ווטל מנצח ללא הפרעה. וובר מסתפק בשאריות

מארק וובר אמנם זינק שני וסיים שני אבל הוא נאלץ לעבוד קשה כדי להרוויח את המקום על הפודיום. זינוק גרוע שלו נתן לרוזברג לעקוף אותו והוא מצא את עצמו תחת לחץ מאלונסו ובאטן שזינקו הייטב. המילטון שזינק רע מאד מהמקום הרביעי הידרדר למקום השישי. המילטון ובאטן נלחמו כמו אריות על המקום החמישי אבל בהגינות ונזהרו מאד לא לפגוע אחד בשני. רק בהקפה השביעית הצליח לואיס לעקוף את בן זוגו.

ואלוף העולם? הוא כהרגלו זינק היטב ולרגע אף אחד לא הפריע לו לזכות בניצחון שלישי העונה. מארק וובר נלחם קשות באלונסו שהסטינט השלישי שלו היה מצוין וע"י כך הצליח לעקוף בקלות את האוסטרלי. אבל וובר לא נשבר ואחרי עצירת התדלוק הרביעית הוא היה מהיר יותר מאלונסו ושוב בעזרת הכנפיים האחוריות המתכווננות הוא הצליח לעקוף בקלות.

מארטין ברנדל בשידור אמר שפעם הטלוויזיה לא הראתה את המובילים מכיוון שזה היה חסר עיניין. היום יש עקיפות גם במקומות הראשונים. אבל אני חייב לומר שזה די מלאכותי. נכון שבשנים האחרונות בקושי ראינו עקיפות אבל הפתרון הזה הופך את כל עיניין העקיפות לבדיחה. נהגים כבר לא צריכים להתאמץ. מחכים לחלק של המסלול בו הם יכולים ללחוץ על הכפתור וזהו. הצד הנעקף יודע שאין לו סיכוי אז הוא בקושי מגן והכל נראה קל. קל מדי.

אבל מצד שני זה מספק לנו עקיפות רבות ומירוצים מעניינים. רק חבל שאין לווטל מתחרה אמיתי והמתח הוא על המקומות האחרים. לואיס המילטון שאמור היה להוות אופיזיציה סיים רביעי 40 שניות הרחק מהגרמני. אמנם לאלוף העולם לשעבר היה מירוץ קשה אחרי הזינוק הגרוע אבל לרגע הוא לא הצליח להשתוות בקצב לווטל או אפילו וובר.

מי שכן הפתיע היה אלונסו שסוף סוף זינק טוב והפגין קצב טוב שהוביל אותו עד למקום השני לפני שנכנע למארק וובר. אלונסו לא יזכה השנה באליפות (למרות שרבים יגידו שזה מוקדם מדי לחזות) אבל הוא בהחלט יכול לשחק תפקיד במי כן יזכה אם הוא ימשיך לזנב בוובר והמילטון.

רוזברג שזינק היטב למקום השני איבד מקומות וסיים חמישי והקצב המבטיח שהראתה מרצדס במקצה הדירוג נעלם. מייקל שומארכר בעוד מירוץ שירצה לשכוח סיים הרחק מאחור במקום ה 12. דיוויד קולטארד נתן הערה ארסית במהלך השידור בו הוא אמר שמייקל מתקשה בקרבות מול מכוניות אחרות ולמעשה הוא מעולם לא נדרש לכך יותר מדי. רמז עבה שכל 7 אליפויות העולם של המאסטר הגרמני הם לא כאלה גדולות כמו שנוטים לחשוב. אז נכון יש בזה מן האמת בחלק מהעונות אבל לא הייתי מממהר לפסול את הקריירה של שומאכר רק בגלל שהקמבאק שלו מביש. חבל.

באטן במירוץ פושר סיים שישי לפני הידפילד פטרוב ובואמי. קוביאשי שזינק אחרון סוגר את מקבלי הנקודות.

