חוויות, המלצות, טיפים ותמונות מטיול אביבי באירופה

כמעט שנה אחרי שחזרנו, הגיע הזמן לחלוק מעט חוויות ותמונות מהטיול שלי ושל אחיה, הידוע גם כ"פאנטום מכפ"ס", באירופה.

כמו כל הרעיונות הטובים, גם הרעיון לטיול הזה עלה במקרה, בעודנו עסוקים בקדחתנות במציאת פתרון לבעיות המחשב הכרוניות שלי (מאז כבר נקנה חדש, בשעה טובה). אחרי הביקור בתערוכת פרנקפורט האחרונה (2009), התיאבון שלי לתערוכה בסדר גודל דומה רק גדל. ידוע לכל חובב רכב שתערוכת ז'נבה נערכת, באופן מסורתי, בחודש מרץ ורציתי לבקר גם בה; היא החשובה ביותר, בעוד לפרנקפורט שמור תואר הגדולה ביותר. כחודש לפני התערוכה הצעתי לאחיה שיתלווה אליי, אך לא קיבלתי ממנו אלא שלל תירוצים מקוריים (אין כסף, אין זמן, יש המון עבודה). יומיים לאחר הדחייה קיבלתי מסרון בזו הלשון: "תגיד, מה לגבי ז'נבה? ברר מחירי טיסה ולינה."

אחרי התלבטות קצרה הגענו למסקנה שאם אנחנו כבר באזור, כדאי לבדוק אפשרות לנסוע לנורבורגרינג ולעלות על הנורדשלייפה עם רכב שכור. התוכנית הסופית הייתה לבלות יומיים בז'נבה ושלושה ימים בגרמניה. החששות העיקריים שלנו היו לגבי מזג-האוויר באירופה, בעונה הזאת בכלל וברינג בפרט. בשבועיים שלפני הטיסה, מצלמת הרשת המוכרת שממוקמת ברינג הייתה כמעט לאתר הבית שלי, והייתי בודק אותה בעקביות.

חיפוש מעמיק וארוך אחר כרטיסי טיסה זולים העלה חרס; לא הצלחתי למצוא טיסות סדירות וישירות, בתאריכים הנוחים לנו. בסופו של דבר, הוזמנו זוג כרטיסי טיסה (דרך האתר הזה), ת"א-ז'נבה (דרך בריסל!), ז'נבה-פרנקפורט ופרנקפורט-ת"א, בעלות של 750 דולר לכרטיס. אחיה הופקד על הזמנת רכב שכור שישמש אותנו בגרמניה בלבד (בגלל הנסיון הטוב שלי עם SIXT מהפעם הקודמת, העדפנו אותם). בסופו של דבר, למרות ששודרגנו לדרגת E-Class, העדפנו לקחת ב.מ.וו סדרה 3 טורינג (סטיישן).

את מקומות הלינה בחרנו יחד; למצוא מלונות זולים בז'נבה, שבועיים לפני התערוכה, זאת משימה בלתי אפשרית. אחרי שבדקנו מספר אפשרויות ברשת, הזמנו חדר (דרך פה; בבוקינג הכל היה כבר תפוס במלון הנ"ל) בישוב שמרוחק קילומטרים ספורים מז'נבה (גאייר) ונמצא בצרפת (כפי שהסתבר, ז'נבה ממוקמת ממש על הגבול השוויצרי-צרפתי).

הזמנת החדרים בפרנקפורט נדחתה עד לזמן ההגעה לעיר. שוב, בגלל ההיכרות המוקדמת שלי עם העיר וסביבותיה. בנוסף, אחרי בדיקה, הבנו שלא אמורה להיות בעיה למצוא חדר במחיר סביר בתקופה זאת של השנה.

הטיסה לז'נבה, דרך בריסל (איייר-ברסלס), התנהלה על מי מנוחות ונחתנו שם בזמן. עם צאתנו מהמטוס, קור לילי עז איים להקפיא אותנו, בדרך הקצרה מהמטוס אל בית הנתיבות. רק אז קלטנו שזה הולך להיות טיול קר – קר מאוד.

נחתנו בשדה התעופה של ז'נבה (Cointrin) בשעת בוקר מוקדמת ואחרי קבלת המזוודות החלטנו לאחסן אותן, לשבת לאכול משהו קטן ולמהר לאולמי התערוכה, הפלאקספו, שנמצאים ממש מעבר לכביש. בשל הקור העז, העדפנו להיכנס בכניסה משנית, זו שהכי קרובה ליציאה מתחנת הרכבת, שנמצאת בצמוד לשדה התעופה. דלתות האולם נפתחו זמן מה לפני שעת הפתיחה הרשמית, כדי להקל על העומס שהחל להיווצר במקום.

