סחתיין פרננדו.

תסתכלו על הטבלה הזאת:

Total wins

Driver Seasons Entries Wins Percentage
1 Germany Michael Schumacher 1991?2006, 2010?2011 278 91 32.73%
2 France Alain Prost 1980?1991, 1993 202 51 25.25%
3 Brazil Ayrton Senna 1984?1994 162 41 25.31%
4 United Kingdom Nigel Mansell 1980?1992, 1994?1995 191 31 16.23%
5 United Kingdom Jackie Stewart 1965?1973 100 27 27.00%
6 Spain Fernando Alonso 2001, 2003?2011 168 27 16.07%
7 United Kingdom Jim Clark 1960?1968 73 25 34.25%
Austria Niki Lauda 1971?1979, 1982?1985 177 25 14.12%
9 Argentina Juan Manuel Fangio 1950?1951, 1953?1958 52 24 46.15%
10 Brazil Nelson Piquet 1978?1991 207 23 11.11%

פרננדו אלונסו השווה היום בסילברסטון את מספר הניצחונות של ג'קי סטויארט וטיפס למקום החמישי בכל הזמנים. מרשים! אז נכון שאם בוחנים את אחוז הניצחונות שלו הוא מידרדר למקום התשיעי בלבד עם 16% אבל אסור לשכוח שאת עונותיו הראשונות הוא עשה במינרדי ורנו שלא התחרו על ניצחונות.

אלונסו היום השיג ניצחון מרשים בעיקר בזכות הקצב המדהים שהוא קבע בזמן הנכון. כן, הוא צריך לשלוח פרחים לאנשי הפיט של רד בול שסידרו לווטל עצירה של 30 שניות, אבל יש סיכוי טוב שהוא היה מנצח גם בלי העזרה שלהם. הקצב שלו היה פשוט רצחני בחצי השני של המירוץ. בנוסף עקיפה קלילה על המילטון ויום מושלם.

פרננדו יחגוג בסוף החודש יום הולדת 30. את השיא של מייקל שומאכר הוא לא ישבור, אבל מנסל ואפילו סנה הם מטרה ריאלית. אלונסו הוא הנהג הטוב ביותר מאז עידן פוסט שומאכר. חבל שלא תמיד הוא היה במכונית ראויה. יש כאלה שיגידו שהמילטון מהיר יותר וזה בהחלט נתון לויכוח, אבל אחד לא יכחיש שהחבילה הכוללת של אלונסו פשוט טובה יותר.

2 תגובות על הפוסט “סחתיין פרננדו.

  1. אמרת יפה "החבילה הכללית" והייתי מוסיף "החבילה הכללית לעונה נוכחית".
    ברור שאלונסו יודע לשמור טוב יותר מהמילטון על הצמיגים וכמעט שאין מרוץ שאנחנו לא רואים את המילטון עם נעילה לפני פניה כלשהי רק שהעונה זה הרבה יותר קריטי.
    הצמיגים של פירלי עשויים השנה ממיונז וכל מי שלא יודע לשמור עליהם לאורך כל הסטינט – נמצא בבעיה!
    ראינו את המילטון כבר כמה פעמים השנה יוצא עם צמיגים טריים מהפיט כמו מלוע של תותח עם זמנים פנטסטיים ועקיפות נהדרות אבל אז, אחרי 5 או 6 הקפות מגיעה הירידה האגרסיבית בביצועי הצמיגים שלו והוא יורד בזמנים – שלשום זה היה יותר משניה להקפה.
    אני בטוח שמישהו רואה את הדברים האלה במקלארן בגלל שכל הזמן הם מעירים לו על זה במהלך המרוצים אבל כנראה שהאופי האגרסיבי הזה שלו (שאני כל כך אוהב אגב) לא מאפשר לו "להיכנס לתלם" כמו כולם.

    אלונסו מבחינתו שומר נהדר על הצמיגים שלו לאורך כל הסטינט ואין לי ספק שזה נובע מהסבלנות האין סופית הזו שלו אבל לא לשכוח ששנה שעברה הסבלנות הזאת דווקא לקחה ממנו את האליפות כאשר הוא נתקע מאחורי פטרוב במשך כל הסטינט האחרון.
    אני בטוח שאם היה לו את הנרווים של המילטון הוא היה מסיים את העקיפה על פטרוב מוקדם מאוד, אולי גם נתון למחלוקת אבל כנראה שהיה מוכתר כאלוף העולם בפעם השלישית בקריירה שלו.

  2. עם טיפה יותר מזל לאלונסו היו כבר 4 אליפויות.
    ב 2007 הוא הפסיד בנקודה לרייקונן וללא הבעיות שהיו לו במקלארן אני בטוח שהוא יכל לקחת בקלות את אליפות העולם
    עונה שעברה הוא הפסיד בגלל אסטרטגיה מחורבנת של פרארי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>