עוד פול לווטל, פרז התנגש בגדר ונפצע

הסיפור של מקצה הדירוג היום במונקו הוא התאונה של פרז נהג סאובר 2.26 דקות לסיום המקצה. פרז איבד שליטה על המכונית והתנגש בקיר הבטיחות. למשך זמן רב עמלו הרופאים ואנשי החילוץ על הוצאותו מהמכונית ופינוי הנהג לבית החולים. כרגע מצבו לא ברור.

כשחודש המקצה שום דבר לא השתנה וסבסטיאן ווטל שוב מתייצב על הפול כשבאטן במקום השני. מארק וובר סיים שלישי לפני אלונסו במקום הרביעי. מייקל שומאכר ממשיך להשתפר ויזנק חמישי מחר – המיקום הטוב ביותר שלו העונה. פליפה מאסה נהגה השני של פרארי יזנק שישי.

מי שנפגע הכי הרבה מהתאונה של פרז היה המילטון שלא הספיק לקבוע זמן לפני התאונה. כשחודש המקצה הוא הצליח לקבוע את הזמן השביעי בטיבו בלבד.

האם יש מישהו שיכול לנסות לעצור את ווטל מחר במונקו? במסלול שקשה עד בלתי אפשרי לעקוף נראה שלא.

4 תגובות על הפוסט “עוד פול לווטל, פרז התנגש בגדר ונפצע

  1. פרז הוצא מהמכונית כשהוא בהקרה מלאה, הוא ענה באופן משביע רצון לשאלות שנשאל ע"י הרופאים עוד בטרם הוציאו אותו מהמכונית. הרופאים דאגו מיד להעביר את המידע לקבוצה וזו הרגיעה את אביו של פרז שנכח במקום ונראה הרבה יותר רגוע לאחר מכן.
    באבחון בבי"ח בניס דיברו על זעזוע מוח קל ושריטה בירך ויתכן שהוא יחזור להתחרות כבר בעוד שבועיים.

    לגבי המילטון, ממש התרגזתי אתמול כשראיתי את השעון עומד על 2.26 והמילטון בלי מדידה. ידעתי שאין שום סיכוי להיכנס לקצב מדידה בהקפה אחת בלבד וזה היה ברור שמי שהכתיב את הקצב ב-Q1 ו-Q2 יאבד את הפול-פוזישן ואת הסיכוי לניצחון במרוץ.

    המדיניות הזאת של הקפה בודדת ב-Q3 חייבת להיפסק אצל הצוות של המילטון. הצוות של באטן עושה הכל נכון מבחינה אסטראטגית והצוות של המילטון עושה את כל הטעויות – שנה שניה ברציפות.

  2. אם אני זוכר נכון המילטון יצא וסיים הקפה לפני התאונה, אבל עם זמן מחריד (היה 8) מאחר ובין היתר דעתו הוסחה ע"י מאסה בסקטור הראשון כאשר הוא לא פינה לו את הדרך ישירות.

  3. זה היה פליינג לאפ, אמנם מדדו לו אבל הוא התחיל את המדידה כשהוא ראה את מאסה לפניו ולכן הוא הוריד את הרגל מהדוושה כדי לשמור קצת מרחק ממנו. ברגע שהוא ראה שגם מאסה לא לוחץ על הדוושה הוא החליט לעבור אותו.

    יותר מזה, הזמן שהוא כן הצליח למדוד אחרי התאונה נפסל לו בגלל שהוא חצה את השיקיין מחוץ לקו המסלול ולכן הוא יפתח במקום התשיעי כשהמשבצת העשירית נשארת כמובן ריקה (בהיעדרו של פרז). זה מה שקורה שאתה יוצא להקפת בודדת עם צמיגים ובלמים קפואים.

    הנה מה שהמילטון אמר על ההחלטה ללכת על ההקפה בודדת אתמול:

    "With hindsight, we probably should have put a banker in."

    או במילים אחרות, היינו צריכים לעשות הקפה אחת לפחות בתחילת המדידות ע"מ לאבטח את עצמנו (a banker in).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>