פרארי חשפה המכונית החדשה במאראנלו

פרארי הייתה הראשונה לחשוף את המכונית שאיתה תתחרה באליפות פורמולה אחת בעונת 2011, באירוע שנערך במפעלי הקבוצה במאראנלו.

המכונית החדשה תיקרא F150, לציון 150 שנה לאיחוד איטליה. לפיכך, מלבד הלוגו החדש, נושאת המכונית גם את דגל המדינה ? על צידם התחתון של משטחי הכנף האחורית, ועל מסיטי הזרימה האנכיים שלפני כונסי האוויר. יש הטוענים כי ההחלטה על השם כאמור מהווה יותר מרמז באשר לשאיפותיו הפוליטיות של נשיא החברה, לוקה די-מונטזמולו.

"השנה אנחנו חייבים לנצח, ונעשה את הטוב ביותר כדי לנצח", הצהיר מונטזמולו. "שדרגנו את הקבוצה, עשינו כמה שיפורים ואנחנו ממתינים בקוצר רוח לאתגרים שמציעה התחרות נגד היריבות."

סטפאנו דומניקאלי, מנהל הקבוצה, הוסיף: "המכונית החדשה נוצרה לאור מטרה מאוד פשוטה ? כל-כך פשוטה, שאני לא רוצה להגיד אותה במפורש. אנחנו רק צריכים להשיג אותה. אנחנו מתחילים עונה חדשה אחרי עונה שבה חווינו כמה רגעים קשים, לצד כמה רגעים נפלאים. אני מקווה שנוכל להשתמש באותם רגעים נפלאים כבסיס לעתיד. יש הרבה מוטיבציה בקבוצה. עשינו שינויים וחידשנו דברים, מתוך מחשבה על שיפור מתמשך ועקבי."

במבט חטוף, המכונית החדשה דומה למדי לקודמתה. בשנים האחרונות ייצרה פרארי מכוניות פשוטות למדי, נעדרות פתרונות טכניים יצירתיים או מהפכניים. ואולם, בבחינה מדוקדקת ניתן לזהות אף גבוה יותר, שאינו עוד בצורת V, וכונסי אוויר הדוקים יותר, שצורתם החיצונית מזכירה את אלה של רד-בול (ללא החתך התחתי). פתחי הכונסים הם בעלי צורת U הפוך, ומזכירים יותר מכל את אלו של המכונית הקודמת של מקלארן.

נראה גם כי במארנאלו שקדו הרבה על תכנון המתלים: הקדמיים כוללים כעת זרועות היגוי נפרדות, ואילו האחוריים הם אמנם בתצורת Push-Rod המסורתית (בניגוד לשמועות על שימוש בתצורת Pull-Rod, כמו רד-בול), אך לדברי אנשי הקבוצה מדובר בפתרון בלתי-שגרתי. עוד יש לציין בהקשר זה, כי על פי שמועות ייתכן כי הקבוצה עשתה ותעשה שימוש במערכת פאסיבית המקשרת בין המתלים האחוריים והקדמיים, והמסייעת בשיפור ההתנהגות.

גרסת ההשקה של המכונית החדשה עושה שימוש בכנף הקדמית של F10, ובפרארי אפילו לא התאמצו להסיר ממנה את מנגנון שינוי זווית ההתקפה, שאינו חוקי עוד. הכנף האחורית חדשה וכוללת את מנגנון הכוונון המדובר, שנועד לסייע בעקיפה.

דומניקאלי הבטיח שהמכונית תשתנה עוד הרבה, עד למרוץ הראשון: "המכונית שתראו בבחריין תהיה שונה לחלוטין מהמכונית שבה נשתמש במקצי המבחן הראשונים בולנסיה, בשבוע הבא. המטרה שלנו (בולנסיה) היא לצבור קילומטראז' כדי להבטיח אמינות, וכן על מנת להגיע לידי הבנה מספקת של הצמיגים החדשים, האופן שבו הם מתנהגים ועובדים… מדובר באתגר לא-פשוט, אבל אני בטוח שפירלי תעשה ככל שביכולתה כדי לייצר צמיג תחרותי."

"התחלה טובה של העונה היא דבר בסיסי. באליפות כמו זו שהייתה בעונה שעברה, אם אתה לא צובר נקודות כבר מההתחלה, אתה משלם מחיר בסוף. לכן, במונחי אמינות וביצועים, חשוב מאוד לא לאבד נקודות. כמובן, יש תמיד הזדמנויות להתאושש, אבל ככל שאתה צובר יותר נקודות, כך קל יותר להישאר במרומי הדרוג."

באירוע ההשקה חשפה פרארי כי היא עושה שימוש במנהרת הרוח של טויוטה כדי לפתח את המכונית החדשה. הסכם הגבלת המשאבים מאפשר לקבוצות להוציא יותר, באופן יחסי, באמצעות שימוש בשירותי מיקור חוץ, ובמאראנלו החליטו לנצל זאת.

"יש כמה תקנות של ארגון הקבוצות בתחום ההוצאות, בכלל זה על עלות השלד, מספר העובדים בקבוצה, מספר שעות העבודה במנהרת הרוח וכוח העיבוד שניתן להשתמש בו לטובת CFD", הסביר אלדו קוסטה, המנהל הטכני. "אלה ארבעת המגבלות העיקריות, כאשר השתיים האחרונות קשורות ביניהן. לכן האופן שבו הקבוצה משקיעה עלויות, מספר האנשים שהיא מעסיקה והמקום שבו היא בוחרת לעבוד תלויים בה."

"לפיכך, החלטנו להתרכז בעבודה במנהרת הרוח, ומנהרת רוח אחת לא מספיקה. אנחנו צריכים אחת ועוד קצת. המנהרה של טויוטה היא אחת המנהרות המסחריות העדכניות ביותר, ולכן בחרנו בה."

דומניקאלי אמר בהקשר זה, כי שיתוף הפעולה עם היצרנית היפנית יגיע לקיצו בימים הקרובים.