הגדולים מכולם

אין לי כוונה לדרג את כל הנהנים כי לא ראיתי אותם נוהגים. כן אני יודע שפאנג'יו היה ענק. אבל באמת שחוץ מקטע וידאו קצר לא ראיתי אותו נוהג. אני מודה שההבנה שלי בספורט מתחילה ב 76 שג'יימס האנט גנב את האליפות ביפן מניקי לאודה. לפני זה מבחינתי זה חור שחור. אז למען ההגינות אני אדרג רק נהגים שראיתי וזה אומר החל מ 1988. חילקתי את זה לארבע קטגוריות והנהג היחיד שאני לא בטוח לגביו הוא ווטל. יכול להיות שהוא מתאים לקבוצה השניה אבל מבחינתי עוד מוקדם לקבוע.

Hall of Fame
1) איירטון סנה
2) אלן פרוסט

Simply the best
3) נייג'ל מנסל
4) מייקל שומאכר
5) פרננדו אלונסו
6) מיקה האקינן
7) לואיס המילטון

Personality Issue
8) ז'אק וילנייב
9) קימי רייקונן

It is the car stupid
10) סבסטיאן ווטל
11) דיימון היל
12) ג'נסון באטן

אשמח לשמוע את דעתכם.

19 תגובות על הפוסט “הגדולים מכולם

  1. קודם כל ברור שזה סוביקטיבי.
    אלה היו השיקולים שלי:
    1) חייב להיות אלוף עולם
    2) מהירות מוכחת.
    3) יכולת לנהוג במכונית נחותה (סנה ואלונסו לדוגמא)
    4) יכולת לשפר מכונית (פרוסט ושומאכר זוכים פה לנקודות)
    5) מחויבות (רייקונן מפסיד פה בענק)
    6) מי היה בן זוגו בקבוצה (סנה כמובן הגיע לקבוצה בה נוהג אלוף עולם – גם המילטון זוכה פה לנקודות)
    7) פחות חשוב אבל בכל זאת – אישיות

  2. טעות שלי מקום 9 קימי רייקונן
    לגבי פיקה אני לא מרגיש שיש לי יכולת לשפוט אותו

  3. אוקיי הבנתי. ברשימה שלך דירגת רק אלופי עולם למרות שלפי דעתי היו בתקופה זו 2-3 נהגים יותר טובים מבאטן והיל שלא זכו באליפות עולם(אני כמובן מדבר על אלזי, מונטויה, וובר בסדר הזה ואןלי גם ברגר).. מתוך הרשימה שלך אני מסכים עם טופ 2 לחלוטין ואח"כ הייתי קצת משנה(שוב הכל סובייקטיבי לגמרי):
    3) שומאכר
    4)מנסל
    5)מיקה
    6)אלונסו
    7)קימי
    8) המילטון
    9)ווטל
    10)ווילנב(אלזי)
    11)היל(ווילנב)
    12)באטן(מונטויה)

    בסוגריים הכנסתי את המיקום בסוף הרשימה אם אלזי ומונטויה שיותר ראויים לדעתי לטופ 12 מאשר באטן והיל.

  4. קודם כל מעיף את שומאכר למקום השני בלי לחשוב פעמיים (רק כדי לא לעצבן אף אוהד סנה)
    לא בטוח שאני שם את מנסל לפני אלונסו, החלטה קשה…
    האמילטון מעל האקינן, פטל מעל שניהם (איטס אין דה קאר סטופיד?!!? אתה זוכר במקרה את מונזה 2008?! אתה זוכר במקרה את עונת 2011?!)
    השאר הייתי משאיר כמו אצלך…

  5. שומאכר לפני פרוסט? שומאכר לדעתי בלבד זה אחד הנהגים הכי אובר רייטד למרות 91 ניצחונותיו. אין ספק שהוא מהיר וטוב אבל הוא לא שייך לגדולים באמת. רוב האליפויות שלו הושגו או ע"י דחיפה אגרסיבית של היריב או ע"י עליונות המכונית ורמיסת בן הזוג לקבוצה. קשה לי להיכזר באליפות מרגשת של הבחור.

    לגבי ווטל כתבתי שאני לא בטוח עדיין לגביו. נכון שהוא עולה על וובר בכל פרמטר אבל זה עדיין רק וובר. צריך לחכות ולראות אותו באותה קבוצה עם המילטון או אלונסו כדי לגבש דעה.

    לגבי מונטויה ואלזי הן ספק שהם נהגים מוכשרים וטובים ובאמת ברשימה של נהגים טובים שלא זכו באליפות עולם הם בן המובילים אבל הם לא הצליחו לזכות… ואי אפשר להגיד שלמונטויה לא הייתה מכונית ראויה…

  6. לסנר, אני חייב להסכים עם אסף בנושא שומאכר, אין מצב שהוא לפני סנה ופרוסט. כבודו במקומו(השלישי) מונח. ובדירוג בעוד 10 שנים גם ווטל וגם המילטון לדעתי בטופ 5 יחד עם סנה,פרוסט,שומאכר, לא יודע באיזה סדר אבל הדירוג הוא עכשיו.

