מקלארן ומרצדס ביקשו הבהרות לגבי הכנף הקדמית

מקלארן ומרצדס ביקשו מהתאחדות הספורט המוטורי העולמית הבהרות לגבי תכנון הכנף הקדמית של מכוניותיהן, לאור חשדן שרד-בול ופרארי עושות שימוש בכנפיים קדמיות גמישות, למרות שבדיקה מדוקדקות בתום הגרנד-פרי הגרמני העלתה כי הן כשרות לחלוטין.

מהנדסי מקלארן ומרצדס מצאו עצמם חסרי אונים בניסיון להבין כיצד פועלות הכנפיים האמורות, ואולם כעת נראה כי הם בוחנים אפשרות לפיה הדבר נעשה באמצעות שימוש בחלק קדמי גמיש של הרצפה, ולא בכנף עצמה. לפיכך, פנו הקבוצות להתאחדות, כאמור, על מנת לברר אם השערתן עולה בקנה אחד עם התקנות, בטרם יחלו בפיתוח המעשי של הפתרון היצירתי.

"אנחנו יודעים שכל עניין הקשיחות המבנית הוא קשה לאכיפה, ומבחנים ספציפיים נועדו להבטיח שכל הקבוצות יהיו באותו הטווח", הסביר רוס ברון בראיון ל-Autosport. "מבחינת התמונות וסרטי הוידאו עולה כי רד-בול בעיקר, ופרארי באופן חלקי, הצליחו לתכנן כנף קדמית שתחת עומס מגיעה הרבה יותר קרוב לקרקע ממה שהצלחנו אנחנו ומקלארן לתכנן."

"מה שאנחנו דורשים בעצם, לפני שנערוך תכנית פיתוח מאסיבית, הוא לדעת אם צ'ארלי (וויטינג, ד.פ) הולך להורות על שינוי התקנות לפני שנסיים."

מרטין וויטמארש, מנהל קבוצת מקלארן, שלל את האפשרות שקבוצתו תגיש מחאה רשמית נגד פרארי ורד-בול, אבל הביע אי שביעות רצון מהמצב הנוכחי.

"האם אני חושב שיש מקום לעשות שימוש בכנפיים גמישות כל כך בפורמולה אחת? לא", הצהיר וויטמארש. "אבל אני לא קובע את החוקים ואני גם לא אחראי על פירושם, ולכן אנו דורשים לקבל הבהרות לגבי התחום המותר בעניין זה."

"ברגע שנקבל את ההבהרות נוכל להתקדם עם הפיתוח במסגרת מה שמותר. אני מקווה שההבהרות שנקבל לא יתירו לקצות הכנף לגעת ברצפה. ישנן כעת כנפיים בשימוש שקצותיהן ממש נוגעות ברצפה, כאשר הן אמורות להיות רחוקות ממנה."

וויטמארש הסביר עוד כי אמנם ניתן להסביר את מרחק הכנפיים הקדמיות מהרצפה בהפרשי גבהים בין הסרן הקדמי והאחורי, אבל לפי גיאומטריה פשוטה, כדי להשיג מרחק קטן כל כך נדרש מרווח גחון של יותר מעשרה סנטימטרים. לטענתו, השיפור בביצועים שניתן להשיג באמצעות הנמכה של 25-30 מ"מ של קצות הכנף הקדמית עשוי להתבטא בשנייה להקפה לערך.