אלונסו והשמנת

עונת הפורמולה-1 נמצאת בישורת האחרונה וארבעה מרוצים לסיום העונה, או שבעצם שלושה, תלוי אם המרוץ בקוריאה יתקיים או לא, הכול עדיין פתוח.

פרננדו אלונסו, הספרדי של פרארי, מסתובב בשבועיים האחרונים כמו חתול שגנב קופסה של שמנת ועכשיו הוא רוצה את כל המקרר. שני ניצחונות רצופים החזירו אותו לכותרות, והפעם, להבדיל מהמרוץ בגרמניה, מהסיבות הטובות. בקצב הזה, מבלי שאף אחד ישים לב הוא יהיה זה שיצחק אחרון.

מרק וובר, האוסטרלי החביב בסיפור שלנו, עושה רושם שהחליט לנהוג בצורה שקולה, לצבור נקודות בטוחות ללא סיכונים מיותרים ולקוות שהטעויות והשטויות יהיו של השאר, ממש כמו זו שהמילטון עשה ברחובות הצרים של סינגפור ביום ראשון.

סבסטיאן ווטל,האיש שכולם קיוו וכולם רצו שיזכה באליפות, בינתיים מגמגם ועד שישים לב מה קורה, העונה קרוב לוודאי תסתיים והוא,עם המכונית הטובה ביותר על הגריד, לא יהיה שם בכדי לקחת את הספרה ? 1 ? לעונה הבאה.

לואיס המילטון יכול לכעוס רק על עצמו,בעיקר על עצמו. כל הטעויות ואיבוד הנקודות העונה מגיעות לו רק בגלל דברים שהוא גורם לעצמו ? וחבל. ההתחלה של העונה מבחינתו הייתה צולעת, פיסחת וממש לא הזכירה את היכולת שבגללה הוא נחשב אחד מהטובים שיש. ככול שהעונה התקדמה הוא נכנס לקצב, ניצח היכן שהיה צריך והעמיד את עצמו בעמדת זינוק מצוינת לאליפות ואז תאונות משום מקום והנה הוא תלוי בחסדי אחרים.

ג'נסון באטן, אלוף העולם המכהן לפחות עד סוף העונה הקרובה, נמצא עדיין במצב שבו הוא עלול לזכות באליפות נוספת, זה לא ממש תלוי בו אבל בעולם משוגע שלא יודע אם המרוץ הבא, זה שאמור להיערך בקוריאה יתקיים, זה שהוחלט על קיומו עוד בטרם נבנה מסלול וכיום, פחות משבועיים לפני שהאור ברמזור האדום אמור להיכבות והנהגים אמורים ללחוץ על הדוושה,המסלול עדיין לא גמור.

במקומות אחרים או בענפי ספורט אחרים זה קרוב לוודאי לא היה קורה, אבל בעולם שבו אדם אחד קובע, שולט בכסף,תמיד ניתן לשנות מעט את החוקים,לעגל פינות ובתנאי שמי שחותם על הצ'ק יהיה מרוצה.

המילטון ובאטן מאד רוצים שהמרוץ יתקיים, מבחינתם זו עוד אופציה לנקודות אליפות. אלונסו מצידו, במומנטום חיובי. אבל כמו שכול בעל מכונית איטלקית יודע, אי אפשר לדעת איך היא תתעורר בבוקר, הוא חי מרגע לרגע ונהנה.

ומרק וובר? הוא היה רוצה שהעונה תסתיים כבר היום.

9 תגובות על הפוסט “אלונסו והשמנת

  1. דובי, וובר לקח סיכון עצום עם המילטון בסינגפור. רק בנס הצמיג שלו החזיק מעמד. בטח לא משהו מחושב וזהיר.

  2. לדעתי המילטון סבל בעיקר ממזל רע, אני זוכר פנצר ותקלות טכניות אחרות בתחילת העונה, שגרמו לו בסוף העונה לנהוג אולי בצורה יותר אגרסיבית, למרות שזה גם כך סגנונו ועל כך צריך לברך, לולא היו נהגים כמוהו המרוצים היו עוד יותר משעממים ממה שהם הפכו להיות. בנוסף צריך להזכיר מכונית נחותה משל 2 המתחרות הנוספות רד בול ופרארי, ונהג שמצליח להוציא מהרכב שלו יותר (בטח מיריבו מאותה הקבוצה) מה שמראה על מי הנהג היותר מוכשר בקבוצה ולדעתי גם בסבב

  3. המילטון זה לא ממש מזל רע.
    צריך לשמוע את הפרשנות עליו מקולטארד ובעיקר בראנדל.
    הם טענו בתחילת העונה וחזרו על זה בהמשך שהוא פשוט אגרסיבי מדי בנהיגה שלו ולא יודע לשמור על הצמיגים.
    להגיד נחותה על המקלארן…ההבדלים לא עד כדי כך משמעותיים ברמה של נחיתות. אני בטוח שההבדלים הרבה פחות גדולים ממה שמנסים להציג אותם

  4. עם כל הכבוד לקולטארד שהיה נהג מאוד חלבי, די ברור שהוא יביע את דעתו נגד נהגים שיותר מעיזים ויותר מענינים ממנו
    בנוסף לדעת רבים שומאכר נחשב לאחד מהנהגים הטובים, נחשב לנהג מאוד אגרסיבי, כך שכנראה שזו הדרך להיות נהג מוביל
    לגבי ההבדלים הם היו יותר גדולים בתחילת העונה עד הכניסו את ההגבלות לכנפים של רד בול

  5. המילטון סבל ממזל רע וגם מהאויב הכי גדול שלו – פזיזיות. אלמלא הפזיזות הוא היה היום מוביל בדרוג.

