סאובר נפסלה!

נהגי סאובר, פרז וקוביאשי שהשיגו הישג מצוין לקבוצה באוסטרליה נפסלו. פרז איבד את המקום השביעי וקוביאשי את השמיני. הסיבה לפסילה היא הפרה של התקנות הטכניות.

בעקבות הפסילה, פליפה מאסה התקדם למקום השביעי, לפני בואמי במקום השמיני וצמד נהגי טורו רוסו סוטיל ודי רסטה

הקבוצה עברה על 2 סעיפים:

Article 3.10.1 reads: "Any bodywork more than 150mm behind the rear wheel centre line which is between 150mm and 730mm above the reference plane, and between 75mm and 355mm from the car centre line, must lie in an area when viewed from the side of the car that is situated between 150mm and 350mm behind the rear wheel centre line and between 300mm and 400mm above the reference plane. When viewed from the side of the car no longitudinal cross section may have more than one section in this area.

"Furthermore, no part of this section in contact with the external air stream may have a local concave radius of curvature smaller than 100mm.

"Once this section is defined, 'gurney' type trim tabs may be fitted to the trailing edge. When measured in any longitudinal cross section no dimension of any such trim tab may exceed 20mm."

3.10.2 states: "Other than the bodywork defined in Article 3.10.9, any bodywork behind a point lying 50mm forward of the rear wheel centre line which is more than 730mm above the reference plane, and less than 355mm from the car centre line, must lie in an area when viewed from the side of the car that is situated between the rear wheel centre line and a point 350mm behind it."

בקבוצה הודיעו שיערערו על ההחלטה.

תגובה אחת על הפוסט “סאובר נפסלה!

  1. וואו אם הם עברו על חוק כזה כל המכונית נבנתה בכלל לא נכון?!
    (אם הבנתי נכון את הציטוט). מעניין איזה התאמות הם יוכלו לעשות במצב הקיים. אסף מה קורה עם הפורום היום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>