מספר כבלי הגלגלים יוכפל בעונה הבאה

מספר הכבלים הקושרים את הגלגלים לשלדת המכוניות יוכפל בעונה הבאה; זאת לאחר שמספר תאונות שהתרחשו לאחרונה גרמו להפעלת לחץ על ההתאחדות לפעול לשיפור הבטיחות.

כבלי הגלגלים של הפורס-אינדיה של ויטאנטוניו ליוצי לא הועילו במניעת הינתקות אחד הגלגלים כאשר האיטלקי איבד שליטה על מכוניתו במהלך מקצה הדרוג בגרנד-פרי הגרמני. הגלגל התועה חצה את המסלול והחטיא בקושי את מכוניתו של טימו גלוק.

במהלך מקצה אימון בגרנד-פרי הסיני כשלו כבלי הגלגלים של הטורו-רוסו של סבסטיאן בואמי, כאשר המתלה הקדמי של המכונית קרס באחת.

ואולם, התאונה בעלת ההשלכות הקשות ביותר בעניין זה היא, כמובן, זו שהתרחשה בסדרת פורמולה שתיים: נהג המרוצים הנרי סורטיס נפגע בראשו מגלגל שהתנתק מאחת המכוניות האחרות ונהרג.

פאדי לואו, המנהל הטכני של מקלארן, טען כי התנתקות גלגלים מתרחשת הרבה יותר ממה שניתן היה לצפות וכי המהנדסים אינם מרוצים מאמינות הכבלים.

"מצאנו כי כאשר הכבלים אינם עובדים זה משום שהם נחתכו מסיבה כלשהי בזמן התאונה. לכן, במקום לנסות ולהבטיח אמינות של מאה אחוז, חשבנו להוסיף כבל עצמאי נוסף לכל גלגל, על מנת להגדיל את הסיכוי שאחד לפחות ישרוד", הסביר לואו.

כבלי הגלגלים הוכנסו לשימוש לראשונה בשנת 1999 בעקבות התאונה המפורסמת שהתרחשה בתחילת הגרנד-פרי הבלגי בעונת 1998, בה היו מעורבות מכוניות רבות שגלגליהן הועפו לכל עבר.