דניקה

ברני אקלסטון, מר פורמולה 1 חגג בימים האחרונים יום הולדת שמונים, ולמרות שלרבים מאיתנו, כולל אותי, נראה שהוא חושב תמיד על הכסף והכיס הפרטי שלו, הוא כן חושב בגדול, ובעצם הוא הבוגר האחראי בדבר המשוגע הזה שנקרא פורמולה 1.

בשנים האחרונות מנסה אקלסטון לחדור לכול שוק חדש אפשרי, כל שוק שנראה לו שאולי יפיק רווחים חדשים, קהל חדש וירחיב את הכיסים. הרבה מאד מהמקומות הללו, דוגמת הגראן-פרי הקוריאני של השבוע שעבר נראים מיותרים או סתם שהמעמד גדול עליהם.

לפני כשבועיים הכריז מר אקלסטון כי בתוך שנתיים-שלוש נזכה לראות מרוץ ברוסיה, וזאת לאחר שכבר הגיע לסיכום על קיומו של מרוץ בארה"ב.

patrick

הקשר בין פורמולה 1 לאמריקאים חורק מאד בשנים האחרונות, בייחוד לאחר המרוץ המביש ב-2005, שם בגלל בעיות בטיחות שנתגלו בצמיגי מישלן, זינקו למרוץ רק 6 מכוניות. צמד הפרארי שייטו לניצחון, לקול שריקות בוז מהקהל.

עכשיו חזר ברני במיזם חדש. מוקם מסלול מרוצים חדש באוסטין, טקסס. פרויקט ספורט מוטורי שיושקעו בו מיליונים של דולרים, לשמחת כולם. אבל אני לא ממש בטוח שזה מה שאמריקאים צריכים בכדי לחזור לבמה המרכזית של פורמולה 1, אם בכלל הם צריכים להיות שם מלכתחילה.

פורמולה 1 בארה"ב הייתה דבר קבוע, פחות או יותר, ואפילו מרוץ האינדי 500 המפורסם נחשב בתקופה מסוימת חלק מהסבב. לאחר מכן דילג הקרקס המהיר בתבל וביקר במסלול בווטקינס-גלן ומשם עבר לבקר במסלולי רחובות בלאס-ווגאס, דאלאס, וכמובן לונג-ביץ'. כל המרוצים זכו לביקורת ? טובה או רעה.

לאחר הנפילה עם האינדי בגרסה המחודשת כעת מנסים שוב.

אני בכלל חושב על כיוון אחר. באם ברני אקלסטון רוצה לקרב את הקהל האמריקאי לפורמולה 1, שיתאמץ ויביא את דניקה פטריק, יושיב את התחת הקטן שלה בתוך אחת המכוניות. היא לא יכולה להיות יותר גרועה ממה שברונו סנה או הנינג'ה שלידו עושים, האמת היא שאני בטוח שהיא תצליח יותר.

ספונסרים לא תהיה לה בעיה לגייס ? גימיק או לא, ואי אפשר להתעלם מהמראה שלה. היא הוכיחה שלנהוג היא יודעת. אז אולי אלופה היא לא תהיה אבל את תשומת הלב האמריקאית היא תמשוך, וגם קהל, וכמובן כסף, שזה מה שמעניין את אקלסטון.

אז לפני שממהרים לבנות מסלולים, שיחשבו שוב או שישאלו אותי.

3 תגובות על הפוסט “דניקה

  1. עידן
    הדרך הכי פשוטה היא שמכוניות הפורמולה-1, שאני בטוח שתסכים איתי שהן טובות יותר ממכוניות האינדי, יהיו אלו שיתחרו רשמית באינדי-500.
    המכוניות האמריקאיות יתחרו במרוץ אחר, כמו שהסדרת הנאסקאר מבקרת שם.
    זו ממש לא בעיה, רק שאלה של רצון.

  2. מכוניות F1 לא יכולות להתחרות באינדי או בשום מסלול אובלי אחר, הן לא בנויות לעמוד בעומסי ההתנגשיות שיש במסלולים האלה. לא לחינם מכוניות האינדי הרבה יותר כבדות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>