פטל מנצח ביפן ומחייה את חלום האליפות

סבסטיאן פטל שלט וניצח בגרנד-פרי היפני והחזיר עצמו לתמונת המאבק על האליפות. יארנו טרולי סיים שני מצוין עבור טויוטה גאה, לפני קהל ביתי, לאחר שהצליח להקדים את לואיס המילטון בסבב העצירות השני.

?

בזינוק למרוץ הצליח פטל לשמור על מקומו בפני המילטון, למרות שזה האחרון הצליח להתקדם מקום אחד, על חשבונו של טרולי. שלושת המובילים התרחקו משאר המכוניות, בעוד שמאחור התדרדר באטון למקום ה-12. באטון לא איבד את העשתונות והצליח להשלים שתי עקיפות בתוך זמן קצר, על פיסיקלה וקוביצה.

?

השליש הראשון של המרוץ הסתיים במאבק מרשים בין קובליינן וסוטיל שנגמר בחיכוך המכוניות ואיבוד שליטה של סוטיל, או אז זכה באטון מן ההפקר והתקדם שני מקומות נוספים באחת.

?

השליש השני של המרוץ היה משעמם למדי, עד לסבב העצירות השני. קימי רייקונן, נהג פרארי, הצליח לעבור את ניק היידפלד, בזכות אסטרטגיה מצויינת. טרולי השיב להמילטון כגמולו ועבר אותו בחזרה. הייקי קובליינן וג'יאנקרלו פיסיקלה ניהלו מאבק עיקש ביניהם ביציאה מישורת המוסכים. פיסיקלה הצליח לצאת לפני קובליינן, אבל בחר בקו שגוי והמאבק הסתיים כאשר ידו של קובליינן על העליונה.

?

תשע הקפות מהסיום איבד אלגרוסארי את השליטה על מכוניתו בכניסה לפניית 130R והביא ליציאתה של מכונית הבטיחות. הציפייה לעקיפות אפשריות עם כניסתה בחזרה לפיט הסתיימו באכזבה. המילטון הצליח לשמור את רייקונן מאחוריו, למרות שסבל מתקלה במערכת ה-KERS, בעוד שבאטון ניסה ליזום התקפה על באריקלו, אך מצא עצמו מותקף על ידי קוביצה. כל המאבקים הסתיימו ללא שינוי בסדר המכוניות.

?

את רשימת הנהגים סגר מארק וובר שהמשיך לסבול מבעיות אין-ספור לאורך המרוץ. וובר נאלץ לעצור לא פחות מ-5 פעמים במהלך המרוץ, אבל בשלבי הסיום קבע את ההקפה המהירה ביותר.

?

הדירוג לגרנד-פרי היפני הבטיח גדולות ונצורות ביחס למאבק האליפות, אולם דומה כי לאחריו אין חדש. באטון עדיין מחזיק בתואר המועמד המוביל לאליפות וכנראה שבשני המרוצים הבאים יידרשו אירועים יוצאי דופן כדי למנוע ממנו את התואר.

?

למעבר לדיון בפורום, למעבר לטבלת התוצאות הרשמית

?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>