וויליאמס שוקלת הנפקה ציבורית

קבוצת וויליאמס שוקלת להנפיק מניות לציבור, מתוך כוונה להבטיח את עתידה הפיננסי.

"מזה מספר שנים אני מתלבט כיצד ניתן להבטיח שהבעלות על הקבוצה בטווח הארוך תישאר נאמנה לעקרונות שעליהם הקמנו אותה אני ופטריק הד, ב-1977", כתב פרנק וויליאמס באתר הרשמי של הקבוצה. "המטרה שלי אז הייתה להתחרות בפורמולה אחת כיצרן עצמאי. זו הייתה ונשארה התשוקה הגדולה ביותר שלי, ואפעל להגשמתה כל עוד אבורך בבריאות איתנה. אני רוצה להבטיח שהקבוצה תהיה במצב טוב, על מנת להמשיך ולהתחרות גם אחרי שכבר לא אהיה כאן. לפיכך, תכנון מבנה הבעלות, כך שהקבוצה תוכל להישאר בגדר יצרן עצמאי המעסיק אנשים המחויבים לפורמולה אחת ולערכים העסקיים הבריאים שליוו אותה משך שלושה עשרים, אינו אלא נחוץ, ומהווה מהלך זהיר ושקול."

"הגעתי למסקנה שהאופציה שתשרת את המטרות כאמור בצורה המיטבית היא להרחיב את בסיס הבעלות בבעלי מניות מן הציבור, לצד שמירה על ליבה יציבה של משקיעים, שיהיו מעורבים בניהול הקבוצה בטווח הארוך. באופן זה ניתן יהיה להבטיח יציבות וניהול תקין, וכן, כך אני מאמין, לאפשר לנו למשוך את האנשים והשותפים הטובים ביותר."

"פטריק, טוטו (וולף, נהג מרוצים ומשקיע בקבוצה, מחזיק כ-10% מהונה; ד.פ) ואני שוקלים, אם כן, את האופציה האמורה ברצינות, ואם התנאים יהיו נוחים, אנו עשויים לפעול בעניין זה בעתיד הקרוב. תהא אשר תהא דרך הפעולה שבה נחליט לנקוט, אמשיך להחזיק ברוב המניות, לשלוט בקבוצה ולנהל אותה."

לאחרונה פורסמו דיווחים לפיהם מצבה הפיננסי של וויליאמס הינו בכי רע, לאחר שמספר ספונסרים נטשו אותה בסוף השנה שעברה, בראשם הבנק המלכותי של סקוטלנד (RBS). עם זאת, לאחרונה חתמה הקבוצה על הסכם חסות ענק עם חברת האנרגיה הלאומית של ונצואלה, בעקבות החתמתו של פאסטור מאלדונאדו, ויושב-ראש הקבוצה, אדם פר, התעקש שהתכנית להנפיק את מניותיה של וויליאמס לציבור לא נועדה לסייע לה בגיוס מיידי של מזומנים.

"חשוב מאוד להדגיש שבתור חברה אנחנו לא מחפשים לגייס מימון", הסביר פר בשיחת ועידה עם עיתונאים. "החברה בריאה מבחינה פיננסית."

"מעולם לא נהנינו ממותרות בדמות בעל מניות המזרים כספים; תמיד התבססנו על המשאבים של עצמנו. למעשה, ב-2008 וב-2009 רשמנו רווח. גם 2010 תהיה רווחית, ואני שבע רצון לומר שגם התקציב של עונת 2011 מובטח. כמו קבוצות אחרות, גם אנחנו קיצצנו בעלויות. היינו צריכים לפטר עובדים, אבל ב-2011 נעסיק כ-470 עובדים בחטיבת פורמולה אחת, ומלבד זה יש לנו גם את החטיבה ההיברידית ואת קטאר."

פר הוסיף עוד ואמר כי המטרה העיקרית של התכנית היא להבטיח עתיד יציב לקבוצה.

"אנחנו צריכים לחשוב על עתיד הקבוצה בטווח הארוך; אי אפשר לעשות דברים כאלה בחפזון או בן-לילה. פרנק, פטריק וטוטו מאמינים שהדרך הנכונה היא לתכנן עכשיו, להתכונן לעתיד."

"אם ההנפקה תצא אל הפועל יהיה לנו בסיס לעסקאות עתידיות ? מדובר בתכנון של רציפות, בהבטחת העתיד. אנחנו מקבלים יעוץ ראוי. למותר לציין שלא היינו פועלים אילולא עשינו הכנות כנדרש. מצד שני, אנחנו לא נמצאים במקום שמאפשר לנו להצהיר על פרטים נוספים. לא מדובר בהודעה רשמית על כוונה להנפיק מניות, אנחנו בסך הכול מבהירים דברים, על מנת שיהיה לנו קל יותר לפעול בבוא הזמן. באופן טבעי, יש גבול לכמות המידע שניתן לחשוף כאשר נדרשת סודיות."