דבר המועצה: רישיון לבכירים, ענישה בגין ע"ת ואישור לוח המרוצים

מועצת הספורט המוטורי העולמית התכנסה בפריז כדי לדון במספר נושאים, בראשם, כמובן, פרשיית ההוראות הקבוצתיות של פרארי בגרנד-פרי גרמניה (ראה ידיעה נפרדת).

בין היתר, החליטה המועצה להעביר לעיונה של האסיפה הכללית של ההתאחדות הצעה לחייב לפחות שישה אנשי צוות בכירים בקבוצות המשתתפות באליפות פורמולה אחת (כמו גם WRC, GT1 ו-WTCC) להחזיק רישיון מיוחד. ההתאחדות תנסח קוד אתי שבו ייקבעו הסטנדרטים להנפקת הרישיונות לאותם בכירים.

ההצעה נוסחה לאור לקחי פרשת רנו בעונת 2008, במסגרתה הורשעו ונענשו פלאביו בריארטורה ופאט סימונדס, לאחר שנמצא כי הדיחו את נלסון פיקה הבן לרסק את מכוניתו בכוונה תחילה כדי שפרננדו אלונסו, אז נהג הקבוצה, ינצח את המרוץ. ואולם, בית המשפט הצרפתי ביטל את העונשים שהושתו על השניים וקבע כי להתאחדות אין סמכות לקבוע עונשים כפי שקבעה, שכן מדובר ביחידים ולא בקבוצות.

עוד הצעה שתועבר לעיונה של האסיפה הכללית היא זו שלפיה תוכל ההתאחדות לפעול נגד נהגים שיורשעו בביצוע עבירות תנועה.

"להתאחדות הספורט המוטורי העולמית, במסגרת תפקידה בספורט המוטורי ובתחום התחבורה, יש עניין רב בקידום הבטיחות בכבישים", נכתב בהודעה רשמית. "המתחרים באירועי ההתאחדות חייבים לראות עצמם שגרירים של הספורט ולהיות מודעים להתנהגותם בכבישים ולכבד את חוקי הבטיחות."

"הצעה לתיקון הקוד הספורטיבי תוגש לאסיפה הכללית כדי להבהיר שכל מי שמחזיק ברישיון-על חייב להחזיק גם ברישיון נהיגה בתוקף. בנוסף, הקוד יתוקן גם כדי להבהיר שבכל מקרה שבו בעל רישיון-על ביצע עבירת תנועה משמעותית שהוכרה על ידי משטרה לאומית, ההתאחדות, בהתאם לחומרת העבירה, תזהירו או תעביר את המקרה לעיונו של בית הדין המשמעתי, אשר בתורו יהיה רשאי לשלול את רישיון העל של מבצע העבירה לתקופה מוגבלת או לצמיתות."

ההצעה כאמור נוסחה כתגובה לפרשה שבה היה מעורב אלוף העולם לשעבר, לואיס המילטון, כאשר נתפס נוהג מכוניתו בפראות באוסטרליה. המשטרה החרימה את מכוניתו של המילטון והגישה לו זימון לבית המשפט, שהטיל עליו מאוחר יותר קנס בסך 445 דולר.

המועצה גם אישרה את לוח המרוצים של העונה הבאה, שתהיה הארוכה ביותר בתולדות הסדרה ותכלול עשרים מרוצים ? ורק תשעה מהם באירופה. כתוצאה מכך, תתחיל העונה מוקדם יותר, ביום 13 במרץ, ותסתיים מאוחר יותר, ביום 27 בנובמבר.

בחריין תארח שוב את מרוץ הפתיחה, בעוד שברזיל תחזור למלא את המשבצת האחרונה, במקומה של אבו-דאבי, בתום שתי עונות. המצטרפת החדשה למועדון האקסקלוסיבי של המדינות המארחות מרוצי פורמולה אחת היא הודו, שתקיים את האירוע ביום 30 באוקטובר, בכפוף לאישור המסלול שם.

לוח המרוצים המלא:

13/03 בחריין
27/03 אוסטרליה
10/04 מלזיה
17/04 סין
08/05 טורקיה
22/05 ספרד
29/05 מונקו
12/06 קנדה
26/06 אירופה (ולנסיה)
10/07 בריטניה
24/07 גרמניה
31/07 הונגריה
28/08 בלגיה
11/09 איטליה
25/09 סינגפור
09/10 יפן
16/10 קוריאה
30/10 הודו
13/11 אבו-דאבי
27/11 ברזיל

למעבר להודעה הרשמית שפורסמה על ידי ההתאחדות