אלונסו לוקח את כל הקופה במונזה ומחייה את מאבק האליפות

פרננדו אלונסו גבר היום במונזה על ג'נסון באטון כדי לנצח במרוץ הבית של פרארי. בתוך כך חידש הספרדי את סיכוייו במאבק האליפות, שקיבל זריקת רענון גם לאור תוצאות שאר המתמודדים: המילטון נאלץ לפרוש כבר בהתחלה, ופטל את וובר לא הצליחו להשיג יותר מאשר מקום רביעי ושישי, בהתאמה. פליפה מאסה השלים את הפודיום לקול תשואות אוהדי הסקודריה.

כבר בזינוק הצליח באטון לעבור את אלונסו, שניסה בתגובה לדחוק אותו אל הקו הפנימי, ללא הועיל. ביציאה מרטפיליו שגה אלונסו בחישוב מרחק העצירה ונגח באחורי המקלארן, תוך שהוא גורם נזק מינימאלי לשתי המכוניות.

מאסה והמילטון ניסו לנצל את המהומה כדי לעשות לביתם, אך ללא הצלחה. ברוג'ה ניהלו השניים מאבק קצר, שהסתיים במפח נפש גדול של הבריטי, כאשר ניסה מהלך אופטימי-מדי של צלילה לקו הפנימי – ופגע באחורי הפרארי. המתלה הקדמי-ימני של המקלארן ספג מכה אנושה, אבל לא נכנע לחלוטין לפני לסמו הראשונה, שולח את המילטון אל קצה מלכודת החצץ.

מארק וובר שוב כשל בניפוק זינוק ראוי והתדרדר עד המקום התשיעי, מאחורי פטל, רוזברג, קוביצה והולקנברג. אבל כל העיניים היו נשואות אל החזית: אלונסו המשיך לזנב בבאטון, שומר על מרחק נגיעה ממנו, כאשר גם מאסה נמצא כל העת בתמונה. כל אחד מהשלושה קבע בתורו את ההקפה המהירה ביותר, המומנטום היה תלוי בעשיריות שנייה בודדות לכאן או לכאן ולא נותר אלא לחכות לטעות או לעצירה.

רק בהקפה ה-35 החליטו במקלארן שהגיעה העת לפעול. באטון נכנס לעצירה מהירה, בעוד אלונסו נשאר בחוץ, להקפה אחת נוספת. המכונאים של פרארי עבדו ביעילות ונשימתם של ה'טיפוזי' נעתקה כאשר שתי המכוניות התקרבו אל רטיפיליו זו לצד זו. הספרדי לא שגה, ניצל את הקו הפנימי העדיף ולקח את ההובלה לקול תשואות המקומיים. מיד לאחר מכן החל לקבוע הקפה מהירה אחת אחר השנייה כדי לפתוח פער מבאטון שעמד בשיאו על כשלוש וחצי שניות.

סבסטיאן פטל סיים רביעי מצוין, אף על פי שבהקפה ה-21 דיווח בקשר הקבוצתי למהנדסים על תקלה במנוע. הגרמני הצעיר נאלץ להאט ואפשר לוובר לעוברו בקלות. כאשר התאושש והחל לקבוע זמנים תחרותיים, היו מי ששיערו כי רד-בול אולי החליטה להעמיד במבחן הצהרות לוחמניות שנשמעו מכיוונה של מקלארן לפני המרוץ, על שימוש מתירני בהוראות קבוצתיות. למרות זאת, אסטרטגיה יוצאת דופן של דחיית העצירה עד להקפה ה-51 היא שאפשרה לפטל לסיים רביעי – לא רק לפני בן קבוצתו, אלא גם לפני רוזברג.

ניקו הולקנברג, נהג וויליאמס, סיים שביעי מצוין, לפני קוביצה ושומאכר. במהלך המרוץ ניהל קרב שנוי במחלוקת עם וובר, כאשר נדמה היה כי אינו מסתדר עם הפניות ההדוקות של המסלול הסופר-מהיר, ו"חתך" חלק מהן. וובר שטח תלונותיו באוזני הקבוצה ברדיו, אבל השופטים החליטו שלא החזיק ביתרון מספיק על מנת שהולקנברג יסור מפניו. אלגרסוארי, לעומת זה, "זכה" בעונש מעבר דרך ישורת המוסכים כאשר נמצא שחתך את שיקיין רטיפיליו והרוויח יתרון כתוצאה מכך.

רובנס באריקלו היה האחרון ברשימת הזוכים בנקודות, והקדים את בואמי וליוצי, שהתאושש מדרוג זוועתי. בקבוצת הפורשים חברו להמילטון סנה, קוביאשי וטרולי.

התוצאות המלאות:

מס' נהג קבוצה הקפות זמן דרוג נק'
1 אלונסו פרארי 53 1:16:24.572 1 25
2 באטון מקלארן 53 +2.9 2 18
3 מאסה פרארי 53 +4.2 3 15
4 פטל רד-בול 53 +28.1 6 12
5 רוזברג מרצדס 53 +29.9 7 10
6 וובר רד-בול 53 +31.2 4 8
7 הולקנברג וויליאמס 53 +32.8 8 6
8 קוביצה רנו 53 +34.0 9 4
9 שומאכר מרצדס 53 +44.9 12 2
10 באריקלו וויליאמס 53 +64.2 10 1
11 בואמי טורו-רוסו 53 +65.0 14
12 ליוצי פורס-אינדיה 53 +66.1 19
13 פטרוב רנו 53 +78.9 20
14 דה לה רוסה סאובר 52 + 1 הקפות 16
15 אלגרסוארי טורו-רוסו 52 + 1 הקפות 15
16 סוטיל פורס-אינדיה 52 + 1 הקפות 11
17 גלוק וירג'ין 51 + 2 הקפות 24
18 קובליינן לוטוס 51 + 2 הקפות 18
19 יאמאמוטו היספאניה 51 + 2 הקפות 23
20 די גראסי וירג'ין 50 + 3 הקפות 21
לא סיים טרולי לוטוס 46 תיבת הילוכים 17
לא סיים סנה היספאניה 11 + 42 הקפות 22
לא סיים המילטון מקלארן 0 תאונה 5
לא סיים קוביאשי סאובר 0 תיבת הילוכים 13