קיבלנו הלם קל כאשר נכנסנו לאולם הראשון, אולם מספר 7, אולם המשפרים (והחלפים, ציוד היקפי למוסכים, כלי עבודה וכיו"ב) ובילינו שם לא מעט זמן – מבלי לדעת מה עוד מחכה לנו…

geneva-1 (4)

כל סדנא וכל יצרן באולם הזה (אולם משני, יש לזכור) השקיעו בדוכן שלהם את המיטב; היו כמה אודי'ס R8, מורסיאלגו'ס, מכונית WTCC של ב.מ.וו, קבוצת ראלי שוויצרית (אלופת צרפת, מסתבר), סימולטורים של Mobil-1 (כנראה שלדה ישנה של מקלארן) ושל Kumho וכולי – כל זאת מבלי להזכיר תצוגות מושקעות של יצרני חלפים מובילים ויצרנים של ציוד יעודי לטיפול ברכב (מיועד בעיקר למוסכים, כאמור).

עם המעבר לאולמות הבאים, ההלם נהיה עמוק יותר והסתכנו בהתקף לב של ממש. קונספטים מרהיבים של מיטב היצרנים, אין ספור דגמים של מכוניות על (חשודים מיידים כמו פרארי, מזראטי, למבורגיני, בוגאטי ופורשה וגם יצרנים וסדנאות קטנות כמו קוניגסג, פאגאני, לוטוס, גאמפרט, וייסמן וספייקר), מכוניות פאר (רולס-רויס, בנטלי, מייבאך), תצוגות מושקעות של מיטב סדנאות העיצוב של אירופה (פינינפארינה, איטלדיזיין, ג'אוג'ארו, סבארו) ומשפרים מהשורה הראשונה (האמאן, שניצר, ספורטק, אבט).

ההשקעה ניכרת בכל פינה; בכל דוכן ניתן למצוא משהו מקורי, בין אם מדובר בעלמות חן נאות במיטב מחלצותיהן, תצוגת מולטימדיה מושקעת של החידושים בדגם כזה או אחר, הפעלות לקהל ולילדים – לרגל השקת הבכורה של A1 חילקו באאודי סיכות עם תמונה אישית לכל מי שחפץ בכך (בכלל, הסתבר שתחביב איסוף הסיכות מאוד נפוץ בקרב האירופאים) – או סתם דוכן נאה במיוחד: כמו בפרנקפורט, גם בז'נבה פיז'ו הציגו את דגמי הקונספט שלהם על במה גדולה ורחבה, מוארת ומגודרת היטב, כאשר מאחוריה זורם מפל מים, בתיאום מושלם עם מוזיקת רקע (זרם קצבי ומהיר לשיר היפ-הופ, זרם איטי למנגינה קלאסית). אחיה ואני, כמו מאות המבקרים שלידנו, התבוננו מהופנטים במפלים משך דקות ארוכות. היצרנים השונים דאגו גם להרוות את צמאונם של נחילי המבקרים: במרצדס חולק אספרסו (היה תור ענק), בב.מ.וו חילקו מים ובפורד – סוג של מיץ ממריץ (טעים, דווקא) – הכל חינם-אין-כסף.

geneva-1 (5)

לקראת ארוחת הצהריים, שאכלנו במעיין חדר אוכל גדול במתחם שהוקם סמוך לאולמות, הבנו שלא נצליח לראות ולמצות הכל ביום אחד ולכן החלטנו לשוב לתערוכה ביום המחרת.

בערב, החלטנו לחגוג ולאכול במסעדה הודית שהייתה קרובה למלון (קיבלנו המלצה מאחת העובדות בקבלה). אכלנו ארוחה דשנה וטעימה, אחריה שתינו משהו בפאב הקרוב, תוך כדי צפייה במשחק כדורגל מליגת האלופות (ליון נגד… קבוצה אחרת).

היום השני הוקדש, בחלקו הראשון, לביקור נוסף בתערוכה. הפעם הגענו בתחבורה ציבורית (טראם ואוטובוס) מהמלון, דרך תחנת הרכבת המרכזית של ז'נבה (קוונטרין) ונכנסנו בכניסה הראשית לאולם מס' 1, בו רק הספקנו להציץ יום קודם.

