פטל מוביל 1-2 של רד-בול בברזיל בדרך לאליפות יצרנים ראשונה

סבסטיאן פטל הוביל את בן קבוצתו, מארק וובר, בברזיל, בדרך לנצחון 1-2 נוסף של רד-בול, שהבטיח לה אליפות יצרנים ראשונה בהיסטוריה. פרננדו אלונסו, נהג פרארי, מזער נזקים כאשר סיים שלישי, וההכרעה במאבק על אליפות הנהגים נדחתה למרוץ הסיום של העונה.

כבר בפנייה הראשונה הצליח פטל לעקוף את הולקנברג, כאשר מארק וובר לא איחר לעשות כן גם הוא, בפנייה מס' 4. אלונסו, לעומת זה, אחרי שהצליח לעקוף את המילטון, התעכב מעט יותר מאחורי הגרמני הצעיר של וויליאמס, וכאשר כבר הצליח לעקוף אותו עמד הפער בינו ובין מכוניות הרד-בול על כשבע שניות; אלא שגם מסלול ריק לא סייע לספרדי של האיטלקים לקבוע זמנים תחרותיים מספיק כדי לעמוד בקצב, והפער הלך וגדל.

המילטון היה הבא בתור לאיים על הולקנברג. הבריטי הצעיר של מקלארן התקשה בצורה בלתי-אופיינית להוציא עקיפה אל הפועל, ודיווח לקבוצתו תוך כדי המאבק על אובדן אחיזה. רק בתום 15 הקפות, כאשר הולקנברג נכנס לעצירה, תפס המילטון את המקום הרביעי, בו החזיק עד לסיום.

מלפנים, הפער בין שני נהגי רד-בול עמד כמעט באופן קבוע על כשתי שניות. אחרי שגם עצירות המובילים עברו בשלום, נדמה היה כי המרוץ מתקדם אל סוף ידוע מראש, כאשר ברקע מרחפת השאלה אם רד-בול ייבחרו להפעיל הוראות קבוצתיות. ואולם, הדפוס נקטע כאשר ויטאנטוניו ליוצי, נהג פורס-אינדיה, התרסק ביציאה מפנייה מס' 2 וגרם להוצאת מכונית הבטיחות.

באופן טבעי, הפערים הצטמצמו, אבל סמנים אחוריים רבים "נתקעו" בין המכוניות המובילות והזינוק המחודש לא הבטיח הרבה. בפועל, פטל הצליח לפתוח פער של כארבע שניות מוובר והמשיך לשלוט במרוץ באין מפריע; אלונסו, לעומת זה, הלך וצמצם את הפער מוובר שצנח עד כדי שתי שניות, אבל מבלי יכולת לאיים באופן מוחשי על המקום השני; לואיס המילטון היה אחד מכמה נהגים שניצלו את יציאתה של מכונית הבטיחות לטובת עצירה שנייה, אבל גם צמיגים טריים לא סייעו לו לאיים על אלונסו, כמו גם מספר גדול של סמנים אחוריים כאמור.

ג'נסון באטון סיים את המרוץ במקום החמישי, לאחר ששוב בחר באסטרטגיה יוצאת-דופן ונכנס לעצירה מוקדמת בהקפה ה-12. המהלך האסטרטגי של האלוף היוצא הרוויח לו ארבעה מקומות, על חשבונם של רוזברג, שומאכר, הולקנברג וקוביצה. גם עצירה נוספת שביצע באטון עם יציאתה של מכונית הבטיחות לא גרמה לו להפסיד מקום, ממש כמו רוזברג (אף על פי שנאלץ לעצור פעמיים בשל תקלה בקשר עם הקבוצה).

קאמוי קוביאשי, נהג סאובר, הקדים את אלגרסוארי, סוטיל, בואמי ומאסה, כדי לקחת את הנקודה האחרונה. המרוץ של זה האחרון הפך לאכזבה גדולה מהצפוי, לאחר שנאלץ להיכנס לעצירה שנייה מיד לאחר הראשונה, בשל בעיה בבורג ההידוק של אחד הגלגלים. גם רובנס באריקלו לא הביא נחת לאוהדים המקומיים, כאשר סיים במקום ה-14 בלבד, לאחר שסבל מתקר בעקבות מפגש קרוב עם הטורו-רוסו של אלגרסוארי.

התוצאות המלאות:
מס' נהג קבוצה הקפות זמן דרוג נק'
1 פטל רד-בול 71 1:33:11.803 2 25
2 וובר רד-בול 71 + 4.2 3 18
3 אלונסו פרארי 71 + 6.8 5 15
4 המילטון מקלארן 71 + 14.6 4 12
5 באטון מקלארן 71 + 15.5 11 10
6 רוזברג מרצדס 71 + 35.3 13 8
7 שומאכר מרצדס 71 + 43.4 8 6
8 הולקנברג וויליאמס 70 + 1 הקפות 1 4
9 קוביצה רנו 70 + 1 הקפות 7 2
10 קוביאשי סאובר 70 + 1 הקפות 12 1
11 אלגרסוארי טורו-רוסו 70 + 1 הקפות 14
12 סוטיל פורס-אינדיה 70 + 1 הקפות 22
13 בואמי טורו-רוסו 70 + 1 הקפות 19
14 באריקלו וויליאמס 70 + 1 הקפות 6
15 מאסה פרארי 70 + 1 הקפות 9
16 פטרוב רנו 70 + 1 הקפות 10
17 היידפלד סאובר 70 + 1 הקפות 15
18 קובליינן לוטוס 69 + 2 הקפות 20
19 טרולי לוטוס 69 + 2 הקפות 18
20 גלוק וירג'ין 69 + 2 הקפות 17
21 סנה היספאניה 69 + 2 הקפות 24
ל"ס קלין היספאניה 65 + 6 הקפות 23
ל"ס די גראסי וירג'ין 62 + 9 הקפות 21
ל"ס ליוצי פורס-אינדיה 49 תאונה 16