גאסקויין: לוטוס מסוגלת להביך את הקבוצות הותיקות

לוטוס מכוונת להשיג עד תום העונה הנוכחית רמת ביצועים שתספק תחרות לרנו ולוויליאמס. כך הצהיר היום מייק גאסקויין, המנהל הטכני של הקבוצה.

"אני חושב שהמכונית הזו נראית כמכונית מובילה בכל תחום", הסביר גאסקויין. "אמרנו במפורש שאנחנו רוצים להתחיל לאתגר את הקבוצות הותיקות, ואני חושב שניתן לעשות זאת."

"זה הקו שצריך להוביל אותנו קדימה: אנחנו צריכים לשים את הכוונות על טורו-רוסו, סאובר ופורס-אינדיה, ולאחר מכן, לקראת סוף העונה, על וויליאמס ורנו."

לדעתו של גאסקויין, למרות שכל הקבוצות צפויות להשתפר בעונה הבאה, העובדה כי לוטוס היא קבוצה חדשה תבוא לידי ביטוי לטובתה, בעקומת למידה תלולה יותר.

"כל שנה כל קבוצה אומרת שהיא תשתפר, ואנשים עשויים לשאול: 'איך תעשו זאת אתם יותר טוב?' ובכן, העובדה היא שהקבוצות האחרות הולכות להמשיך ולעשות את מה שהן עושות, בעוד שאנחנו גדלים. משאבים מתחילים לזרום, למשל בתחום ה-CFD, ויש לנו גם תוכנית חדשה, שלא הייתה לנו קודם, לביצוע ניסויים במנהרת רוח בבריטניה. מה שאנחנו יודעים לעשות עכשיו נעשה טוב יותר בעתיד."

"הבעיה של הקבוצות האחרות היא המסר שיועבר, אם נתחיל לגבור עליהן כאשר אנחנו נמצאים כאן רק שנה אחת; זה יביך אותן ויציג אותנו באור חיובי. זה יהיה נהדר עבור פורמולה אחת אם המכונית הזאת תצליח למצב אותנו במרכז השדה ? זה יראה מה ניתן להשיג בקבוצה קטנה המנוהלת כהלכה."

מנהל התפעול הראשי של לוטוס, קית' סאונט, נשמע קצת פחות נחוש מגאסקויין, אבל לא חלק עליו: "הרבה אנשים יגידו שאני אופטימי מדי, אבל אני רוצה לחשוב שהשנה נוכל להשיג בין 40 ל-50 נקודות. אני חושב שמבחינה אסטרטגית אנחנו מכוונים להשיג את המקום השמיני ? ואני בספק אם יהיה הרבה הבדל בין המקום השישי למקום השביעי או השמיני. תלוי איך האחרים יצליחו, אבל גם המקום השביעי הוא בר-השגה."

גאסקויין הוסיף עוד, ואמר כי המכונית החדשה תהווה בסיס למכוניות הבאות של הקבוצה.

"המכונית של העונה שעברה, בעיקר בחצי הראשון, הייתה תרגיל בהישרדות; רק מאמצע העונה ואילך עסקנו בבניין הקבוצה ? זה גם הזמן שבו התחלנו לעבוד על המכונית החדשה."

"האתגר השנה התבטא בכך שהמכונית של 2010 הייתה חד-פעמית, בדרך שהיא נבנתה ובזמן שהיה לנו כדי לתכנן אותה. כמעט אף רכיב לא עבר ממנה אל המכונית של 2011, כאשר באופן רגיל יש לך אפשרות להמשיך עם כמות נכבדה של רכיבים, לעשות להם אופטימיזציה."

"המכונית החדשה שונה לחלוטין מהמכונית הקודמת ? היא הרבה יותר 'עכשווית'. היא תהיה הבסיס למכוניות שלנו בעתיד. היא עקבית עם קווי התכנון האופנתיים, והיא גם הרבה יותר מפותחת מבחינה אירודינמית. מכונית כזאת היא, אחרי הכול, אוסף של 4,000 רכיבים, כך שקשה לבחור אזור שבולט באופן מיוחד; בסך הכול מדובר בעבודה הרבה יותר שלמה מבחינה הנדסית ותכנונית."