אלונסו מנצח בקוריאה ומדיח את וובר מראשות המרוץ לאליפות

פרננדו אלונסו, נהג פרארי, התגבר על תנאים קשים וטעות אחת, כדי לנצח גרנד-פרי קוריאני ראשון ורווי אירועים. מארק וובר, נהג רד-בול, איבד את מכוניתו זמן קצר לאחר הזינוק השני ואיתה גם את המקום הראשון באליפות הנהגים. עשר הקפות מהסיום נאלץ לפרוש גם סבסטיאן פטל, בשל מה שנראה ככשל מנוע, בעודו מוביל את המרוץ. לואיס המילטון ופליפה מאסה הרוויחו מן ההפקר והשלימו את הפודיום.

המסלול בקוריאה נשטף גשם כבד עם בוקר, והתנאים הפכו כמעט בלתי-אפשריים. הזינוק נדחה בתחילה בעשר דקות, והנהגים יצאו לדרך מאחורי מכונית הבטיחות. כעבור ארבע הקפות בלבד החליט מנהל המרוץ להפסיקו והדגל האדום הונף. רק ב-9:05, שעון ישראל, הוזנקו המכוניות בפעם השנייה, שוב תחת מכונית הבטיחות. הגשם המשיך לרדת, לעיתים חזק יותר ולעיתים פחות, אבל הנהגים דיווחו על שיפור בתנאים, למעט הראות.

15 הקפות בתוך המרוץ העיז המילטון להשמיע בקול רם את מה שכולם חשבו – וחלקם נמנעו מלהגיד כי היה להם רק מה להפסיד: "זה מגוחך. התנאים טובים כמעט עבור צמיגי ביניים." שתי הקפות מאוחר יותר התעשתו גם בהתאחדות, מכונית הבטיחות נקראה פנימה, והמרוץ האמיתי החל.

באופן אירוני, דווקא המילטון היה הראשון להפסיד, כאשר ניקו רוזברג הצליח לעקפו, בזמן ששומאכר עבר את קוביצה ושיחר לטרף מאחורי באטון ומאסה, שניהלו קרב ביניהם. זמן קצר לאחר מכן איבד וובר את מכוניתו כאמור, פגע בקיר הבטיחות ולקח איתו גם את רוזברג. מכונית הבטיחות יצאה שוב.

בסאובר ניצלו את ההזדמנות כדי לנסות צמיגי ביניים, וכל העיניים נישאו אליהם, אבל נראה היה כי ההימור כשל.

בהקפה ה-26 סיפק המרוץ מנת אקשן נוספת: שומאכר הצליח לעקוף את באטון, שהתלונן על נעילת הגלגלים הקדמיים תחת בלימה. האלוף המכהן בחר לנצל את ההזדמנות כדי להיות הראשון מבין "התותחים הכבדים" להיכנס להחלפת צמיגים, אבל הדבר עלה לו ביוקר, כאשר יצא חזרה אל מאחורי רכבת של חמש מכוניות איטיות.

בהקפה ה-31 נקראה מכונית הבטיחות לצאת שוב אל המסלול, אחרי שבואמי איבד שליטה על הטורו-רוסו תחת בלימה והתנגש בעוצמה בגלוק. מאסה והמילטון נכנסו מיד לעצירה, בעוד פטל ואלונסו נשארו בחוץ, אבל להקפה אחת נוספת בלבד. עצירתו של הספרדי התארכה כאשר המכונאי שאחראי על הידוק הגלגל הקדמי-ימני השמיט אום, והמילטון הספיק לעבור.

שהייתו של הבריטי במקום השני לא ארכה זמן רב. עם יציאתה של מכונית הבטיחות הוא שגה שוב, בלם מאוחר מדי בפנייה הראשונה, יצא לטיול קצר מחוץ לתחומי המסלול ואיפשר לאלונסו לחזור ולהביט מקרוב בתיבת ההילוכים של הרד-בול. בשלב זה החלו שלושת המובילים להחליף הקפות מהירות ביניהם, כאשר ידו של אלונסו הייתה לרוב על העליונה, מבלי יכולת לאיים על פטל.

בהקפה ה-45 ניכר היה כי פטל מאט את מכוניתו, ומהר מאוד התברר כי הוא סובל מתקלה. לגרמני הצעיר לא נותר אלא להחנות את המכונית בשוליים, בתסכול רב. אלונסו, חמוש בצמיגים במצב טוב ומעודד מן הנסיבות, החל מקיף את המסלול בקצב מסחרר לעומת השאר, לעיתים אף בפער של כארבע שניות להקפה, עד לדגל השחמט, שהונף כאשר חושך החל לרדת על יונגאם.

מייקל שומאכר סיים את המרוץ במקום הרביעי, והשווה בכך את תוצאתו הטובה ביותר בעונה זו. רוברט קוביצה לקח מקום שישי עבור רנו, בעוד בן זוגו, ויטאלי פטרוב, פרש שוב בשל טעות נהיגה. ליוצי התאושש מדרוג גרוע כדי לסיים שישי, לפני באריקלו, קוביאשי, היידפלד והולקנברג.

ג'נסון באטון לא הצליח להתגבר על השלכות העצירה שביצע, אבל הציל את המכונית ברגע של איבוד שליטה כדי לסיים במקום ה-12, אחרי אלגרסוארי.

התוצאות המלאות:
מס' נהג קבוצה הקפות זמן דרוג נק'
1 אלונסו פרארי 55 2:48:20.810 3 25
2 המילטון מקלארן 55 +14.999 4 18
3 מאסה פרארי 55 +30.868 6 15
4 שומאכר מרצדס 55 +39.688 9 12
5 קוביצה רנו 55 +47.734 8 10
6 ליוצי פורס-אינדיה 55 +53.571 17 8
7 באריקלו וויליאמס 55 +69.257 10 6
8 קוביאשי סאובר 55 +77.889 12 4
9 היידפלד סאובר 55 +80.107 13 2
10 הולקנברג וויליאמס 55 +80.851 11 1
11 אלגרסוארי טורו-רוסו 55 +84.146 15
12 באטון מקלארן 55 +89.939 7
13 קובליינן לוטוס 54 + 1 הקפות 21
14 סנה HRT 53 + 2 הקפות 24
15 יאמאמוטו HRT 53 + 2 הקפות 23
ל"ס סוטיל פורס-אינדיה 46 תאונה 14
ל"ס פטל רד-בול 45 מנוע 1
ל"ס פטרוב רנו 39 תאונה 20
ל"ס גלוק וירג'ין 31 תאונה 19
ל"ס בואמי טורו-רוסו 30 תאונה 16
ל"ס די גראסי וירג'ין 25 תאונה 22
ל"ס טרולי לוטוס 25 + 30 הקפות 18
ל"ס וובר רד-בול 18 תאונה 2
ל"ס רוזברג מרצדס 18 תאונה 5