    אסף, מתוך האליפויות של שומאכר כן הייתה אחת מרגשת, בשנת 2000 אחרי קרב קשה עם מיקה. רציתי מאד בזמנו שיפסיד אבל זה היה יפה. תראה את זה למשל, אחד מקרבות הדירוג המרהיבים של כל הזמנים, סן מארינו 2000: http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipds

    ולגבי מונטויה, בגלל שהוא לא זכה באליפות ב-2003 ו-2005 שמתי אותו רק במקום 12. ההפסד שלו לקימי במקלארן גורם לכך שדירגתי אותו 5 מקומות אחרי קימי. אין ספק שוויליאמס 2003 היתה מכונית ראויה אבל בשום פרמטר לא דומיננטית. וגם מקלארן ב-2005 היתה מהירה מאד אבל בעייתית. זו בטוח לא וויליאמס 1996(היל), או בראון 2009(באטן)

  7. אין כמו הפורמט של פעם במקצה הדירוג. עד היום לא התחברתי לפורמט החדש. באמת המאבק בן האקינן למייקל היה הירואי, אבל יש לזכור שבשנת 2000 האקינן כבר היה שבע אחרי שתי אליפויות עולם ועשה המון שטויות.

  8. לא הבנתי. במה ווטל יותר טוב מדיימון היל? ב 2011 הוא עוד לא עשה דבר אחד שהרשים אותי. העובדה שוובר מעת לעת קרוב אליו (מאוד) רק פוגעת.
    אם היית מדרג את הטובים ב 20 השנה האחרונות הוא אולי היה מגיע למקום 15.

    אני הייתי מדרג כך:

    1) סנה ושומאכר
    3) פרוסט
    4) מנסל
    5) אלונזו והמילטון
    7) אלזי
    8) JV
    9) הקינן
    10) רייקונן

    למען הסר ספק- הנהגים הכי טובים להגדרתי הם מי שהיו מקבלים מקומות בקבוצה שלי, אם הייתי מקים אותה..

  9. אסף, למה אין ציטוטים…
    1) חייב להיות אלוף עולם: 7-4
    2) מהירות מוכחת: שיא הנצחונות זה הוכחה…
    3) יכולת לנהוג במכונית נחותה: בנטון 94, פרארי 2000, פרארי 2001, פרארי 97-98 (לא אליפות, אבל כמעט עם מכונית מאד נחותה)… מה יש לפרוסט להראות פה?
    4) יכולת לשפר מכונית (פרוסט ושומאכר זוכים פה לנקודות) – אמנם לא כנהג אבל פרוטס החריב את ליזייה אז הוא גם הרס מכוניות…
    5) מחויבות – האם היתה קבוצה כלשהי שפרוסט לא עזב בטריקת דלת? האם מצד שני אי פעם נשמעה ולו הטענה הכי קטנה מצד הקבוצה כלפי שומאכר?
    6) מי היה בן זוגו בקבוצה (סנה כמובן הגיע לקבוצה בה נוהג אלוף עולם ? גם המילטון זוכה פה לנקודות) – כשהיה לו בן זוג הוא הפסיד לו ב2 מ3 התמודדויות על אליפות העולם (84, 88 – לעומת 89 בלבד) לשומאכר אף פעם לא היה בן זוג ראוי…
    7) פחות חשוב אבל בכל זאת ? אישיות – שניהם אנשים מקסימים, שולחים כל שנה פרחים לאמא ביום האם ותורמים לאלמנות וליתומים… נו באמת…

    על פי שום קטגוריה שלך אני לא רואה למה זה אמור להפתיע ששמתי את שומאכר לפני פרוסט…
    אם גם ניר לא בטוח ב100% שסנה היה גדול משומאכר (אחרת לא היה שם אותם יחד) אז אני מרגיש יותר טוב… פשוט לא מצליח לחשוב על דרך שאפשר להשוות ביניהם באמת…

  10. טל הכוונה באישיות היא לא במי שולח פרחים לאמא או מזיין את גיסתו. הכוונה היא למי זה חשוב יותר. זה משהו קצת אבסטרקטי אבל קימי רייקונן הוא דוגמא טובה. לא הזיז לו להיות נהג ולא הזיז לו לעזוב את פורמולה 1. נהגים אחרים פשוט מתייסרים שהם לו נוהגים.

