אלונסו משיג נצחון מושלם שני רצוף בסינגפור

פרננדו אלונסו, נהג פרארי, השלים היום בסינגפור 'האט-טריק' (פול, נצחון והקפה מהירה ביותר) שני רצוף. הספרדי הגן על מקומו בנחישות בזינוק והגיב בהתמדה לנסיונותיו של פטל, שדלק אחריו לאורך כל 61 ההקפות, לצמצם את הפער כדי איום ממשי.

נצחונו של אלונסו מציבו במקום השני בטבלת האליפות, מרחק 11 נקודות בלבד ממארק וובר. לואיס המילטון, נהג מקלארן, שפרש זו הפעם השנייה ברציפות, ירד למקום השלישי.

שלוש הקפות בלבד מן הפתיחה נקראה מכונית הבטיחות לצאת אל המסלול, כדי שניתן יהיה לפנות את הפורס-אינדיה של ליוצי. מארק וובר החליט לנצל את ההזדמנות, ונכנס להחלפת צמיגים מן המקום החמישי, בעוד שאר הנהגים המובילים נותרו בחוץ.

בהקפה ה-29 נכנס אלונסו לעצירה. מסיבה שאינה ברורה, החליטו ברד-בול להגיב מיד, והכניסו את פטל, תוך פגיעה משמעותית באפשרות הממשית היחידה לעבור את הפרארי. הגרמני הצעיר אף התמהמה בשחרור, המערכת למניעת דימום מנוע התערבה, ולא נותר לו אלא לצאת חזרה אל המסלול כלעומת שבא.

עוד באותה הקפה נכנסו לעצירה גם צמד נהגי מקלארן, ספק מאוחר מדי: עם התקדמות המרוץ סבלו השניים, ככל הנראה, משחיקה מוגברת של הצמיגים האחוריים, ואיבדו זמן יקר של עד כשתי שניות להקפה. הדבר אפשר לוובר לעוברם ביתר קלות, כדי לתפוס את המקום השלישי.

ואולם, הסיפור לא נשלם: שלוש הקפות לאחר מכן איבד קוביאשי את הסאובר והתרסק אל תוך קיר הבטיחות בפניה מס' 18, אחרי שזמן קצר לאחר מכן ניהל קרב-מגע עם שומאכר. ברונו סנה, נהג היספאניה, לא הספיק לבלום את מכוניתו בכניסה אל אותה פניה, והתרסק בעצמו אל תוך הסאובר. מכונית הבטיחות נשלחה שוב אל המסלול, ועם יציאתה ממנו, ניתן האות לפתיחת המאבק בין וובר והמילטון. האוסטרלי התעכב מאחורי סמן אחורי והמילטון ניצל את ההזדמנות כדי לעוברו, אלא שבפניה שלאחר מכן לא השאיר הבריטי הצעיר מספיק מקום בקו הפנימי, והשניים התנגשו. המילטון נאלץ לפרוש, בעוד וובר המשיך את המרוץ כדי לסיים עם פודיום יקר ערך.

אלוף העולם המכהן, ג'נסון באטון, דאג שמקלארן לא תעזוב את סינגפור בלי נקודות כאשר סיים רביעי, לפני רוזברג ובאריקלו. רוברט קוביצה, נהג רנו, התאושש מתקר שחייבו להיכנס לעצירה שנייה כדי לסיים שביעי. הפולני ניצל צמיגים חדשים כדי לנפק תצוגת תכלית של חמש עקיפות בארבע הקפות בלבד, כאשר בתפקיד הקורבנות שיחקו סוטיל, הולקנברג, מאסה (שהצליח לקטוף נקודה למרות שזינק אחרון), פטרוב ובואמי.

בהקפות הסיום נאלץ קובליינן לעצור את הלוטוס לצד קיר המוסכים בעודה עולה בלהבות.

השופטים חקרו את התאונה שבה היו מעורבים וובר והמילטון, ותאונה נוספת שבה היו מעורבים שומאכר והיידפלד, אך החליטו שלא לנקוט בצעדים נוספים נגד מי מהנהגים.

התוצאות המלאות:

מס' נהג קבוצה הקפות זמן דרוג נק'
1 אלונסו פרארי 61 1:57:53.579 1 25
2 פטל רד-בול 61 +0.2 2 18
3 וובר רד-בול 61 +29.1 5 15
4 באטון מקלארן 61 +30.3 4 12
5 רוזברג מרצדס 61 +49.3 7 10
6 באריקלו וויליאמס 61 +56.1 6 8
7 קוביצה רנו 61 +86.5 8 6
8 מאסה פרארי 61 +113.3 24 4
9 סוטיל* פורס-אינדיה 61 +122.4 15 2
10 הולקנברג* וויליאמס 61 +132.8 17 1
11 פטרוב רנו 60 + 1 הקפות 12
12 אלגרסוארי טורו-רוסו 60 + 1 הקפות 11
13 שומאכר מרצדס 60 + 1 הקפות 9
14 בואמי טורו-רוסו 60 + 1 הקפות 13
15 די גראסי וירג'ין 59 + 2 הקפות 20
16 קובליינן לוטוס 58 + 3 הקפות 19
לא סיים גלוק וירג'ין 49 הידראוליקה 18
לא סיים היידפלד סאובר 36 תאונה 14
לא סיים המילטון מקלארן 35 תאונה 3
לא סיים קלין HRT 31 הידראוליקה 22
לא סיים קוביאשי סאובר 30 תאונה 10
לא סיים סנה HRT 29 תאונה 23
לא סיים טרולי לוטוס 27 הידראוליקה 21
לא סיים ליוצי פורס-אינדיה 1 תאונה 16

*נענשו בתוספת של עשרים שניות לזמנם הסופי.