לסיכום היה זה מירוץ טוב עם הרבה אירועים ועקיפות. מלהיב? זה כבר עניין אחר. תלונות לסבסטיאן ווטל שהחליט להוציא את האוויר מהעונה הזאת עד יולי.

6 תגובות על הפוסט “ווטל מנצח ללא הפרעה. וובר מסתפק בשאריות

  1. נכון שהעקיפות הן יותר מלאכותיות אבל יש המון דינאמיקה על המסלול.
    אני נוטה להסכים עם דיויד קולטהארד לגבי שומאכר, אני ממש בהלם איך נהגים עם מכוניות עלובות ביחס למרצדס שלו עוקפים אותו כאילו הוא לא קיים על המסלול. העקיפה של סוטיל מפורצה אינדיה היום זה היה השיא. אגב, אני חושב שאפשר להקיש את אותם הדברים בדיוק על פטל.
    לשומאכר היתה מכונית דומיננטית שהיה קשה מאוד להתחרות בה ובעצם הוא רק היה צריך להביא את הפול פוזישן ולסיים 50+ סיבובים דומים יום למחרת. אותו דבר קורה עכשיו עם פטל שממש לא מתאמץ כדי לנצח.
    אני זוכר מרוצים בעונה שעברה עם זינוקים בעייתיים לפטל שבהם הוא היה צריך לצאת לעקיפות על נהגים משמעותיים יחסית והוא ממש לא הבריק בהן (מי שזוכר את נסיון העקיפה הפרוע שלו בבלגיה שגמר לבאטן את המרוץ). אני חושב שעם כל הכבוד לפטל, עדיין לא ראינו אותו במבחן אמיתי השנה.
    אפשר להגיד שבסופו של יום יש שני נהגים שבאמת עובדים קשה על המסלול וזה המילטון ואלונסו.
    וובר ממש לא מצליח להתקרב לביצועי הנהיגה שמספק פטל מהרד בול עד כדי כך שהוא "מסתבך" בקרבות עם אלונסו שנוסע במכונית הרבה יותר נחותה. באטן עושה עבודה טובה אבל הוא לא ממש "נושך" כמו חברו לקבוצה ומאסה ממש לא מספק את הסחורה כבר עונה שניה ברציפות.

  2. טוב טוב אתה טועה.
    אין לזלזל בשומאכר, הבן-אדם עבד הרבה על פיתוח המכונית, וכן היה דומיננטי מול בני זוג מגוונים שנהגו בפרארי באותן שנים. כמו"כ היתה לו מחשבה קדימה. חולשתו כעת נובעת בין היתר מגילו. הוא פרש, יצא מהעניינים, וכעת האינסטינקטים והרפלקסים לא מה שהיו פעם. כמו"כ הוא יודע שכרגע הסכוי להפגע קשות בתאונה פשוט לא שווי את זה לאור קריירת העבר שלו, וגם לזה יש מרכיב משפיע.
    בווטל לא הייתי מזלזל. הוא מוכיח דומיננטיות משמעותית לעומת וובר. כמו"כ למרות שזה נראה קל, זה לא קל להוביל מרוץ, מבחינת הלחץ הנפשי.
    מה שנאמר בכתבה על העקיפות נכון מאדף וזה חבל.
    אני חושב שהמרוץ הזה היה משממים, והמנצח נקבע כבר מהסיבוב הראשון
    בו ווטל פתח פער של מעל שניה מרוזברג