הכל התנהל כמצופה, עד שיצאנו לאכול משהו בצהריים באחד מדוכני המזון המהיר הסמוכים (כ-5 מטר, גג) לאולמות. באנו להיכנס חזרה אל האולם החם, אך נתקלנו בסירוב מהשומר – אי אפשר להיכנס חזרה אחרי שיוצאים, זאת למרות שבמסופון שלו הוא ראה שהכרטיסים שלנו נרכשו כמה שעות מוקדם יותר, בבוקר. נאלצנו להקיף את האולמות מבחוץ, דרך הרחוב, ולהיכנס שוב בכניסה הראשית, שם הפנו אותנו לעלמות חן נחמדות במודיעין (קופה ראשית). הסברנו להן בקצרה שלא ידענו על הנוהל הזה ובתמורה קיבלנו כרטיסי כניסה חדשים. אגב, כששאלנו, אכן נעינו שרשום על הכרטיסים כי הכניסה היא חד פעמית, אלא שהרישום הוא בצרפתית בלבד.

לקראת שעות הערב המוקדמות יצאנו לתור את העיר, טיילנו ברחובותיה הראשיים (שם ממוקמים המשרדים והחנויות של יצרני השעונים השונים) ולאורך האגם, אגם לימן (Lehman).

geneva-1 (8)

אחרי שעצרנו למנוחה במרכז קניות גדול (ממנו יצאתי עם 2 זוגות נעליים חדשים), התבלבלנו בניווט והלכנו לאיבוד. כאשר חזרנו על עקבותינו, החל לרדת שלג קל והחלטנו לעצור לארוחת ערב במסעדה מעולה. אחר כך עלינו לקתדרלת סט.פול וצפינו על העיר מלמעלה (היה חשוך כבר). מיד לאחר מכן עלינו על טראם וחזרנו למלון שלנו, עייפים אך מרוצים.

נרדמנו מוקדם, יחסית, כדי לקום בזמן לטיסה שלנו לפרנקפורט, השכם בבוקר. עם שחר (או מאוחר בלילה) הזדרזנו להשאיר את המפתחות בקבלה ונסענו לשדה התעופה. התחבורה הציבורית בז'נבה לא עובדת מסביב לשעון ולכן נאלצנו להזמין מונית לשדה התעופה (מרחק של כ-15 ק"מ, אולי פחות) ולהיפרד מ-45 פרנקים שוויצרים. בשדה התעופה אכלנו ברוגע ארוחת בוקר קטנה, אחרי שעברנו בזריזות את הבידוק הביטחוני (הגענו מוקדם). הטיסה הקצרה לפרנקפורט עברה עליי בנעימים (הייתי חצי ישן). אחיה, לעומת זאת, התיידד עם גברת מבוגרת מסרי-לנקה ושוחח איתה במהלך הטיסה כולה.

עם הנחיתה מיהרנו לאסוף את הרכב השכור. בדיוק אז, בעודנו יוצאים משטח שדה התעופה ומכוונים את הג'י.פי.אס, החל לרדת שלג קליל. אחרי התלבטות קצרה, החלטנו לחפש מלון בו נשהה ביומיים הקרובים. מההכרות המוקדמת שלי, נסענו לעיירה רוזלהיים ומצאנו חדר פנוי במלון קטן ששייך לרשת Achat. בלובי המלון הצנוע, הייתה תלויה חלק מכנף של מכונית F3 כלשהי, שהתחרתה בסבב האירופאי בחסות רשת המלונות. ברוזלהיים, אגב, נמצאים המשרדים והמפעל הראשי של אופל, משרדי העיצוב של ג'י.אמ-אירופה ושל יונדאי. הרחוב הראשי נקרא על שמו של אדם אופל, שהיה תושב המקום.

לאחר שהתמקמנו, יצאנו לטיול רגלי בפרנקפורט, ראינו את בית העירייה הישן (Romer), טיפסנו במעלה מגדל התקשורת וצפינו בעיר מלמעלה (הראות לא הייתה טובה בגלל ערפל), ראינו את בניין הבורסה של פרנקפורט וטיילנו ברובע העסקי, חצינו את נהר מיין על אחד הגשרים, התפעלנו מבניין האופרה הישן, אכלנו ארוחת צהריים דשנה ולקינוח, בשעות הערב, טיילנו בשדרת הקניות של העיר, My Zeil, שהייתה עמוסה מקומיים ותיירים כאחד, יחסית ליום חורפי. באחד המקרים, נכנסנו אל תוך מה שנראה כמו חנות ספרים קטנה – אלא שבפנים הסתבר שמדובר בחנות עם 4 קומות עליונות ועוד 2 קומות תחתונות. רצתי לסרוק את מדף הספורט המוטורי והמרוצים, שהיה קטן, יחסית, אבל כלל כמה כותרים מעניינים (בגרמנית, לצערי) ויקרים.

