גם פירלי מתכוננת במרץ לעונה שבפתח

יצרנית הצמיגים האיטלקית "פירלי" מתכוננת במרץ לעונה שבפתח ? הראשונה עבורה בסדרה, מאז פרשה ממנה ב-1991. החברה דיווחה כי היא שואפת לסייע ביצירת עניין במרוצים, על ידי פיתוח צמיגים עמידים פחות לעומת אלו שהעמידה ברידג'סטון במהלך העונה הקודמת, ואשר אפשרו השלמת מספר גבוה של הקפות, ללא צורך בהחלפה.

פול המברי, מנהל חטיבת הספורט של פירלי, הצהיר כי המטרה כאמור תושג, ככל הנראה, אך לא ניתן לומר באופן ודאי שהדבר יתרחש בכל מרוץ.

"אנחנו מקווים שבכל מרוץ הנהגים יצטרכו להחליף צמיגים לפחות פעמיים", הסביר המברי במהלך מבחן צמיגים שערכה החברה לאחרונה באבו-דאבי. "אנחנו רוצים לנסות ליצור עניין, ככל שניתן וככל שזה תלוי בנו. אבל צריכים להיות מציאותיים ? זו העונה הראשונה שלנו וחסר לנו מידע על חלק מהמסלולים, למשל מסלולי רחובות או מסלולים חדשים."

המברי הוסיף עוד ואמר כי פירלי מתעתדת לבחון תרכובות נוספות במהלך העונה, בתנאי שתינתן הסכמת כל הצדדים.

"ביקשנו מהגורמים הרלוונטיים לשקול בחינה של תרכובות חדשות במהלך העונה, והם הציעו, לפחות באופן מילולי, לקיים את המבחנים האלה במהלך האימון החופשי הראשון בימי שישי."

לצד המבחנים בשיתוף עם הקבוצות, מתכוונת פירלי להמשיך בתכנית הפיתוח שלה באופן עצמאי.

"בשלב זה אנחנו יודעים שנהיה באיסטנבול באפריל, ואחר כך בברצלונה במאי. אנחנו בהחלט נחזור למזרח התיכון, לבחריין ואבו-דאבי, בסוף העונה. לא הצלחנו להשיג מקום בסילברסטון; אנחנו מנסים להשיג מקום במונזה ואולי גם נגיע לספא."

המברי דיבר גם על הצמיגים הקדמיים המדוברים שתציג החברה, ואישר כי החברה שינתה את תכנונם, בהתבסס על משוב שהתקבל מאת נהגים במהלך מבחן הצמיגים המיוחד שהתקיים באבו-דאבי, עם תום העונה הקודמת. הצמיגים המשופרים צפויים להיות "חזקים" יותר, ולהיטיב עם סגנון הנהיגה של נהגים כדוגמת מייקל שומאכר ופליפה מאסה, אשר התקשו לסגל את סגנון הנהיגה שלהם לגומי של ברידג'סטון.

"ביקשו מאיתנו 'לחזק' את הצמיג הקדמי, כך שיהיה מדויק יותר כאשר הנהגים פונים, שיעניק יותר תחושה", הסביר המברי. "אנחנו מאמינים שהצלחנו, וכעת סיימנו לעבוד גם על הצמיגים האחוריים (לדבריו, 'חיזוק' הצמיגים הקדמיים הוציא את האחוריים מאיזון ונדרש תיקון, ד.פ), ואנו רוצים לבדוק כיצד מכונית שתוכננה סביב הצמיגים שלנו מגיבה."

באיטליה ובפינלנד דווח כי פירלי תנקוט בדרך שונה על מנת להבדיל בין תרכובות הצמיגים השונות באופן ויזואלי, כפי שמתחייב על פי התקנות.

לדברי אותם מקורות, כל הצמיגים יעוטרו בכיתוב ?Pirelli P Zero?, אלא שכל תרכובת תזכה לצבע משלה. כך, התרכובת הרכה ביותר (Super Soft) תישא כיתוב כאמור בצבע אדום, הרכה (Soft) בצבע לבן, הבינונית (Medium) בצבע כחול והקשה (Hard) בצבע הצהוב המסורתי. צמיגי הגשם יעוטרו בכיתוב בצבע צהוב גם כן, בעוד שצמיגי הביניים יקבלו את הצבע האדום.

עוד נמסר כי מנהל המחקר והפיתוח של החברה, מאוריציו בויוצ'י, מודאג מעט מן הדרך שבה ישפיעו מערכות KERS והכנפיים האחוריות המתכווננות על ביצועי הצמיגים.

"אם המהירות תיצבר בהדרגה, לא יהיו בעיות", צוטט בויוצ'י, "אבל אנחנו עוד לא בטוחים באשר למצב שבו המהירות תיצבר בבת-אחת, באופן פתאומי."