ראיון עם אלדו קוסטה, המנהל הטכני של פרארי

תקנות העונה הבאה כוללות שינויים רבים. לאיזה מהם ישנה השפעה משמעותית על פרויקט F150?
האספקט המשמעותי ביותר, זה שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר על הפרויקט, הוא הפיתוח האירודינמי. המכוניות ישתנו הרבה: הדיפיוזר הכפול ומערכות F-Duct לא יהיו עוד; הנהג לא יוכל לשנות את הסט-אפ האירודינמי של המכונית; והרצפה לא תכלול פתחים בחלק המרכזי. מדובר בשינויים מהותיים.

כדי להקל על הנהג לעקוף את המכונית שלפניו, הכנף האחורית מתכווננת. הנהג יוכל להשתמש בכנף גם בדרוג, בהתאם לצרכיו. כמו כן, הוחזרו לשימוש מערכות KERS. למרות שהקטנו את גודל המערכת, היא עדיין די גדולה, והמהנדסים נדרשו לתכנן מחדש את סידור הרכיבים. ישנן גם כמה תקנות בטיחותיות. לקחנו חלק בשינויים שההתאחדות ביצעה כדי לשפר את הבטיחות במסלולים ? זה דבר חשוב מאוד.

האם היית אומר שהמכונית החדשה היא מהפכה או אבולוציה ביחס למכונית של השנה שעברה?
בשל התקנות החדשות ולאור רעיונות וקווי פיתוח חדשים, המכונית הנוכחית מובחנת מקודמותיה. מבחינת המראה, התקנות מונעות שינוי. לפיכך, המכונית אמנם נראית כמו זו של השנה שעברה, אבל מבחינה טכנית היא מאוד שונה.

כיצד המכונית תתפתח בשבועות הבאים, לעומת מה שאנו רואים כעת?
פיתוח המכונית יכלול שני שלבים עיקריים. אחד מהם יתרחש במהלך מבחני החורף, ובמסגרתו נפתח בעיקר את הצד המכאני. לפיכך, המבנה, השלדה, תיבת ההילוכים והמתלים יישארו ללא שינוי במרוצים הראשונים. האירודינמיקה פשוטה וזמנית עבור המבחנים הראשונים, והתצורה הסופית תוצג במרוץ הראשון.

מה היו, לדעתך, האתגרים הקשים ביותר ביחס לפרויקט זה?
כיוון שדיפיוזר כפול ומערכות F-Duct אסורים בשימוש, היינו צריכים לתכנן את כל החלק האחורי מחדש. נוספו גם כמה הבהרות בעניין רצפת המכונית. אלה היו האתגרים העיקריים והסיבה שבגללה היינו צריכים בעצם להתחיל מאפס ולבצע חשיבה מחודשת ביחס לפרויקט כולו.

בעונה זו תספק את הצמיגים חברה אחרת. באיזו מידה הגומי של פירלי הינו בגדר נעלם?
הפרויקט עצמו ופיתוח הצמיגים התרחשו בטווח זמן קצר מאוד; לפירלי היו רק כמה חודשים לפתח את הצמיגים שלה. אני חושב שהם עשו עבודה טובה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות. אנחנו צריכים עדיין לבחון מספר תרכובות, בעוד שמבחינת מבנה הצמיגים אנחנו נמצאים במקום טוב ? הם אמינים. כמו שאמרתי, יש עוד מה לעשות ומדובר בעניין חשוב. אנחנו צריכים לנצל את מבחני החורף בצורה המיטבית, על מנת למצוא את הסט-אפ הנכון עבור הצמיגים.

כיצד אתה מתכונן להופעת הבכורה של המכונית על המסלול?
מבנה הקבוצה והשיטות שבהן אנו משתמשים כאן השתנו בהדרגה בשנים האחרונות. היינו רגילים לעשות הרבה מאוד קילומטרים על המסלול, בעוד שכעת יש לנו שני מקצי מבחן של ארבעה ימים בלבד בחודש פברואר. כלומר אין זמן לפתור בעיות אמינות מהותיות. לכן, אנחנו נערכים לבצע את העבודה הזאת במבחן הקרוב. אנחנו בוחנים את רכיבי המכונית על מתקני הניסוי, בודקים את התפקוד שלהם ואת השחיקה, כך שנגיע אל המסלול עם מכונית אמינה.

האם אתה חש מחויבות לנצח באופן אישי?
שאלה קצרה צריכה תשובה קצרה. מילה אחת תספיק: כן.

Source: Scuderia Ferrari Marlboro