רנו: המנוע שלנו עוד נחות לעומת היריבות

מנהל מחלקת המנועים של רנו, רוב ווייט, לא מרוצה ממאזן הכוחות בסדרה בתחום עיסוקו.

"אני מאמין שהכוח המקסימאלי של המנוע שלנו, בטווח הסל"ד השימושי, נחות לעומת היריבות", הסביר ווייט. "ניתוח ביצועי המכוניות תומך במסקנה זו, אבל בלתי-אפשרי לכמת הפער, אלא באמצעות השוואה ישירה של מדידות באמצעות דינמומטר."

"הסיבות לנחיתות שלנו בתחום זה הן היסטוריות; תוצאה של פיתוח המנועים בתקופות שונות של הגבלות. התקנות הספורטיביות אוסרות פיתוח כבר מאז 2007, אבל הדרך שבה משתמשים במנועים השתנתה המון מאז. כך, למשל, ראינו שתי הפחתות בסל"ד המקסימאלי של המנועים, אורך חיי המנועים הוכפל, הותקנו מערכות KERS ולאחר מכן הוסרו והושת איסור על תדלוקים. שינויים אלה טופלו בדרך של כוונון מחדש של המנועים ועל ידי אישור לביצוע התאמות מצומצמות."

"ספקיות המנועים פעלו תחת תנאים אלה בפיתוח היחידות שנמצאות בשימוש כעת, ומכיוון שהמנועים עצמם שונים זה מזה, כמו גם האילוצים הפנימיים של צוותי ההנדסה, התוצאה, אחרי כל השינויים החוזרים האמורים, מובנת."

"כמובן, מאפייני המנוע, מלבד כוחו, תורמים גם הם לביצועי המכוניות. גמישות, קירור, משקל והקשיחות המבנית של ההתקנה הם כולם פרמטרים משמעותיים, אבל הביצועים רגישים לכוח המנוע יותר מכל."

"רנו מחוייבת לספק מנועים תחרותיים, ואנחנו בטוחים שהדבר אפשרי תחת מסגרת התקנות הנוכחית של ההתאחדות, אבל אנחנו לא יכולים להיות מרוצים בזמן שכוחו של המנוע שלנו נחות הרבה לעומת הטובים ביותר."

ווייט התייחס בדבריו גם לאפשרות שרנו תספק מנועים לקבוצה נוספת בעונה הבאה, לאור שמועות שנפוצו על שיתוף פעולה אפשרי עם לוטוס, וטען כי לא צפויה התפתחות בעניין זה בקרוב. עם זאת, ווייט ציין כי לרנו ישנם המשאבים הנדרשים לטובת אספקת מנועים לקבוצות נוספות.