הבאת את הונגרורינג בפוסט קודם כהוכחה שרד בול הייתה מהירה מיריבותיה גם בנורבורגרינג ואני מצטט:"מי שחושב לרגע שרד-בול לא הייתה תחרותית אתמול טועה טעות קשה והוא יקבל את הזמנים שלהם שבוע הבא כהוכחה".
    זה אתה כתבת לא אני. אם אתה חוזר בעצמך, תגיד את זה. כי באמת שאין שום קשר בין המהירות בשבוע הבא למה שהיה בנורבורגרינג ואין להסיק מזה בשום אופן שרד בול היתה מהירה יותר ממקלארן ופרארי בנורבורגרינג והתוצאה היא רק בגלל שהמילטון ואלונסו כאלה תותחים וובר כזה גרוע. וובר סיים 9 שניות אחרי לואיס לאחר 60 הקפות שזה יוצא שלואיס היה בממוצע מהיר יותר ב-0.15 להקפה מוובר. זה מה שנקרא באנגלית there or therabouts אבל זה לא מספיק. למעשה זה מה שקורה בכל המירוצים השנה: מקלארן ופרארי מפסידות במקצה דירוג אבל משפרות עמדות בכמה עשיריות שנייה לעומת רד בול במירוץ. לא תמיד זה מספיק להיפוך מגמה, אבל בנורבורגרינג כן. :)

  20. אין ספק שהמילטון עשה בית ספק לאלונזו במרוץ הזה, וגם הדרך שבה הוא עקף בחזרה את וובר הייתה מעולה. זה בטח לא מצב שכיח.

  21. אלכס, כל ההסברים שלה לכשלון של וובר לסיים ראשון את המרוץ נשמעים כתירוצים, גם בהעדר היכולת לעקוף נהג חזק כשצריך וגם בהעדר היכולת לשמור על קצב מהיר לאורך כל הסטינט ולא לעשות טעויות.
    אני כל הזמן מסתכל על הפערים בין הנהגים וכשאני רואה הקפה אחת שהוא נמצא 1.5 שניות אחרי המילטון וסוגר (ירוק) והקפה אחרי הוא 2.5 שניות אחרי המילטון אני יכול רק להבין שהוא עשה טעות גם אין לזה ריפליי בטלויזיה.
    אנחנו יכולים להתווכח על העניין הזה לנצח אבל אני די בטוח באבחנה שלי לזהות נהג חלבי וכנראה שלעולם לא נסכים :)
    משום מה יש לי הרגשה שהמרוץ הבא יספק לאחד מאיתנו הוכחה חדה לגביו, אני די בטוח שזה יהיה לרעתו.
    אבל… (יש אבל), אם הוא ינצח בהונגריה, אני אמנם לא ירוץ ערום במונזה או משהו דומה אבל אני מבטיח לפרסם הודעת התנצלות אישית בפני מארק וובר בפורום :)

  22. אני לא מבין מה הדיבורים שהמילטון עשה בית ספר לאלונסו – נכון הוא עקף אותו יפה אבל לפרננדו לא היה סיכוי , הוא היה על צמיגים קפואים.
    אל תשכחו גם שלפרארי יש בעיית חימום הצמיגים בהקפות הראשונות והוא עשה את מה שהיה צריך לעשות וזה לסגור את הפנימי – מה לעשות שהמילטון הגיע הרבה יותר מהר כי הוא כבר עם טמפ' עבודה יותר טובה בצמיגים?
    למרות הכל , אני מסכים שלואיס נתן סופ"ש מצוין. כמו שאלונסו עשה בולנסיה , מונאקו , סילברסטון וגם נרבורגרינג.

    מאסה הוא לוזר , למרות שבמירוץ הזה הוא לא אשם וזה היה המירוץ הכי משכנע שלו השנה. ועדיין , הוא ישאר מספר 2 תמידי (אפילו לא אפס)

  23. לטוב טוב הגמד: ברור שכל מה שאמרתי זה תירוצים שנועדו להגן על וובר, הרי הוא סיים במקום ה-3 כשהוא זינק ראשון אז היא אפשר להגיד שהוא לא נכשל. אבל השאלה היא, האם התירוצים היו מוצדקים והגיוניים או לא? זה כמו שאתה לא מגיע לעבודה השאלה היא האם זה כי היית חולה ויש לך פתק מרופא או כי השתכרת למוות וחזרת הביתה ב-6 בבוקר. ושים לב, שלא אמרתי מילה כדי להגן על הזינוק שלו ששוב היה בעייתי. אני לא פנבוי ולא טוען כי הזינוק שלו היה פחות טוב מהמילטון כי פייה רעה התיישבה לו על הקלאץ' :)

    אם היית מעיף מבט בניתוח הגרפי מהתגובה הקודמת שלי היית רואה שהקצב של וובר היה די יציב. אני לא יודע על איזה הקפה בדיוק אתה מדבר אבל חוץ מטעות יכולות להיות הרבה סיבות לזה שנהג א' איטי יותר מנהג ב' בהקפה נתונה:סמנים אחוריים, נהג ב' האיץ את הקצב באופן קיצוני ע"י שינוי מפת מנוע, או שנהג א' האט בגלל שנאלץ לשמור על מנוע, צמיגים, בעיה רגעית ב-KERS וכו' וכו'.

    אין לי בעיה להסכים לא להסכים,השאלה היא כמובן מימון אבל במקומך הייתי קופץ על ההזדמנות: כל עוד הריצה בעירום היא על מסלול F1 אז מה אכפת לי, למה לא חח? ;) במיוחד אם זה ספא, כי קר שם כ"כ בסוף אוגוסט(מניסיון) שרק 7 ק"מ ריצה יכולים לחמם אותך קצת :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>