תאונת הדרכים של שומאכר

נסו להיזכר לרגע בהקפה הראשונה של המרוץ האחרון באבו-דאבי (אנחנו מדברים על פורמולה 1, כן?) כולם טסו קדימה, ומרצדס כסופה אחת עם נהג שחובש קסדה אדומה ועונה לשם מ.שומאכר לוחץ חזק מדי על הדוושה הימנית, המכונית מסתבסבת לה ופונה עם החרטום כנגד כיוון הנסיעה. בשנייה הבאה מגיעה מכונית בצבעי הדגל ההודי, פורס-אינדיה, מטפסת על הפסל הסביבתי הגרמני וכמעט שולחת את מיכאל שומאכר לעולם שכולו טוב.

msc_abud

לטעמי, התאונה הזו מסכמת את כל עונת הקאמבק של מי שהיה 7 פעמים אלוף עולם. תאונת דרכים ולא יותר מזה. סיפור שהתחיל ככותרות ענקיות על אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה, עם הרבה ציפיות לחידוש ה-Silver Arrows הקלאסיים, נגמר בקול ענות חלושה. תאונת דרכים.

העונה של הגרמני היתה כל כך אומללה, עד שהוא הזכיר לי סיפור של הומלס. תנסו לחשוב על רחוב אלנבי בתל-אביב. עכשיו תנסו לדמיין את אותם הומלסים שזרוקים על המדרכות. אנחנו חולפים לידם, מסתכלים, חלקנו מתייחסים באמצעות שקל והשאר מתוכנו, לאחר מבט קצר, ממשיכים הלאה ואחרי שנייה שוכחים מה ראינו. ככה בדיוק הפך הסיפור של שומאכר העונה. בהתחלה התייחסנו אליו מעט, וכל יציאה למקצה דרוג ולאחר מכן זינוק למרוץ היה מעין סיפור, הפך לסיפור קצר, שורה ובסוף כבר לא התייחסנו אליו כלל.

קשה לחזור לאחר שבתון. הספורט לא מחכה לך. תשאלו את לאנס ארמסטרונג. המכוניות עברו שינוי גדול מאז ששומאכר נהג בפרארי. הצמיגים כבר לא אותו דבר, וכך גם מערכות המחשב השונות שסייעו לנהגים. והמערכת החשובה מכול כבר לא אותו הדבר ? הגוף. נכון, הוא היה פריק של כושר גופני ונחשב הכי טוב שיש אז. גם היום, כמה טוב שלא יהיה, הגוף מתעייף ומזדקן ואולי אצלו זה משפיע פחות אבל כשהכול לא עובד, גם זה מצטרף לרשימה.

פה ושם ראינו ניצוצות ממה שהיינו רגילים אבל בתמונה הכללית זה לא היה זה. ניקו רוזברג, בן-זוגו לקבוצה הוכיח פעם אחר פעם שהוא מהיר ממנו וחוק מספר 1 במרוצי מכוניות הוא קודם כול להיות יותר מהיר מבן-קבוצתך, לנצח אותו במקצה הדירוג, לסיים לפניו את המרוץ; גם אם שניכם מזנדבים בסוף הטור, זה לא ממש משנה, תהיה מהיר ממנו. שומאכר אפילו את זה לא הצליח לעשות, לפחות לא בצורה קבועה.

הטענה, החל מהרגע הראשון, הייתה שמכונית המרצדס לעונת 2010 נבנתה על פי דרישתו של רוזברג ועוד הרבה לפני שידעו בקבוצה הגרמנית ששומאכר ינהג אצלם. מכונית מתחילים לתכנן הרבה לפני העונה וכאשר ישבו מהנדסי כוכב הכסף יחד עם רוס בראון לתכנן מה הם רוצים, אפילו לא ידעו שם כמה כסף ידרוש שומאכר עבור הקאמבק שלו. שומאכר מצידו החזיק משום מה את הקלפים לגבי חזרתו קרוב לחזה. השמועה אומרת שזה היה קרוב לחזה של אשתו שחששה מהעיסוק החדש שלו במרוצי אופנועים והעדיפה שיוציא את המרץ שלו חזרה במושב הבטוח של המכונית (לא בטוח שאחרי התאונה באבו-דאבי היא תהיה מרוצה).

מיכאל שומאכר לא הצליח להסתגל למכונית וזו עובדה. נעשו שינויים קטנים במסגרת המותר במהלך העונה, בעיקר לקראת המסלולים ה"איטיים" יותר. החלו להשתמש בחלק מהמסלולים במכונית בעלת שילדה קצרה יותר, בסיס גלגלים קצר יותר וכול זאת כדי שהוא ירגיש יותר נוח, ירגיש טוב יותר את המכונית. זה לא עבד.

עכשיו העיניים נשואות לעונה הבאה ומה יהיה עם שומאכר. השמועות לא מפסיקות לעוף באוויר. האם הוא יודיע על פרישה נוספת, סופית, ויעבור לכסא הניהול לצידו או במקומו של רוס בראון? האם יחזור לעונה נוספת, שנייה, והפעם, לאחר עונת הרצה, יהיה לו קל יותר וטוב יותר? קשה לדעת ועוד יותר קשה להאמין.

כבר היו נהגים שפרשו וחזרו, חזרו מצוין אפילו. לאודה חזר מפרישה ולקח אליפות, פרוסט חזר מפרישה וזכה בעוד אליפות. זה אפשרי. האם שומאכר יעשה את זה? יצליח? שאלה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>