סבסטיאן פטל, אלוף פורמולה אחת הצעיר בהסטוריה!

סבסטיאן פטל, נהג רד-בול השיג היום באבו-דאבי ניצחון חמישי יקר מפז, כדי לעשות מהפך ולקחת משני המועמדים המובילים במאבק האליפות, מארק וובר ופרננדו אלונסו, את התואר הנכסף. נהגי מקלארן, לואיס המילטון וג'נסון באטון, השלימו את הפודיום. רוזברג, קוביצה ופטרוב הפרידו ביניהם לבין וובר ואלונסו, שעצרו מוקדם ולא הצליחו להתאושש.

כבר עם הזינוק איבד אלונסו מקום לבאטון, בעוד המילטון מלפנים ניסה לאיים על מקומו של פטל בראש הטור, ללא הצלחה. שניות ספורות לאחר מכן, מגע בין צמד נהגי מרצדס, ניקו רוזברג ומייקל שומאכר, גרם לאיבוד שליטה של זה האחרון, כאשר מכוניתו נעצרה בניגוד לכיוון הנסיעה. הנהגים שהגיחו מאחור הצליחו להתחמק מן המכשול, למעט ליוצי, שטיפס באלימות עם הפורס-אינדיה על המרצדס של המולטי-אלוף הגרמני, ונעצר מעליו.

מכונית הבטיחות נקראה לצאת אל המסלול, ונהגי היספאניה, די-גראסי, אלגרסוארי, פטרוב ורוזברג החליטו לנצל את ההזדמנות כדי לעצור ולקחת צמיגים טריים. המהלך של השניים האחרונים יתברר מאוחר יותר כמכריע, מבחינתם של וובר ואלונסו.

רק בתום חמש הקפות התחדש המרוץ. פטל והמילטון קבעו זמנים בליגה משלהם, כאשר באטון מצליח רק בקושי לשמור על מרחק סביר מהם. אלונסו הגדיל את הפער מוובר באיטיות אבל בבטחון, ולרגע נדמה היה כי האוסטרלי מתחיל לאבד את העשתונות, כאשר הגלגל האחורי-ימני של הרד-בול נגע בקיר הבטיחות.

מעמדו המתערער של וובר על המסלול הביאו לעצור מוקדם מן הצפוי, כבר בהקפה ה-12. פרארי הגיבה מיד והכניסה את מאסה, שיצא אל מאחורי וובר. ארבע הקפות מאוחר יותר נקרא גם אלונסו אל המוסך, ולאחר העצירה התייצב לפני וובר, כאשר לפניו רכבת של מכוניות איטיות, וקרון מאסף אחד צהוב, נהוג בידי ויטאלי פטרוב. גם לאחר נסיונות רבים לא הצליח הספרדי ולו לאיים באופן ממשי על הרוסי של רנו, כאשר מספר ההקפות הלך ואזל, והתואר הלך והתרחק.

לואיס המילטון היה הראשון מבין השלישייה המובילה להיכנס לעצירה, בהקפה ה-24. פטל הגיב הקפה אחת מאוחר יותר, ויצא לפני המילטון, כאשר קוביאשי וקוביצה, שדחו את עצירותיהם לשלבי הסיום, מפרידים ביניהם. הבריטי הצליח לעבור את קוביאשי כמעט מיד, אך רוברט קוביצה, ברנו השנייה, הוכיח עצמו כמכשול קשה הרבה יותר: מהירותן הסופית של מכוניות הרנו נתגלתה כיתרון מכריע, אשר בהתחשב במאפייני המסלול עשה אותן בלתי-אפשריות לעקיפה.

לאחר שעצר, יצא קוביצה לפני פטרוב, שהמשיך להחזיק בנחישות את אלונסו מאחוריו. נהגים נוספים שעצרו קידמו את הספרדי עוד מספר מקומות, אבל לא מספיק כדי להעניק לו את מספר הנקודות שהיה צריך כדי לקטוף את התואר. וובר, שלפני המרוץ היה בעל סיכויים טובים כמעט כמו אלו של אלונסו לנצח באליפות, גילה אימפוטנטיות מאחורי הספרדי ושמר על פער קבוע למדי של כשתי שניות ממנו.

אלגרוסארי ומאסה סגרו את העשירייה הראשונה, ולקחו את הנקודות האחרונות.

התוצאות המלאות:
מס' נהג קבוצה הקפות זמן דרוג נק'
1 פטל רד-בול 55 1:39:36.837 1 25
2 המילטון מקלארן 55 +10.1 2 18
3 באטון מקלארן 55 +11.0 4 15
4 רוזברג מרצדס 55 +30.7 9 12
5 קוביצה רנו 55 +39.0 11 10
6 פטרוב רנו 55 +43.5 10 8
7 אלונסו פרארי 55 +43.7 3 6
8 וובר רד-בול 55 +44.2 5 4
9 אלגרסוארי טורו-רוסו 55 +50.2 17 2
10 מאסה פרארי 55 +50.8 6 1
11 היידפלד סאובר 55 +51.5 14
12 באריקלו וויליאמס 55 +57.6 7
13 סוטיל פורס-אינדיה 55 +58.3 13
14 קוביאשי סאובר 55 +59.5 12
15 בואמי טורו-רוסו 55 +63.1 18
16 הולקנברג וויליאמס 55 +64.7 15
17 קובליינן לוטוס 54 + 1 הקפות 20
18 די גראסי וירג'ין 53 + 2 הקפות 22
19 סנה היספאניה 53 + 2 הקפות 23
20 קלין היספאניה 53 + 2 הקפות 24
21 טרולי לוטוס 51 + 4 הקפות 19
22 גלוק וירג'ין 43 + 6 הקפות 21
ל"ס שומאכר מרצדס 0 תאונה 8
ל"ס ליוצי פורס-אינדיה 0 תאונה 16