מוסדות ההתאחדות אישרו שינויים מרחיקי לכת בתקנות

מועצת הספורט המוטורי העולמית שהתכנסה היום בפריז אישרה שינויים מרחיקי לכת בתקנות הסדרה, לקראת העונות הבאות. ההצעות לשינויים הועברו לאישורה של המועצה לאחר שנידונו בועדת פורמולה אחת של ההתאחדות, וכן בקרב נציגי הקבוצות.

המועצה החליטה לבטל את סעיף 39.1 לתקנות הספורטיביות, האוסר על שימוש בהוראות קבוצתיות. עם זאת, נכתב בהודעת ההתאחדות, על הקבוצות לזכור כי סעיף 151C עומד בעינו, ולפיו עליהן להישמר מביצוע כל פעולה שיש בה כדי לפגוע בשמו הטוב של הספורט.

המועצה החליטה גם לאשר את ההצעה לפיה יותר השימוש בכנף אחורית בעלת זווית התקפה משתנה, החל בעונה הבאה, במטרה לעודד עקיפות. כמו כן, הוחלט להקשיח את המבחנים והתקנות הטכניות בקשר עם גמישות חלקי מרכב, בפרט בחלקן הקדמי של המכוניות.

בעונה הבאה ניתן יהיה להשתמש בתיבת הילוכים אחת בלבד לכל חמישה מרוצים (לעומת ארבע בעונה החולפת); יבוצעו שינויים ברשימת העונשים שבסמכותם של שופטי המרוץ להטיל, ויוצג לראשונה עונש ספציפי שיוטל על נהג שלא יעשה שימוש בשתי התרכובות המנדאטוריות; קוד ההתנהגות של הנהגים וכללי הנהיגה יתוקנו; רוחבו של הנתיב המהיר בישורת המוסכים יוגבל; מנהל המרוץ יורשה להורות על סגירת ישורת המוסכים מסיבות בטיחותיות; הנסיבות שבהן נהג רשאי לעקוף את מכונית הבטיחות יובהרו; וכן הקבוצות יורשו להתקין פאנלים מיוחדים מסביב לתא הנהג לטובת מניעת חדירה של עצמים.

בהודעה לעיתונות נכתב עוד כי "צמיגי ביניים יוצגו מחדש" לקראת העונה הבאה, אך לא ברור למה הכוונה, שכן גם התקנות של העונה החולפת מגדירות שימוש בצמיגים מסוג זה. ייתכן כי הכוונה היא לצמיגי מונסון, לאור הטענות שהשמיעו דמויות מפתח בסדרה כאשר נדחה מקצה הדרוג ביפן ונדחתה פתיחת המרוץ בקוריאה, בשל תנאי מזג אוויר קשים.

בעונת 2012 יחוייבו הקבוצות לפתוח את שידורי הרדיו שלהן באופן מוחלט, ייעשה שימוש בדלק ביולוגי מסוג Biomass ויוטלו מגבלות על תרכובות החומר שמהן ניתן לבנות חלקי מתלים.

אחד השינויים הבולטים ייתרחש בעונת 2013, כאשר יופסק השימוש במנועים מהתצורה הנוכחית (2.4 ליטר, V8) והקבוצות יעברו להשתמש במנועי טורבו בנפח 1.6 ליטר, 4 צילינדרים, בעלי הזרקה ישירה. מגבלת הסל"ד המקסימאלי של המנועים החדשים תעמוד על 12,000 בלבד; החסכון הצפוי בצריכת הדלק יעמוד על 35%, ומערכות שונות למחזור אנרגיה יסייעו לשמור על כוח ההנעה ברמתו הנוכחית.

בהודעת ההתאחדות נטען כי נוסחת המנועים החדשה משקפת את מחויבותה לקידום צרכיה של תעשיית הרכב, וכי היא הושגה לאחר התייעצות עם יצרני המנועים ועם מומחים בתחום. עם זאת, בדיווחים שפורסמו לפני זמן נמסר כי פרארי ומרצדס התנגדו לפורמולה כאמור, ולבסוף נאלצו להסכים לה.

עם המעבר למנועים חדשים יחוייבו הקבוצות לעשות שימוש בלא יותר מחמש יחידות במהלך עונה (לעומת שמונה היום), כאשר בעונה שלאחר מכן יהיה עליהן להסתפק בארבע יחידות בלבד.