ביום המחרת נסענו לטייל בעיר וירצבורג, שבבווריה, מרחק של כשעתיים נסיעה מפרנקפורט.

geneva-1 (13)

כפי שכבר חוויתי בטיול הקודם, הנסיעה באוטובאנים הגרמניים לא דומה לשום דבר אחר: כולם נוסעים במהירות גבוהה, אף אחד לא מתנחל על הנתיב השמאלי, המשאיות והמכוניות האיטיות שומרות בקנאות על הנתיב הימני ביותר, איכות הכביש מעולה, יש שילוט ברור, אחיד ונהיר, יש שוליים רחבים, סימוני כביש ברורים וכל כמה קילומטרים ישנן תחנות עצירה (לטובת נהגי משאיות, בעיקר) בהן ניתן להתמתח ולהתפנות. במקומות בהם ניתן, ישנם מחלפים במקום צמתים מרומזרים – כל מחלף הוא בעל פניות רחבות, עם רדיוס אחיד. בכלל, כל מחלף שם, על האוטובאנים בעיקר, דומה לקודמו.

ביומו האחרון של הטיול, יום ראשון, השכמנו קום ופנינו לעבר הנורבורגרינג. קיווינו שמזג האוויר יאיר לנו פנים והמסלול יהיה פתוח ליום מסלול, אבל ככל שעלינו בגובה והתקרבנו למסלול ראינו שהסיכויים לכך קלושים – שכבה דקה של שלג כיסתה את המסלול והגבעות שמסביב. המסלול היה נטוש, יחסית. עלינו לסיור בטירת נורבורג (כניסה בתשלום), שחולשת על האיזור כולו. הטירה קצת יותר גדולה ממה שרואים בטלוויזיה, וניתן לסייר בה ולדמיין שאתה אביר מימי הביניים. אחיה ואני העדפנו לצלם את הגבעות מסביב ו… לבנות איש שלג.

אחר כך פנינו לחפש את כניסת הרכבים לנורדשלייפה, מה שלקח לנו לא מעט זמן. תוך כדי החיפוש, שמתי לב שהושלמה בנייתם של עוד כמה מבנים בכניסה למסלול המודרני, מבנים שהיו בבנייה כשהייתי שם – מרשים מאוד. פנינו לבקש עזרה והכוונה בעיירה הקטנה שמעבר לכביש, מוספאת', לאחר שראינו מכוניות מעט "חריגות" נוסעות לשם. כשהגענו, הסתבר לנו שנערך במקום מרוץ ראלי מקומי עם מגוון רחב של מכוניות (סיטרואן C2 ראלי, ב.מ.וו 3 קופה ישנה, אופל מנטה), בחסות ADAC. לצערנו, לא נשארנו לצפות כי מיהרנו להגיע בזמן למסלול הקארטינג של שומאכר, בקרפן, לגרנד-פרי הבחרייני, שהוקרן במקום. הגענו כמה דקות לפני הזינוק, קנינו "זמן מסלול" כדי להימנע מהתור שיהיה בקופות בסיום המרוץ ועלינו למסעדה. היא הייתה פחות עמוסה מהצפוי ומצאנו מקומות פנויים בשולחן פינתי, מול אחד המסכים. על המסלול כתבתי כבר כאן.

אחרי שגמרנו, מיהרנו לחזור לפרנקפורט כדי לתפוס את הטיסה חזרה, לא לפני שנפרדנו מהעיר בטיול רגלי רגוע לאורך My Zeil. החנויות ברחוב היו סגורות והרחוב היה ריק, אבל האוויר הקר והנקי ברחוב השומם היוו סיום הולם לטיול.

לחיי הטיול הבא,
יגאל.

תגובה אחת על הפוסט “חוויות, המלצות, טיפים ותמונות מטיול אביבי באירופה

  1. בימים אלו, נערכים ימי העיתונות בז'נבה 2011.
    בעוד יומיים היא תפתח לקהל הרחב.

    הנה כמה דברים שכתב "מושיקו הנהג" בפורום של אהרונוביץ', על התערוכה של 2010:

    http://www.netcar.co.il/forum/la.asp?ix=127330&lb=0

    באתר הרשמי של התערוכה (לינק בתחילת המאמר), ישנם שני מצלמות רשת שמשדרות שידור חי וישיר מאולמות התצוגה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>