הצהרת כוונות

אני אוהב בדרך כלל את התקופה הזו של חודש ינואר. החורף הישראלי משחק איתנו בנדמה לי, שולח מדי פעם תזכורת רטובה ועובד עלינו, כאילו אנחנו לא נמצאים בעצם במדינה מדברית שהצלחנו להקים יש מאין בכלום זמן, ועכשיו מצליחים יפה מאד להרוס.

השעון מראה לי שבעוד שישים וחמישה ימים תחל עונת הפורמולה-1 החדשה באופן רשמי, קצת לפני כן יחלו גם האימונים ועוד קודם לכן הקבוצות יציגו את מה שאמורות להיות המכוניות החדשות, שיובילו אותן לתהילת העולם שלהן, אליפות העולם, או כך לפחות חושבים שם.

בינתיים אין הרבה מה לעשות חוץ מלעקוב אחרי ראלי דאקאר שמתגלגל לו לאיטו בשליטה גרמנית מוחלטת של פולקסווגן ובראשה המטדור הספרדי, קרלוס סיינז. ועד שיחלפו להם שישה עשר הימים שיובילו את סיינז לקו הסיום בבואנוס-איירס כל שנותר הוא לעבור על הכותרות השונות שמגיעות אליי מקבוצות המרוצים השונות, לקרוא את הצהרת הכוונות שלהן ובעיקר לדמיין איך נראים כולם כמו שני מתאגרפים בתחתוני בוקסר ביום השקילה שלפני הקרב, מיוזעים מהתרגשות וצורחים אחד לעבר השני בהקנטות שונות ופיזור סיסמאות כאילו הם אלו שהולכים לנצח.

הרי לכולם ברור שהצהרות לחוד ומעשים לחוד ומי שצועק הכי חזק בחודש ינואר יהיה זה שישתוק ראשון כאשר האור האדום ברמזור יכבה בחודש מרץ. משום מקום מנצלות הקבוצות שמחפשות קצת יחס את המצב שהחבר'ה הרציניים באמת עסוקים בעבודה (או בנופש בדובאי), ויורים שם לכול הכיוונים.

הצעקה הנוכחית מגיעה מכיוון קבוצת מרצדס ג'י.פי, זו מעסיקה בשורותיה אחד שבעברו שבע אליפויות עולם ודווקא הוא זה ששותק כרגע. כולם שם בטוחים שעונת 2011 תהיה העונה שניקו רוזברג, הבן של אבא שלו (אבא של ניקו, קקה, אלוף עולם לשעבר בעצמו) ואם הוא לא יזכה באליפות הוא לפחות יצליח לטפס אל המדרגה העליונה של הפודיום ולהשפריץ ראשון את השמפניה. נראה כאילו הקבוצה הגרמנית נמצאת במצב נואש, אם כבר עכשיו יוצאים שם בהצהרות כאלו. השמועות קודם לכן דברו על כך שרוזברג בכלל רוצה לעזוב אותם, לא בטוח שיש לו לאיפה, וזו אחת הדרכים להגיד לו ולנו שהשנה זו השנה שלהם, לאחר שבעונה הקודמת הם נכוו חזק.

ימים יגידו אם מרצדס עשו נכון, רוב הסיכויים שלא אבל מה שעוד יותר מעניין הוא שדווקא בעניינו של מיכאל שומאכר הצהרת הכוונות הרבה יותר זהירה. שם מצפים רק לשיפור לעומת העונה הקודמת ורוס בראון, מנהל הקבוצה אמר בראיון שנערך עימו לאחרונה כי הוא בטוח שהאלוף הגרמני יציג יכולת משופרת בעונת 2011. האמת, זה לא כל כך קשה מבחינתו של שומאכר להציג יכולת טובה יותר מזו של העונה הקודמת. הוא פשוט נהג בצורה כל כך גרועה שהוא רק יכול להשתפר. אפשר להאשים את ההסתגלות למכונית החדשה, למסלולים, לחזור לסביבה תחרותית, הכול, זה בסדר. עדיין, הוא פשוט סיים עונה גרועה.

ms

בעונת 2010 לא הצליח האייס הגרמני לטפס אל הפודיום אפילו פעם אחת וברוב רובה של העונה נאלץ לצפות באחוריו של בן-קבוצתו רוזברג, או להיאבק על מיקום בתוך העשירייה הראשונה, משפיל משהו. לרגל יום הולדתו ה-42 השבוע של שומאכר אמר בראון כי הוא לא קנה עדיין לנהג הגרמני כלום אבל הוא יודע מה שומאכר היה רוצה לקבל ממנו ? מכונית תחרותית.

המעבר של כול קבוצות הפורמולה-1 לצמיגים אחידים מתוצרת פירלי, עשוי לתת למיכאל שומאכר מעט סגירת פער על חבורת הצמרת ולו רק מכיוון שבמקרה הזה לפחות כולם מתחילים מנקודה שווה ולא כמו בעונה הקודמת, אז נאלץ שומאכר להסתגל לצמיגים חדשים מבחינתו, גומי שלאחרים כבר היה ניסיון קודם בשימוש בו. הגומי של פירלי מספק אחיזה טובה יותר לצמיגים הקדמיים מסתבר, דבר שמתאים לסגנון הנהיגה שלו. הוא בטוח מחכה יותר ממני לתחילת האימונים.

מיכאל שומאכר עצמו אמר כי הוא מחכה בכיליון עיניים לאימוני תחילת העונה ולפתיחתה הרשמית של עונת המרוצים, בכדי להראות לכולם שהעונה הקודמת היתה לא יותר מאשר תקר זמני. שומאכר אמר כי הביקורת שהוטחה בו על יכולתו הנמוכה בעונת 2010 מוצדקת לחלוטין והוא מקבל אותה ללא בעיות ויותר מזה, קבוצת מרצדס והוא כבר הפיקו את הלקחים והתוצאות יראו השנה על המסלולים.

אז עכשיו נותר לחזור אל כוס התה, לתת ביס בעוגייה שליד, להמשיך לחכות לגשם ובעיקר לחכות שהחודשיים וחצי הללו יחלפו ונתחיל לשמוע מחדש את צליל מנועי המכוניות, כי אני כבר מתגעגע…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>