וויטמארש השתלח בפטל – הורנר יצא להגן

מנהל קבוצת מקלארן, מרטין וויטמארש, תקף בחריפות את סבסטיאן פטל, נהג רד-בול, שגרם לפרישתו של ג'נסון באטון מהגרנד-פרי הבלגי, ואמר כי נהיגה מהסוג שהפגין – מקומה לא בסדרת המרוצים הבכירה ביותר בעולם.

פטל הלך וסגר את הפער מבאטון בשליש הראשון של המרוץ, כאשר זה האחרון לא הצליח לייצר קצב מהיר מספיק בשל נזק שנגרם לכנף הקדמית של מכוניתו עוד בהקפה הראשונה. בהקפה ה-16, בגישה אל השיקיין האחרון, איבד פטל שליטה על מכוניתו, ככל הנראה כיוון שהמסלול היה רטוב, והתרסק אל תוך צידה השמאלי-אחורי של המקלארן. באטון נאלץ לפרוש, בעוד הגרמני המשיך בדרכו, לא לפני שעצר להחלפת כנף קדמית.

פטל אמנם נענש במעבר דרך ישורת המוסכים בגין גרימת התאונה, אבל הדבר לא מנע מוויטמארש, כאמור, למתוח ביקורת חריפה עליו.

"זה לא מה שאתה מצפה לראות בפורמולה אחת; זה מזכיר יותר פורמולות נמוכות", אמר וויטמארש מיד בסיום המרוץ. "מעבר דרך ישורת המוסכים נראה לי עונש קל מדי."

"אני חייב להגיד שזו הייתה טעות קצת מוזרה. אני מבין שהוא לא עשה את זה בכוונה, אבל זה באמת היה מוזר. היו לו מרווח של אולי שלושה אינצ'ים להידחק בו בקו הפנימי, אם זה מה שהוא רצה לעשות; רק אלוהים יודע מה הוא חשב לעצמו."

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, לא נשאר חייב ויצא להגנתו של פטל: "סבסטיאן, בלי שום צל של ספק, הוא נהג מאוד-מאוד מוכשר", הסביר הורנר, "אבל המרוץ כאן היה מאותם מרוצים שבהם שום דבר לא מסתדר. הוא צריך להישאר רגוע ומפוקס, ובסופו של דבר הכל יסתדר לטובתו."

"זה היה קשה עבורו. אתה צריך לקבל החלטות בתוך שברירי שנייה, ואני חושב שהוא עשה טעות. באטון בלם מוקדם וזה תפס אותו בהפתעה. בניסיון לחמוק ממנו – בתנאים מאוד-מאוד קשים, הוא איבד שליטה, הסתבסב ולקח איתו את באטון. הוא נהג מרוצים מעולה, הוא עדיין מאוד צעיר. קל מאוד להיות ביקורתי כלפי מישהו חסר נסיון באופן יחסי, אבל אין לי ספק שהוא יילמד ממה שקרה."