יש אופוזיציה!

לואיס המילטון ניצח היום בזכות את הגראנד פרי הסיני. הוא עשה זאת מהמקום השלישי בזכות נהיגה חסרת פשרות ועקיפות רבות כולל עקיפה על ווטל, ארבע הקפות לסיום. היה זה מירוץ קשה שהאסטרטגיה הייתה חשובה ובסופו של דבר הכריעה את ווטל שבחר בשתי עצירות תדלוק ומצא את עצמו בסוף עם צמיגים שחוקים. מארק וובר שזינק מהמקום ה-18 ובתחילת המירוץ היה תקוע מאחור ואפילו נעקף הצליח להתאושש וסיים על הפודיום!

אין ספק שהחוקים החדשים מוסיפים המון דרמה ומתח למירוצים. כבר אין מצב שנהג מהיר נתקע אחרי נהג איטי. אמנם זה מלאכותי אבל עובד ויותר מירוצים רבי עיניין. היום לשם שינוי היה לנו מאבק על ההובלה. עשר הקפות לסיום וחמישה נהגים התחרו על הניצחון. תענוג.

אחר הצהריים של ווטל התחיל בזינוק גרוע שנתן לבאטן והמילטון לעקוף אותו. הוא בקושי הצליח להרחיק את רוזברג. המובילים היו צמודים אחד לשני בתחילת המירוץ. מרצדס החליטו להכניס את רוזברג מוקדם מה שנתן לו אוויר ואת ההובלה אחרי סבב העצירות הראשון.

20 שנה אני צופה בפורמולה 1 ומעולם לא ראיתי נהג פורמולה 1 נכנס לעצירת תדלוק לא שלו. ובכן לכל דבר יש פעם ראשונה. ג'נסון באטן נכנס לפיט של רד בול במקום מקלארן. מה על בדעתו קשה לדעת כי המדים של הקבוצות שונים לחלוטין אבל זה מה שזה לא היה, זה גרם לו לאבד את ההובלה. מוזר.

המילטון בינתיים איבד מקומות למאסה ורוזברג. אבל הסטינט האחרון של המילטון היה פשוט יוצא מן הכלל. הוא עקף את רוזברג, באטן, מאסה ולבסוף ווטל אל הניצחון. ניצחון בזכות הנהיגה.

באטן לבסוף סיים רביעי, רוזברג חמישי, מאסה שישי ואלונסו במירוץ מאד מאכזב עבור הספרדי רק שביעי. מייקל שומאכר הראה שהוא עדיין יודע לנהוג והפגין כמה עקיפות נהות אל המקום השמיני. פטרוב וקוביאשי סוגרים את מקבלי הנקודות.

12 תגובות על הפוסט “יש אופוזיציה!

  1. אחד המרוצים אם לא אהה :), אכן מירוץ מדהים גם עם החוקים החדשים קצת עוזרים לו, כמו שלליגה שלנו יש קיזוז, עכשיו יש גם במרוץ :)
    נהנתי מכמות העקיפות בזמן אמת על מקומות ראשונים, והדובדבן הניצחון של המילטון שהוכיח שגם הוא יודע לשמור על צמיגים

  2. לגבי הטעות של באטן: יש לי זיכרון מעורפל שמשהו דומה קרה מתישהו בשנות התשעים, לנהג שעבר מקבוצה אחת לקבוצה אחרת ועצר בטעות בפיטס של הקבוצה הישנה שלו, אבל למיטב זכרוני זה היה במקצה אימון או דירוג ולא במירוץ. לא הצלחתי למצוא התייחסות לזה באינטרנט. מישהו זוכר?

  3. נדמה לי שזה היה פיסקלה, לא זוכר אפילו מאיפה לאיפה, וזה היה באמת באימון.

  4. ללא ספק מרוץ של צמיגים (אגב אין עצירות תדלוק יותר).
    פטל עשה את הטעות שעשו המקלארנז שבוע שעבר במלזיה והלך על 2 עצירות שזה בלתי אפשרי ברמת השחיקה הנוכחית של הפירליז.
    עם כל הכבוד ל-DRS והעובדה שכל הנהגים ניצלו אותו לעקיפות בישורת, המילטון נתן את העקיפות שלו גם על מאסה, גם על באטן וגם על פטל בלי ה-DRS ולא ביישורת ככה שסביר להניח שגם לא היה ממש שימוש ב-KERS. הנהג הזה תותח!
    לגבי עצירות סהרוריות, היה משהו כזה עם טורו רוסו ורד בול ב-2009. לא זוכר מי זה היה אבל זה בהחלט מובן הבלבול בין הקבוצות האלה כשהמדים שלהם כלכך דומים. מה שלא מובן זה איך נהג של קבוצה שלבושה כולה בצבעי ניקל בוהקים נכנס לתוך תחנת החלפה של קבוצה כחולה :)

  5. שאלה?
    האם בכלל הכניסה של באטן לפיט של רד בול זה בכלל חוקי, האם אין עונש על כך,נכון שזה גרם לו להפסיד תהובלה אבל רק בזכות הצוות של רד בול שהיו יותר מהירים.

