מבחני הגמישות של הכנפיים הקדמיות יוקשחו

התאחדות הספורט המוטורי העולמית הודיעה לקבוצות כי החל בגרנד-פרי הבלגי, שיערך בסוף החודש, יוקשחו מבחני הגמישות של הכנפיים הקדמיות. ההודעה באה לאחר טענות שהשמיעו מקלארן ומרצדס, לפיהן רד-בול ופרארי עושות שימוש בכנפיים קדמיות גמישות במידה רבה, יותר מהסביר והמותר, מבלי יכולת להסביר כיצד בדיוק הן עושות זאת.

ההתאחדות החליטה, אם כן, לנצל את סמכותה, המוקנית לה מתוקף סעיף 3.17.8 לתקנות הטכניות, לפיו על מנת להבטיח עמידה בדרישות סעיף 3.15 לתקנות (המגדיר דרישות קשיחות מבנית) היא רשאית להחמיר את מבחני הגמישות של כל רכיב חשוד.

עד כה בוצעו מבחני הגמישות של הכנף הקדמית באמצעות הנחת משקולות של 50 ק"ג בקצוות, כאשר סטייה של אלה עד 10 מ"מ הייתה מותרת. החל בגרנד-פרי הבלגי ייעשה שימוש במשקולות של 100 ק"ג, כאשר הסטייה המותרת תגדל ליניארית ותעמוד על 20 מ"מ. באופן זה, מקווה ההתאחדות, יימנע השימוש בתכנון או בחומרים מיוחדים המאפשרים עמידה במגבלת המבחן לצד גמישות רבה בטווח שמעבר לה, תחת עומס אירודינמי.

בד בבד, הודיעה ההתאחדות גם כי תנקוט יד קשה נגד קבוצות שיעשו שימוש במחברים מתוחכמים ברצפת המכוניות, לאור אחת ההשערות שהעלו מקלארן ומרצדס לגבי הדרך שבה מצליחות רד-בול ופרארי לגרום לכנף הקדמית להתנהג כאמור.

כדי לסבר את האוזן, יצוין כי העומס האירודינמי על הכנף הקדמית של מכונית פורמולה אחת, המושג במהירות של כ-110 קמ"ש, עומד על כ-140 ק"ג.