ראיון עם לוקה מרמוריני, ראש חטיבת המנועים של פרארי

איזה שינויים ניתן היה לעשות בבלוק 056 לקראת עונת 2011?
פיתוח המנועים עודנו מוקפא, לכן שינויים ישירים לטובת ביצועים לא ניתן לעשות. ובכל זאת, עבדנו הרבה, בפרט על אמינות וצמצום עלויות. בהתייחס לאמינות, עבדנו גם על המערכת הפנאומטית של המנוע, זו שעשתה לנו קצת בעיות בעונה הקודמת. החזרת מערכות KERS לשימוש הצריכה שינוי מהותי בחלקו הקדמי של המנוע. יש לנו גם מערכת חדשה שנועדה לשפר את האופן שבו הסוללות נטענות בזמן בלימה וגל ארכובה חדש, והיינו צריכים לשנות גם את מערכת הקירור והשימון.

מה לגבי מערכות KERS, מה חדש בעניין זה?
בעונה הבאה מערכות KERS תהיינה בעלות מפרט זהה לזה של 2009. כלומר אנחנו מדברים על אותם ביצועים ועל אותן כמויות של אנרגיה. בהתבסס על הניסיון שצברנו בעונת 2009, תכננו את המערכת מחדש בצורה יעילה יותר ? צמצמנו את הממדים והורדנו את המשקל. פרארי פיתחה את המערכת תוך כדי בקרת עלויות; כל עלויות הפיתוח צומצמו, ועלויות התפעול נותחו גם הן והותאמו, כך שתהיינה אפשריות גם מבחינתן של קבוצות קטנות.

פרארי יכולה לספק מערכות KERS לקבוצות אחרות. האם מדובר ביתרון?
הגדלת מספר המבחנים שניתן לבצע היא תמיד יתרון. האפשרות להשתמש בשותפים או בקבוצות אחרות כדי לבחון את המערכת היא דבר חיובי, בהתחשב בעובדה שאנחנו מדברים על כמה יחידות בשנה ומספר מועט של מבחני טרום-עונה. לכן, בהחלט מדובר ביתרון ביחס לביצועים ולאמינות כאשר ישנה קבוצה נוספת שעוזרת לפתח את המערכת.

כיצד אתה מתכונן לעונה הבאה מבחינה אופרטיבית?
הטכניקה נשארה זהה ? מדובר בתהליך משולב. יש הרבה עבודה והרבה פעילויות. עשינו הרבה מבחנים של טווחים ארוכים, אבל השנה זה קצת מורכב יותר, משום שאנחנו צריכים לעשות מבחנים כאלה למנוע, למערכת מחזור האנרגיה ולתיבת ההילוכים של המכונית החדשה. אני מאמין שהכנו את עצמנו בצורה טובה ואני חושב שאנחנו יכולים להשיג אמינות טובה עד תחילת העונה.

מה נעשה ביחס לצריכת הדלק?
צריכת הדלק היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של הביצועים. מערכת מחזור האנרגיה מותקנת בתוך תא הדלק (תחתיו, ולא ממש בתוכו, אבל גוזלת נפח; ד.פ), ואם אתה לא רוצה ליצור מכונית רחבה וארוכה הרבה יותר, חשוב לשמור את צריכת הדלק תחת שליטה. זה אחד הנושאים החשובים ביותר שצריך להביא בחשבון בזמן הפיתוח, במהלך החורף. בעניין זה לפרארי יש יתרון בדמות שותף ותיק כמו "של" בתחום הדלקים.

האם אתה חושב שהשילוב בין מערכות KERS וכנף אחורית מתכווננת יכולים לסייע בעקיפות?
על הנייר ובסימולציות שערכנו ? כן. בעונת 2009 ראינו כבר שלמערכות KERS יש יתרון כלשהו, גם אם לא תמיד, בזמן עקיפה. השילוב בין האפשרות להקטין את הגרר, יחד עם הכוח הנוסף שמספקת המערכת, יכול בהחלט ליצור הפרש מהירות שיסייע בהשלמת עקיפות.

שאלה אחרונה: האם אתה חש מחויבות אישית לנצח השנה?
בהחלט. מחויב ומלא השראה.

Source: Scuderia Ferrari Marlboro