סאובר: פרז לא הוחתם בזכות קשריו הכלכליים

סאובר הודתה בהשקת מכוניתה החדשה בולנסיה כי מצבה הפיננסי השתפר באופן מהותי, והכחישה כי החתמתו של סרג'יו פרז נבעה ממניעים כלכליים גרידא.

בניגוד לקודמתה, המכונית החדשה של הקבוצה עונדת את סימלם המסחרי של ספונסרים שונים, חלקם איתנים במיוחד ורובם מארץ מוצאו של פרז, היא מכסיקו.

"אנחנו הרבה יותר יציבים עכשיו", הצהירה מונישה קאלתנברן, מנכ"ל הקבוצה. "פיטר החזיר לידיו את השליטה בקבוצה לא מזמן והתחיל לערוך קיצוצים. השלמנו את רוב התהליך כך שהקבוצה הרבה יותר יציבה כעת, על סף פתיחת העונה החדשה."

"הצלחנו לסגור את העסקה עם טלמקס, והיא מהווה שותפה משמעותית בקבוצה. אני לא חושבת שיש דבר כזה יותר מדי ספונסרים ? לא הכול התפתח בזכות הנהג, יש לנו שותפות אמיצה עם טלמקס; הם תמכו בנו, תמכו בקבוצה במכסיקו. זו התחלה, ובעזרת השותפים החזקים שאנחנו מגייסים אני מאמינה שנוכל לגייס אפילו עוד, בלי קשר למוצאם."

ג'יימס קי, המנהל הטכני של סאובר, התייחס לכישוריו של פרז: "החתמנו את סרג'יו משום שהוא האיש המתאים לתפקיד. יש לו קשרים במכסיקו, אבל הוא ינהג במכונית מכיוון שאנחנו מאמינים שהוא מסוגל לעשות זאת, בפרט אחרי מה שראינו אותו עושה בסדרת GP2."

פרז עצמו התייחס לעניין ואמר: "לא אכפת לי כל-כך מה אומרים ? אני יודע למה אני בפורמולה אחת. זה די טבעי שאנשים יקראו לזה כך, כיוון שאני זוכה לתמיכה רבה בארצי, אבל זה גם מאוד טבעי שאם אתה עושה כמה עונות טובות ב-GP2, כמו שאני עשיתי, אתה מקבל הזדמנות כזאת."

"אני גאה בעצמי ושמח שהצלחתי לעורר עניין בקשר לארצי, ושתומכים בי שם. זו הסיבה שהבאתי איתי כמה ספונסרים טובים לקבוצה. הייתי צריך להקריב הרבה ? לא קיבלתי שום דבר בחינם. אני בא ממשפחה ענייה, ולא הייתי מצליח להתחרות אפילו בפורמולה ב.מ.וו ללא עזרה. הייתי צריך לעבוד קשה; עזבתי את מכסיקו כשהייתי בן 15, לגמרי לבד, ונאלצתי לשנות את התרבות שלי, את הכול בעצם, כדי להגשים את החלום לנהוג בפורמולה אחת."

"היו לי כמה שנים מאוד קשות, לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם באופן אישי. היה לי מאוד קשה, אבל אני גאה בעצמי על שהגעתי עד הלום. כעת עלי להמשיך לעבוד קשה ולהקריב עוד קורבנות כדי להישאר כאן. הצלחתי להשיג את אחת המטרות שהצבתי לעצמי ואני מקווה שאשיג גם את הבאות בתור."