כבר לא עירומה: סאובר הציגה את מכוניתה החדשה

סאובר יצאה היום לדרך חדשה, עם הצגת המכונית שאיתה תתחרה בעונת 2011. הקבוצה מקווה שהדגם החדש, C30 שמו, יביא איתו קפיצה בביצועים, ובניגוד לעונה הקודמת ? גם אמינות רצופה. מצבה הכלכלי של סאובר כבר השתפר באופן ניכר, כפי שניתן ללמוד מצביעת המכונית, בעקבות החתמתם של פרז וגוטיארז המכסיקאנים, שהביאו איתם ספונסרים איתנים.

ג'יימס קי, המנהל הטכני של סאובר אמר על המכונית החדשה: "בפיתוחה של C30 התבססנו על נקודות החוזק של C29, והשתדלנו לבטל את חולשותיה. היה חשוב לנו להתחיל את מבחני החורף עם מכונית שאנחנו מבינים, ועבדנו קשה כדי להבטיח שמאפייני המכונית הם אלה שאנו מאמינים בהם. יש הרבה מה ללמוד על צמיגי פירלי החדשים, ומבחינה זו אנו רוצים לוודא שלא תהיינה הפתעות בקשר להתנהגות המכונית."

"כיוון שחלק מהשינויים שמכתיבות התקנות, בפרט בקשר לצמיגים, ניתנים לבחינה על המסלול בלבד, היה לנו חשוב לבנות מכונית צפויה, אבל גם כזו שמציעה מספיק גמישות, על מנת שנוכל להגיב לממצאים שנשיג במסלול, כמו גם בפיתוחה בהמשך."

המכונית החדשה של סאובר מיישרת קו עם המכוניות שהוצגו עד כה, וכוללת גם היא אף גבוה, בתצורת V "עדינה". מבנה כונס האוויר המרכזי צר ונתמך על ידי ארבעה עמודים, על מנת להבטיח זרימה אופטימאלית של אוויר אל הכנף האחורית. המכונית החדשה כוללת גם דיפיוזר ננשף, לראשונה בסאובר, ובניגוד לקודמתה הכנף האחורית שלה נתמכת על ידי עמוד אחד בלבד (במקום שניים).

כונסי האוויר הצדדיים הדוקים יותר לעומת הדגם היוצא, וכמו בפרארי, המספקת לסאובר מנוע, תיבת הילוכים, הידראוליקה ומערכת KERS, פתחיהם מעוצבים כעת בצורת U, במקום כמשולש. באופן טבעי, לרכיבים מפרארי הייתה השפעה גם על תכנון המתלה האחורי, שנשאר בתצורת Push-Rod המסורתית.

"תיבת ההילוכים מכתיבה את נקודות החיבור של המתלה", הסביר קי. "המתלה מתוכנן בתצורת Push-Rod הנוטה מעט קדימה; זו פשרה טובה, כיוון שהיא מאפשרת נגישות מקסימאלית לחלק העליון של התיבה, כך שניתן לעבוד ביתר קלות על הסט-אפ, והיא גם מפנה די נפח בחלק האחורי, לטובת הדיפיוזר."

"כמובן, השתמשנו בנקודות החיבור שמכתיבה התיבה ולפיהם תכננו את הפתרון שלנו; כלומר מדובר בתכנון של סאובר, אבל הוא מיישר קו עם זה של פרארי."

פיטר סאובר, מנהל הקבוצה ובעליה, אמר כי הוא מקווה שהמכונית החדשה תצליח במקום שבו נכשלה הקודמת: "מעולם לא חווינו בעיות אמינות כאלה, אבל הצלחנו להתגבר עליהם בחצי השני של העונה. יישמנו גם כמה שינויים ארגוניים חשובים. מינויו של ג'יימס קי למנהל טכני כבר נשא פרי בעונה הקודמת, וכעת הוא אחראי על פיתוח סאובר-פרארי C30."

"הצלחנו גם להבטיח את הבסיס העסקי לפעילותנו בעונת 2011. בזמנים כלכליים קשים כמו אלה, אני חושב שזה דבר נוסף להתגאות בו."

Images © Sauber F1 Team