    לגבי מייקל. בו נבדוק נגד מי הוא לקח אליפויות:
    94 נגד היל, אבל אם סנה לא היה נהרג יש לך ספק מי היה לוקח?
    95 נגד היל בקושי בקושי רב אחרי שהוא העיף אותו מהמסלול.
    97 נגד וילנייב – הפסד צורב למרות שהמכונית הייתה שווה ברמתה לוויליאמס
    00 נגד האקינן שכבר היה שבע
    01 אם זכורני אינו מטעני האקינן כבר רצה רק לפרוש והאופוזיציה היחידה הייתה קולטארד
    02 נגד אף אחד
    03 נגד אף אחד
    04 נגד ראלף שומאכר וקימי רייקונן
    05-06 הפסיד לאלונסו במכונית שבמקרה הטוב הייתה שווה לפרארי
    בכל העונות הללו לא היה לו בן זוג ראוי.

    פרוסט לעומת זאת נאבק בגדולים – ניקי לאודה, רוזברג ואירטון סנה. נכון שסנה ניצח אותו יותר פעמים (ואני בעצמי אומר שסנה טוב יותר) אבל זה לא היה נוק אווט. סנה שם לו מטרה להוריד את פרוסט. שומאכר לא עניין אותו. ובצדק

  11. קצת תיקונים:
    ב 94 האליפות אמנם הייתה נגד היל (ונגמרה בתאונה באדלייד – התבלבלת עם 95), אבל היא נילקחה למרות ששומאכר אפקטיבית נפסל מ 4 מרוצים: סילברסטון (דגל שחור) ספא (פלאנק אחרי סבסוב) ואם אני לא טועה חרז ופורטוגל שהם העונש על הדגל השחור. הוא עדיין לקח את האליפות, וזה במכונית נחותה מהוויליאמס.
    ב95 שומאכר לקח את האליפות במכונית שקוראי אטלס בחרו לגרועה ביותר שלקחה אליפות אי פעם.

    ב 97 הוא לא היה במכונית שווה ל JV. פה יש דרך מאוד פשוטה להסתכל על התוצאות – להשוות את זה לפרארי השניה, של ארווין, שבכלל לא ניצח אף מרוץ כמדומני.

    אני לא חושב שב 2000 היה כבר שבע. הנפילה שלו הייתה ב 2001.
    ב 2005 ו 2006 אני שוב לא יודע למה אתה אומר שהפרארי הייתה שווה או עדיפה לרנו. פיליפה מאסה היה תחרותי.

    אני חושב ששומאכר היה חרא של בנאדם, וגם יש לו אישיות בכלל לא מעניינת, אבל הוא וסנה מדרגה אחת מעל כולם.

    דרך אגב, אני ממליץ לראות את המרוץ של אינטרלאגוס 94, כבר כתבתי עליו פעם.
    מצד שני: סטטיסיקה חביבה על שומאכר: הוא לקח יותר פולים מכל נהג. כמות הפולים שלקח עד למותו של סנה? אפס. מתי לקח את הפול הראשון? במונאקו 94 – המרוץ שבא מייד לאחר מותו של סנה.

    הפגם הגדול באמת בקריירה של שומאכר הוא שלאורך כל הקריירה שלו הוא לא התמודד מול נהג בקלאס שלו, בטח לא במכונית זהה. שזה לא משהו שאפשר לומר על סנה, שהתמודד מל ענקים אחרים.
    לטעמי, ואני חושב שגם את זה כתבתי פעם, הדרך היחידה באמת לדעת מי מהיר יותר MS או AS, הייתה ששניהם יוולדו באותו יום ואז יתנו להם להתחרות זה מול זה במכונית זהה.
    אם הנס הזה היה קורה היינו מקבלים את המאבק הכי גדול שיכול היה להיות בתולדות הסדרה.

  12. אין לי זמן לחפש אבל עד כמה שאני זוכר גם ב 95 הייתה בניהם תקרית. אולי אני מדמיין?
    טוב חיפוש מהיר העלה את זה:
    The 1995 British Grand Prix was overshadowed by a controversial collision between Hill and Schumacher, and Hill was widely blamed for the accident. Hill also suffered with mechanical problems in his Williams-Renault.

    למען האמת לא תומך בעמדתי… אני זכרתי שזו הייתה אשמתו של מייקל

  13. התאונה הייתה באמת באשמתו של היל שניסה לעקוף. הוא היה על צמיגים חדשים והבין שהוא חייב לעקוף מהר אחרת יאבד את ההזדמנות, נלחץ וגרם לתאונה. לא בדקתי, אבל אני חושב שג'וני הרברט בבנטון השניה, ניצח את המרוץ.
    נדמה לי שהיה מקרה דומה במונזה.
    שומאכר לקח את האליפות בכלל בסוזוקה כההיל וקולטהארד כשלו בגשם.

  14. זכרתי נכון שהשניה הייתה במונזה…
    עכשיו תשאל אותי כל דבר, מה שאתה רוצה, על מה שקרה ב F1 החל ב 1998 ומאז – ואין מצב שאני זוכר (אלא אם כן זה קשור לתאונות של שומאכר או הטייה לטובת פרארי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>