פורסם תוואי המסלול שייבנה באוסטין, טקסס

תוואי המסלול שיחזיר את ארה"ב ללוח המרוצים הרשמי של סדרת פורמולה אחת פורסם. המסלול, שתוכנן על ידי ארכיטקט המסלולים הנודע הרמן טילקה, מורכב למעשה מפניות מיתולוגיות ממסלולים אחרים ברחבי העולם, למעט אחת.

תכנית המסלול הודלפה, ככל הנראה, על ידי גורמים בעיריית אוסטין וטאבו הלמונד, יזם האירוע, נתפס בהפתעה כאשר התבקש להגיב עליה.

"אני חושב שתוואי המסלול והטופוגרפיה שלו יהיו מיוחדים מאוד בזמן המודרני של מרוצי גרנד-פרי", הצהיר הלמונד בהודעה רשמית. "ישולבו בו אלמנטים רבים ממסלולים קלאסיים, והוא יספק יתרון משמעותי לצופים ולמתחרים, בדמות סטנדרט הבטיחות של ההתאחדות. הוסיפו לזה את גינוני הנוחות שקהל הצופים הורגל בהם, למשל שדה ראייה נדיר ברוחבו, והרי לכם מסלול קלאסי אידיאלי ברמה עולמית."

"אנו נספק למתחרים את כל הדרוש להם. יהיו להם פניות מהירות הדורשות מחוייבות מהנהגים, וכן גם פניות טכניות שייבחנו את יכולת המהנדסים ביחס לסט-אפ של המכוניות. יש לנו גם שינויי גובה משמעותיים, התורמים לא רק לנוף, אלא גם לאתגר, ומראה העיר הנשקף נהדר בפני עצמו."

austin3dתוואי המסלול שייבנה באוסטין (הפנייה מס' 1 היא, כמובן, הראשונה אחרי הדגל, בנק' הגבוהה ביותר)

המסלול באוסטין יהיה באורך של כ-5.45 ק"מ, הפרש הגבהים בין הנקודה הגבוהה ביותר בו לנמוכה ביותר יעמוד על כ-40 מטרים וכיוון התנועה יהיה מנוגד לכיוון השעון.

תוואי המסלול, כאמור, נוצר בהשראת מסלולים קלאסיים ברחבי העולם. כך, למשל, רצף הפניות 3-6 מחקה את רצף הפניות המהיר והמפורסם של סילברסטון (מאגוטס-בקטס-צ'אפל); רצף הפניות 12-15 נועד לחקות את קטע האצטדיון של הוקנהיים-רינג וזה של הפניות 16-18 את פנייה מס' 8 האימתנית של המסלול באיסטנבול. הפנייה מס' 1, שהיא פניית סיכת ראש בשיא גובה, היא למעשה הקטע המקורי היחיד במסלול.