ווטל. ללא מאמץ

אלוף העולם התחיל את העונה איפה שהוא סיים את הקודמת. הרחק הרחק מכולם. ווטל זינק ראשון ושלט במירוץ ללא עוררין. רק לרגע קט היה נראה שהוא מאבד שליטה שהמילטון הצליח לצמצם את הפער לשניה וחצי לפני סבב העצירות הראשון אבל למרות שווטל בחר להיכנס ראשון הפער כשהמילטון יצא עמד שוב על חמש שניות. עד סוף המירוץ הגדיל הגרמני את הפער ל 22 שניות.

המילטון עצמו שהתאושש מזינוק לא טוב תפס את המקום השני ולא הרפה למרות שלקראת סוף המירוץ הוא ירד אל הדשא ופגע במכונית. מארק וובר שזינק שלישי איבד מקום לפטרוב המרשים ואחר כך איבד עוד מקום לפרננדו אלונסו וסיים חמישי. שוב האוסטרלי לא יכול להתגבר על קללת המקום החמישי במירוץ הביתי. וובר ואלונסו בחרו באסטרטגיה של שלוש עצירות תדלוק והם הגיעו צמודים לעצירה השלישית כשמארק מוביל. אבל וובר מנסה לפעמים יותר מדי וכשהוא יצא מהפיט הוא החליק אל הדשא מה שאיפשר לאלונסו לעקוף אותו בקלילות.

אלונסו אמנם מיזער נזקים כשסיים רביעי אבל יכול להאשים רק את עצמו בזינוק גרוע ששלח אותו עד המקום התשיעי. הוא החל לעקוף ונעזר בעונש של ג'אנסון באטן ואפיסותו של מאסה כדי לטפס למקום החמישי ומשם לתקוף את וובר. לקראת סיום המירוץ הוא ניסה נואשות להדביק את פטרוב אבל הזמן אזל לו במהירות.

פטרוב הרשים מאד עם המקום השלישי ופודיום והרבה אוהדים שואלים את עצמם מה רוברט קוביצה היה עושה עם המכונית הזאת. יותר ממה שהידפילד עשה היום זה בטוח. הידפילד סיים הרחק הרחק במקום ה 14 המאכזב.

באטן זינק גרוע ונתקל במאסה במאבק על המקום השישי. האנגלי היה מהיר יותר אבל לא הצליח לעקוף אבל עקב תיסכול הוא חתך את הפניה ושכח להחזיר את המקום לנהג פרארי. זה עלה לו בעונש של נסיעה דרך הפיט. אבל הוא התאושש נהדר וניצל את חולשתו של מאסה כדי לסיים שישי לפני הפתעת המירוץ.

פרז הנהג המקסיקני של סאובר במירוצו הראשון בקריירה סיים שביעי! הוא השתמש באסטרטגיה של עצירה אחת שרבים חשבו שהיא בלתי אפשרית עם הצמיגים החדשים שאמורים להתבלות במהירות. הוא הנהג היחיד שבחר בעצירה אחת וזה השתלם לו מאד. הוא הקדים את קוביאשי, מאסה ובואימי שסוגרים את העשירייה.

אז מי במאכזבים?
מאסה ממשיך את העונה הקודמת. נראה אנימי וחלש. מאז הפציעה הוא לא מצליח להתאושש.
מייקל שומאכר – זינוק טוב, אבל מישהו שלח אותו אל הדשא מה שהרס לו את המירוץ והביא בסופו של דבר לפרישתו. אמנם זו לא אשמתו הישירה, אבל יש הרגשה כללית שהוא לא עומד בקצב.
הידפילד – לא הצליח להיכנס למרוץ
בארקילו – מקצה דירוג מזעזע, זינוק גרוע וניסיון עקיפה כושל (ששלח את רוזברג החוצה) אולי זו עונה אחת יותר מדי?

רשמים מתחילת העונה:
מאזן הכוחות לא השתנה הרבה מהעונה הקודמת. אבל הוספת הכנפיים האחוריות שניתנות לשינוי הוסיפה כמה עקיפות. אמנם לא במקומות הראשונים אבל זה גם משהו.
הצמיגים הוסיפו אלמנט של חוסר וודאות שתורם עיניין.

השידור (BBC):
מרטין בראנדל התמקם בעמד השדר, קולטארד בעמדת הפרשן. בראנדל עושה עבודה טובה, קולטארד קצת אנמי ובעל מבטא סקוטי מרגיז. נוספה הרבה גרפיקה לשידור שלפעמים לדעתי נותנת יותר מדי נתונים.

השורה התחתונה:
היה מירוץ מעניין ללא ספק. אבל לא מותח. היו עקיפות, היו מאבקים, אבל ווטל הוציא את כל העוקץ מהמירוץ. נקווה שמישהו יוכל לתת לו מענה.

3 תגובות על הפוסט “ווטל. ללא מאמץ

  1. שאלה: עונה שעברה דיברו על כך שאם רכב לא מצליח לחזור לפיט בסיום מרוץ הוא יענש, המטרה הייתה בזמנו שרכבים לא יסעו על אדי דלק (נדמה לי), בסיום המרוץ וובר נעצר ביציאה מהפיט מבלי לבצע את ההקפה המדוברת, האם הוא לא אמור להענש על כך?

  2. איך רואים את השידור ב BBC ?? זה מופיע בחבילות הרגילות של YES והוט? תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>