  6. תשובה לאופיר: אני לא חושב שיש חקיקה מפורשת שמתארת מה העונש לנהג שנכנס לרחבה לא שלו כי כנראה שאף אחד ב-FIA לא חשב שאפשר להיות כזה חמור :)
    אבל אם אנחנו כבר בענייני ענישות… מישהו שאל את עצמו למה מאסה לא קיבל ענישה על החיתוך המוקדם ביציאה מהפיטס אחרי ההחלפת צמיגים השניה? או למה אלונסו לא קיבל ענישה על זה שהוא פתח את הכנף האחורית בפניה 7 איפה שאסור? או למה ווטל לא קיבל ענישה דומה לענישה שקיבל המילטון על 5 החלפות כיוון ביישורת (ספרתי) כשהמילטון היה בזינוק מאחוריו?

    תשובה לטוב טוב הגמד: זה היה באמת ב-2009 באבו דאבי כשאלגוסוארי של טורו רוסו נכנס בטעות לפיט של רדבול. הוא התבלבל כי החברה שלו לא היו מוכנים בשבילו והחברה של רדבול היו מוכנים לקבל את ווטל.
    ואני מסכים שהמילטון הוא כנראה הארטון סנה הבא.

  7. רון
    לגבי העונשים, את הקו הלבן שמאסה חתך מותר לחתון בהתחלה בגלל סימון לא נכון על המסלול.
    לגבי אלונסו מה שיותר מוזר מזה שלא הענישו אותו זה שאפילו לא חקרו את המקרה.
    ולגבי הזיגזוג של ווטל בשידור של הBBC הסבירו בדיוק על הנושא הזה שבתחילת המרוץ השופטים מתעלמים מהחוק של חיתוך בודד בגלל שכולם מזגזגים על כל מקום ולא רק על ההובלה.

  8. תודה רון, בעניין של מאסה הפרשנים של TF1 הצרפתית אמרו נכון שהוא חתך את הקו אבל לא במלואו שים לב שהוא היסס וחזר קצת ימינה. לא שלדעתי הוא לא היה צריך לקבל עונש.לגביי ווטל על איזה מספר הקפה אתה מדבר אתה מדבר כי לא שמתי לב

  9. אופיר זה בשבילך:

    http://www.youtube.com/watch?v=UmQFT10zi3U

    שים לב לפתיחת המרוץ במלזיה, אני ספרתי 5 שינויי כיוון של ווטל לפני הפניה הראשונה כשהמילטון מאחוריו במצב עקיפה ודאי.
    אם זה לא וויבינג אני לא יודע מה כן. ווטל כידוע לא נענש ואפילו לא נחקר.

    לעומתו, המילטון נענש דרייב-טרו (רטרו) באותו מרוץ על זה:

    http://www.youtube.com/watch?v=_hKWehjscd4&NR=1

    הפרשן של ה-BBC מתאר את הקו ההגנתי של המילטון כקו מצוין ולרגע לא מזכיר את המילה וויבינג (כי זה לא).

    ועכשיו שים לב לשינויי כיוון מארץ וויבינגלנד, אותו נהג, אותו מסלול, שנה אחת קודם רק שהפעם זה לא פרארי מאחורה אלה פטרוב של רנו.

    http://www.youtube.com/watch?v=GNp0pw39WiY&feature=related

    פה אפשר לראות בברור שיש וויבינג ממש כאילו המילטון מחמם צמיגים אבל הוא לא נענש למרות שהיתה חקירה. כנראה שכשיש 2 מרשלים איטלקיים מתוך שלושה אז מתפתחת "רגישות יתר" רק למכוניות הפרארי :)

    לגבי מאסה, אני לא שמעתי שום דבר על סימון לא נכון במסלול וגם אם הוא חוזר בו ומתקן, הוא חייב להיענש בדרייב-טרו על חציית הקו.

    לגבי נושא הזיגזוג בזינוק, היה דיון האם בכלל צריך לטפל בנושא הוויבינג בגלל שזה הפך לנושא שכמעט ולא מתייחסים אליו (שיטת שומי :) ).
    אם הוחלט שלא מתייחסים לחוק אז זה חייב להיות גורף ואם כן אז זה חייב להיות גורף, לא רק כשזה פוגע בפרארי.

    שוב, אני אישית חושב שלא היה שום "זגזוג" של המילטון על אלונסו.
    תקנו אותי אם אני טועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>