רד-בול תשקול מחדש הטקטיקה הקבוצתית לפני ברזיל

קבוצת רד-בול הודיעה כי תשקול מחדש את הטקטיקה הקבוצתית שבה נקטה עד כה, לפיה לא ייעשה שימוש בהוראות קבוצתיות, לפני גרנד-פרי ברזיל.

בעקבות פרישתם של נהגי הקבוצה, מארק וובר וסבסטיאן פטל, מגרנד-פרי קוריאה, השמיטה הקבוצה את יתרונה באליפות הנהגים, ואת מקומו של וובר בראשות הטבלה תפס פרננדו אלונסו, נהג פרארי. וובר רחוק כעת 11 נקודות מהספרדי, בעוד פטל מפגר עוד 14 נקודות מהאוסטרלי.

"לא היה לי זמן לבחון את כל התרחישים ולבדוק את המתמטיקה", הסביר כריסטיאן הורנר אחרי המפלה בקוריאה, "אבל אנחנו בהחלט נאלץ לעשות זאת לפני ברזיל. באופן טבעי, המטרה של שניהם תהיה לנצח את פרננדו ולואיס, כפי שעשו בדרוג בקוריאה."

"כפי שראיתם בגרנד-פרי הזה", המשיך הורנר, "מוביל האליפות התחלף בין שלושה נהגים שונים בשלוש נקודות שונות במהלך המרוץ; נתנו לפרננדו אלונסו 25 נקודות במתנה. זה מתסכל. אני מאמין שהאליפות הזו תוכרע בהקפה האחרונה באבו-דאבי. מארק תופס כעת את המקום השני באליפות, וסבסטיאן נפל אל המקום הרביעי, אבל נצחון אחד עדיין מפריד בין סבסטיאן לאלונסו."

החלטתה של רד-בול, אם לשנות את הטקטיקה הקבוצתית אם לאו, עשויה להיות מושפעת ממצבת המנועים העומדת לרשותו של פטל. עוד לפני שאיבד את המנוע בקוריאה ופרש מן ההובלה, היה הגרמני הצעיר קצר במנועים והוגבל על ידי הקבוצה במספר הקילומטרים שהורשה להשלים באימונים.

"אנחנו מקווים שההשפעה תהיה מינימאלית", הסביר הורנר. "אנחנו רוצים לקוות שיש לו מספיק קילומטראז' במנועים שנשארו כדי שלא ייפגע עד סוף העונה. הוא היה קצת קצר בקילומטרים בסוף השבוע האחרון, ולכן הוא ביצע מספר מצומצם של הקפות; זה בהחלט לא המצב האידיאלי."

"האינדיקציה הראשונה שקיבלנו הייתה כאשר הוא יצר קשר ברדיו בכניסה אל ישורת הזינוק-סיום, ואמר: 'בעיית מנוע'", הסביר הורנר לגבי המנוע שכשל, לאחר שגמא 1,600 ק"מ מתוך 2,000 ק"מ מיועדים. "אחרי זה, כאשר הוא הגיע לסוף הישורת, כולם יכלו לראות שיש בעיה. כלומר זו הייתה בעית מנוע מיידית. לא קיבלנו שום אזהרה ואנחנו לא יודעים מה קרה."