מקלארן הטילה בומראנג?

מקלארן ומרצדס היו שתי הקבוצות בראש זרם ההאשמות שהוטח ברד-בול ופרארי, בגין שימוש לכאורה שעשו בכנפיים קדמיות גמישות. כתוצאה מאותן תלונות החליטה ההתאחדות להקשיח את מבחני הגמישות ? תחילה בספא, ולאחר מכן גם בסוף השבוע הנוכחי במונזה, כאשר אלה האחרונים ייכללו גם בחינה לראשונה של חלקה הקדמי של רצפת המכוניות.

ואולם, טים גוס, המהנדס הראשי של המכונית הנוכחית של מקלארן, אישר כי גם בווקינג עלה הצורך לשנות חלקי מרכב, על מנת להבטיח עמידה במבחני הגמישות החדשים.

"לא היינו צריכים לשנות את גמישות הכנפיים הקדמיות", הסביר גוס בשיחת הועידה המסורתית בחסות Vodafone. "באשר ל'סינר' (חלקה הקדמי של הרצפה, ד.פ), המבחן החדש מאתגר והיינו צריכים לבצע מספר שינויים קטנים כדי להבטיח שנימצא בתוך טווח הסטייה המותר. שינינו את ה'סינר' וניצלנו את ההזדמנות כדי להכניס בו שדרוג לשיפור הביצועים."

"בהתייחס למבחן ה'סינר' החדש", הוסיף גוס, "אני מצפה כי רוב הקבוצות יצטרכו לבצע שינויים כדי לעמוד בו. באשר למשטחי העץ (שבתחתית המכוניות, ד.פ), ישנן מספר קבוצות אשר עושות שימוש במשטחים מרובי חלקים, וההתאחדות הקשיחה את התקנות בעניין זה ואסרה על שימוש בהם. אני מאמין שהקבוצות האחרות יצטרכו גם הן לבצע שינויים באזור זה."

"בהתייחס לכנפיים, אני חייב לומר שהראיות מספא מוכיחות שפחות מכוניות עשו שימוש בכנפיים גמישות, אף על פי שהדבר עשוי להיות סובייקטיבי."

גוס התייחס בדבריו גם ליכולתה הצפויה של מקלארן במונזה, ואמר כי הוא מעריך שהקבוצה תהיה תחרותית מאוד ותיאבק על הניצחון. הוא טען כי ביצועיה המשופרים של הקבוצה בספא נבעו מהסינרגיה שבין עדכון המכונית והתאמת המסלול לתכונותיה.

גם המסלול במונזה צפוי להתאים לתכונותיה של המכונית של מקלארן, ורבים רואים בה פייבוריטית לניצחון.