  6. אבל היו לו גם כמה ידידים טובים בצוות השופטים…
    בואו נראה: בבחריין הוא הוסיף כמה נק' למאזן בזכות התקלה של פטל, באוסטרליה הוא נשדד ע"י וובר, במלזיה הוא היה צריך להיענש באופן ראוי יותר, גם בסין; בספרד היה לו חוסר מזל (בהנחה שתקלה טכנית היא חוסר מזל), בטורקיה הוא לקח את כל הקופה בזכות הטיפשות של פטל (ותרם קצת משלו, עם שני עגילים שחורים, אבל זה לא קשור…), בקנדה הוא שוב היה צריך להיענש בהתאם ויצא בזול, גם בולנסיה (בהתחשב ברקורד, כנראה שהרבה לפני זה עונש הרחקה היה מתאים); בהונגריה הוא היה חסר מזל, במונזה הוא היה פזיז, בסינגפור הוא שוב היה קצת פזיז (למרות שאני נוטה לא לזקוף את זה לחובתו), ביפן שוב הכה בו חוסר מזל.
    בסה"כ יש לנו 2 פזיז, 2 מזל, 3 חוסר מזל ו-4 ידידים (או ידיד אחד קבוע, תלוי איך מסתכלים על זה). לכן, צריך לומר: אלמלא הידידים, הוא כנראה היה מחוץ לאליפות.

  7. אני אפטור את הדברים שלך על המילטון בכך שהם קשקוש מוחלט. המילטון סבל לאורך הקריירה הקצרה שלו מהשופטים, ולהגיד שהוא זוכה מהם להקלות זאת באמת אמנות האשליה.
    מעבר לכך, נזכיר שהנהג הכי טוב בסבב (לדעתי, גם לדעתי) הוא ללא ספק פרננדו אלונזו. הבעיה היחידה עם ההצהרה הזו היא שכבר במונאקו 2007 (אאל"ט), היו צריכים לרסן לואיס המילטון כדי שלא יעקוף אותו. וזה בערך במרוץ החמישי של המליטון בסבב, מול אלוף עולם כפול, במכונית זהה.
    אני אקדים ואומר שכל הטענות על ההעדפה במקלארן גם הם קשקשת מוחלטת- הבעיה לא בהעדפה, אלא בחוסר הבטחון של אלונזו מול צעיר שעולה עליו.
    זה אומר הכל. להמילטון יש רק עקב אכילס אחד -הפזיזות שלו, וחוסר יכולת החשיבה שלו.
    הוא מחפה עליהם במהירות הטבעית הכי טובה בסבב, וביכולות עקיפה פנומנליות. בתור שכזה, כל אוהד F1 אמיתי לא יכול לעמוד בקסמים שלו.
    לא צריך ללכת רחוק, מספיק לשמוע שוב את כל היללות של הכוסיות על המסלול הרטוב מחד, ומצד שני – את ההצהרה של המילטון בקשר על כך שזה פשוט מגוחך, תכף יצטרכו לעבור לאינטרמדייטס…

    אם הייתי בעלים של קבוצת F1 תחרותית, של נהג אחד בלבד, הייתי לוקח את אלונזו.
    אם הייתי בעלים של קבוצה עם שני נהגים, הייתי לוקח את אלונזו ואיזה מספר שתיים קלאסי, כמו שיש לו עכשיו. מצד שני, המילטון ווטל ביחד – היו מביאים הרבה יותר נקודות, אם רק היו מצליחים לא להתנגש אחד בשני.
    פרננדו אלונזו לא יכול לתפקד כמו שצריך מול יריב שקול.

  8. עוד משהו, כל הקשקושים השקריים האלה על המילטון והשופפטי שעוזרים לו, הם נסיונות אפלים לשכתב את ההסטוריה ולעשות שטיפת מוח. כל פעם שאני ראוה אותך עושה את זה מחדש אני שואל את עצמי למה אני כזה שממשיך עוד לכתוב פה מדי פעם. לא רוצה להיות חלק מזה!

  9. אתה הרי לא מצפה שננהל כאן דיון חד-צדדי. זה חסר טעם. אני מעולם לא הכחשתי את העובדה שהמילטון מפוצץ כשרון. הוא אגרסיבי כמו שצריך להיות ואני מאוד אוהב לראות אותו נוהג, ובעיקר את העקיפות שלו. מצד שני הוא פזיז וחסר יכולת חשיבה, כפי שאמרת בעצמך – ואני מסכים. מצד שלישי, העונה הוא הרוויח הרבה מאוד נקודות שלא ביושר, במהלכים מפוקפקים, מרוץ אחר מרוץ (וכן, חלקם לא היו באשמתו, אלא באשמת הקבוצה). כל מה שהתגובה הקודמת שלי נועדה לעשות היא להכניס את העניין המאוד רלוונטי הזה למשוואת המזל-חוסר מזל-פזיזות.

    אה, ואני לא באמת חושב שיש מישהו ש"דואג" להמילטון מאחורי הקלעים. זה היה בציניות – בעונה הזו השופטים הוכיחו עצמם כל פעם מחדש כאידיוטים; ואותו "אחד" שרמזתי לגביו, הרי הוא ז'אן טוד, שלא עושה שום דבר בנידון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>