  3. אני לא מסכים בכמה נקודות:
    1. להמילטון היה זינוק טוב דווקא אבל בפנייה הראשונה וובר (שלו היה זינוק גרוע) סגר לו את הנתיב והכריח אותו להאט ולצאת קצת מהמסלול ולכן אלונסו וגם באטון עקפו.
    2. העקיפות זה ממש לא בדיחה כי זה מראה מי באמת יותר מהיר וגם אם נעקפת ואתה יותר מהיר יש לך אפשרות בסיבוב הבא לעקוף בחזרה. אם נהג רק מאט את המכונית שמאחוריו וברגע שהוא נעקף הנהג השני בורח לו בגדול, תעשו את החשבון לבד… אני מעדיף מצב כזה מאשר פקק איילון.
    3. שומאכר באמת עושה הרבה טעויות ולא מרשים בנהיגה שלו, אבל מפה לבין להגיד שהוא נהג לא משהו (זאת הכוונה בתכלס) המרחק גדול מאוד. אני מסכים עם אדון חו"ל שלא שופטים נהג בגיל 42 אחרי שפרש לפני כמה שנים. לקולטארד יש משקעים נראה לי ולכן הוא תוקף מתי שאפשר וחבל קצת. לא זכור לי שקולטארד אגב עשה משהו גדול במיוחד בקריירה שלו למרות שנהג במקלארן, לעומתו האקינן שלקח 2 אליפויות רצוף.

  4. לא יודע… תשמע, זה פורמולה 1, זה לא גו-קארט, הסכומים שמרצדס משלמת לנהגים שלה לעונה זה 7 ספרות ביורו.
    אף אחד לא יוציא את הסכומים האלה על נהג שמלכתחילה אין לו סיכוי בגלל הגיל או חושש להיפצע חלילה.
    לגבי הפידבק של הנהג, הוא אכן חשוב אבל אל תשכח שמי שליווה את שומי כל השנים האלה בפרארי זה רוס בראון שהוא אלוף העולם בעיבוד נתוני טלמטריה מנהגים והאסטראטג מספר 1 בעולם הפורמולה. אני נוטה יותר לתת קרדיט לרוס בראון בתחום הזה מלשומי. אגב, הוא מנהל אותו גם היום במרצדס ואנחנו לא רואים רבע מהתוצאות של אז.
    חלילה אני לא מזלזל במי שמחזיק 7 אליפויות אבל אני בהחלט יכול להבין את הטענה של דיויד. כשארטון סנה היה עולה על המסלול היית יודע בכל מרוץ שהולך להיות אקשן, העקיפות שלו היו עקיפות של ביצים ולא של תכמנות חתולית כמו שהיתה לשומי.
    אני בהחלט מתחבר לדברים שאמר רון במרוץ שנחאי לפני שלושה שבועות כשהוא אמר שהמילטון מזכיר את סנה עם העקיפות שלו ובאותה נשימה אני אומר שפטל נהנה ממכונית דומיננטית כמו ששומי נהנה בזמנו.
    ודבר אחרון לגבי הווינגמנים… אם אלונסו היה הווינגמן של שומי בפרארי ב-2005 ו-2006 במקום בריקלו ומאסה, הוא היה אלוף העולם גם במכונית הפרארי על חשבונו של שומי ואני מוכן לחתום על זה.

  5. תשמעו אני חייב להגיד לכם, זה מטורף.
    אני הרגע סיימתי לראות את האימון השלישי של קטלוניה וזה פשוט מדהים.
    ישב לו אדון סב-ווטל בסככה של רד בול, הצוות שלו מטפל כביכול בבעיות שיש במכונית (נראה לי יותר כמו הצגה כדי לשמור צמיגים למרוץ) ואחרי 50 דקות, כשכל הנהגים מוציאים את הנשמה על המסלול הוא עולה להקפה בודדת, חותך 1.3 שניות מהזמן של שומי ומגדיר ביחד עם וובר קצב בלתי שפוי למרוץ.
    עכשיו החלק הכי הזוי זה שאני יכול להישבע שראיתי את פטל עושה פניה אחת לפחות עם כנף אחורית פתוחה!! עד כדי כך דאון-פורס יש לסופר-מכונית שלהם. אני יבדוק שוב במדידות ב-15:00 אבל אני די בטוח.

    הזוי…

  6. אגב לטוב טוב הגמד… אני אמרתי שהמילטון מזכיר לי את סנה בנהיגה שלו. בעקיפות שלו הוא אפילו יותר חצוף מסנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>