ראיון עם ניקולאס טומבאזיס, המהנדס הראשי של פרארי

מתי התחלתם לעבוד על המכונית החדשה?
התחלנו כאשר המכונית קודמת הניחה צמיגים על הקרקע ? בסוף ינואר בשנה שעברה. התחלנו לחבר כמה רעיונות בסיסיים, לדבר על התקנות החדשות וכיצד הן עשויות להשפיע על הרכיבים העיקריים. לאחר מכן ערכנו תוכנית מסודרת לבחינת התקנות החדשות במנהרת הרוח.

מה היו הרכיבים החשובים ביותר?
שינוי התקנות התבטא בכמה אתגרים חשובים. החזרנו לשימוש את המערכות למחזור אנרגיה. למדנו המון עליהן לפני שנתיים, אבל עכשיו יש לנו "חבילה" חדשה, כך שהיישום אינו זהה. היינו צריכים להשקיע בזה הרבה מחשבה.

אתגר נוסף הוא הכנף האחורית המתכווננת. מדובר באחד החידושים בפורמולה אחת השנה. היינו צריכים לתכנן כנף שלא משפיעה על הביצועים בזמן שהיא סגורה, בתצורה הרגילה, ואשר תספק הפחתה מרבית של מקדם הגרר בזמן שהיא פתוחה, כך שנקבל את המהירות הגבוהה ביותר האפשרית בישורות, במקצה הדרוג או בעת עקיפה. מדובר בפרויקט חשוב מאוד.

את האתגר השלישי סיפקו הצמיגים החדשים. כאשר אתה מחליף צמיגים אתה צריך לשנות כמה תכונות של המכונית, בכלל זה את חלוקת המשקל ואת המתלים, אבל גם כמה תכונות אירודינמיות. בגלל שהצמיגים של פירלי חדשים, היינו צריכים להשקיע בזה הרבה עבודה, אבל פחות ממה שהיינו צריכים להשקיע באירודינמיקה ? בעונה הבאה לא ניתן להשתמש בדיפיוזר כפול, ולכן הצבנו לעצמנו מטרה שאפתנית: להשיג בחזרה את הביצועים שאבדו עם ביטול הדיפיוזר הכפול.

מהם המאפיינים החדשניים ביותר של המכונית החדשה?
עבדנו על כמה חידושים עבור המכונית ? חלק מהם ביחס לקבוצה והשאר ביחס לפורמולה אחת באופן כללי. המתלה האחורי מאוד חדשני, כך גם הכנף האחורית. ישנם עוד כמה חידושים שלא ניתן לראות על המכונית, ואשר נציג במרוץ הראשון, למשל ביחס לכנף האחורית והמפלטים.

באופן אישי, כמהנדס, האם היית רוצה ליהנות מחופש תכנון גדול יותר?
כן. היה נחמד לקבל יותר חופש ויותר זמן. התקנות הולכות ונעשות מגבילות יותר ויותר, אבל יש לזה סיבה. אחרת, ביצועי המכוניות עלולים לצאת משליטה והעלויות יהיו גבוהות הרבה יותר. חופש טכני לייצר מערכות אפילו יותר מתוחכמות היה יכול להיות נחמד. היה נחמד גם אם היה יותר זמן בין העונות ולא היינו צריכים לעבוד בחפזון על כל מיני דברים.

האם אתה חושב שהשגתם את המטרה שהצבתם לעצמכם ביחס לפרויקט זה?
אני חושב שכן. אנחנו מציבים לעצמנו מטרות מאוד שאפתניות ביחס לפיתוח במנהרת הרוח, משקל המכונית והביצועים של כמה ממערכות המשנה. בהתבסס על הניתוח שלנו, אנחנו חושבים שהשגנו את המטרות האלה, בפרט ביחס למרוץ הראשון. עם זאת, צריך לזכור שהתקנות חדשות בחלקן, ואי אפשר לדעת היכן בדיוק עומדים היריבים שלנו. אני משוכנע שגם הם מציבים לעצמם מטרות שאפתניות. אני בטוח במה שעשינו, אבל עד שלא נראה את המכוניות עומדות זו לצד זו במרוץ הראשון, קצת קשה לענות על השאלה.

שאלה אחרונה: האם אתה חש מחויב לנצח בעונה הבאה?
בפרארי מדובר במחויבות שנתית. כל שנה היא אותו דבר. זה לחץ חיובי, ממריץ ? אין רגע של מנוחה בעבודה שלנו.

Source: Scuderia Ferrari Marlboro