לוטוס-רנו חשפה את המכונית המעניינת ביותר עד כה

לוטוס-רנו חשפה את מכוניתה החדשה, ואין ספק כי מבין המכוניות שהוצגו עד כה היא המעניינת ביותר.

באירוע ההשקה הודיעה לוטוס-רנו כי רומן גרוסיאן וברונו סנה הוחתמו כנהגים נוספים בקבוצה, כאשר זה האחרון הוא זה אשר ייקרא אל הדגל במקרה הצורך. גרוסיאן וסנה יצטרפו אל הו-פין טונג, יאן צ'ארוז ופאירוז פאוזי, נהגי הקבוצה גם הם. בלוטוס-רנו הסבירו כי הם מבקשים ליישם את קונספט האקדמיה של פרארי, ולאפשר לנהגים לצבור ניסיון במכוניות פורמולה אחת ישנות.

אריק בולייה, מנהל הקבוצה, אמר כי החתמתם של הנהגים היא לקח שלמד כאשר ניסה לשלב את ג'רום דיאמברוסיו בקבוצה.

"ניסיתי לצרף אותו לקבוצה ככל שיכולתי ? הוא נהג במכונית באירועי הסדרה העולמית של רנו, באירועי קידום ובתצוגות בערים. בסופו של דבר זה השתלם, כי הוא בחן עבור וירג'ין והם מאוד התרשמו מהיכולת שלו להסתגל ולתת משוב. הוא הרשים מאוד את הקבוצה במבחן לנהגים צעירים שהתקיים באבו-דאבי; הם נדהמו שהוא הרגיש כל-כך בנוח במכונית. לכן, החלטתי להמשיך עם הרעיון הזה ולתת לילדים האלה, אם יורשה לי לקרוא להם ילדים, קצת ניסיון בקבוצת פורמולה אחת."

"אנחנו נשתמש במכונית בת שנתיים כדי לפתח את הכישרון שלהם", המשיך בולייה. "זו תוכנית הערכה בסדר גודל מלא עבור חלק מהם. עבור אחרים, כמו ברונו, המטרה היא לשמור על קשר עם הסדרה. התוכנית הזו נועדה גם לשכנע אותנו שהילדים האלה מוכנים לנהוג בסדרה; הם הבאים בתור ואני רוצה שהם יהיו מוכנים."

המכונית החדשה נחשפה לעיני כל לזמן קצר בלבד, לפני שכוסתה שוב ונלקחה בחזרה אל המוסך. למרות שהיא נושאת מערכת KERS היא ארוכה רק במעט לעומת קודמתה. האף הנמוך והכבד למראה הוחלף באחד גבוה ועדכני יותר, בתצורת V. כונסי האוויר הצדדיים הדוקים מאוד ובעלי חתך תחתי משמעותי. פתחי הכונסים כבר אינם מעוצבים בצורת האות P, המזוהה עם רנו בשנים האחרונות, אלא בצורת U הפופולארית כעת. מעליהם ניתן להבחין בבליטות כדוגמת אלה שהציגה פרארי לראשונה ב-2009.

מאחור נמצא פתח אוורור נמוך ורחב כרוחב הדיפיוזר, ככל הנראה על מנת ליצור אפקט "נשיפה". באופן תמוה, הכנף האחורית אינה נתמכת על ידי עמודים כלל. המתלה האחורי הינו בתצורת Pull-Rod, ש"חזרה לאופנה" בעקבות השימוש המחודש שעשה בה אדריאן ניואי, המנהל הטכני של רד-בול.

ואולם התכונה הבולטת ביותר של המכונית, או אולי דווקא הנסתרת ביותר, היא מיקומם של המפלטים: עד כה לא ידוע היכן הם נמצאים, ויש הטוענים כי ברנו שקדו על תכנון מהפכני למדי, לפיו הם נמצאים דווקא בקדמת המכונית, באזור כונסי האוויר הצדדיים.

ג'יימס אליסון, המנהל הטכני של לוטוס-רנו, רמז על הכיוון שאליו פנתה הקבוצה לקראת העונה הבאה: "מילים כמו 'חדשני' ו'אגרסיבי' הפכו מאוד אופנתיות בפורמולה אחת, אבל ככל שהדבר נוגע ל-R31, אני חושב שהתארים האלה מתאימים בדיוק."

"יהיה נכון לומר שהמכונית פותחה באופן שאפתני, ומבט חטוף בסידור הרכיבים יאשר שהקונספט עליו היא מבוססת שונה באופן מהותי ? לא רק ביחס למכונית הקודמת, אלא גם ביחס לכל המכוניות שהקבוצה הזו ייצרה בעבר. שינויים אלה מייצגים ניסיון לדלות ביצועים אירודינמיים מקסימאליים, בהתאם לתקנות שהשתנו שינוי ניכר השנה, וכן כדי לפתח עוד את רעיון 'נשיפת' המפלטים על הרצפה."