הכנפיים הגמישות עושות קאמבק בגרמניה

הגרנד-פרי הגרמני עשוי להיות אות הפתיחה להתפרצותה של שערוריית פורמולה אחת חדשה, מלבד זו של ההוראות הקבוצתיות: תמונות שהתפרסמו בעיתון צרפתי גרמו למספר קבוצות להטיל ספק בחוקיות התכנון של הכנפיים הקדמיות של פרארי ורד-בול. אותו תכנון, כך לפי ההאשמות, כולל חלק מרכזי-נייטרלי גמיש האפשר להקטין את המרחק שבין הכנף והקרקע במהירות גבוהה, ולפיכך גם את היעילות האירודינמית של המכונית.

על פי דיווח ב-Autosport, מספר קבוצות פנו לאנשי ההתאחדות בגרמניה ושטחו בפניהם הטענות, בצירוף תמונות המעידות על הפרשי הגבהים בין הכנפיים של פרארי ורד-בול, לאלו של שאר הקבוצות, תחת עומס.

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, המנוסה כבר בהאשמות מסוג זה, קרא לאותן קבוצות להגיש תלונה לגורמים הרלוונטיים. בדיוק באופן זה נהג הורנר גם כאשר הואשמה קבוצתו בשימוש במערכת מתלים בלתי-חוקית, מבלי שנמצאה כל ראיה תומכת בטענה זו, למרות בדיקה מדוקדקת של אנשי ההתאחדות.

"ברור שהמכוניות צריכות לעמוד בכל המבחנים המקיפים שמנהיגה ההתאחדות, ואנחנו שמחים שהמכונית שלנו עונה על הדרישות בכל תחום", הסביר הורנר.

"השימוש בצלמים הוא מסוכן. אם הקבוצות חשות שישנה בעיה עם הכנף, הדבר הג'נטלמני לעשות הוא להעלות את הנושא בפני הקבוצה שבה הן חושדות, או אם הן סבורות שמדובר בבעיה חמורה, יש להן הזכות להתלונן."

"השימוש בראיות מצולמות הוא סובייקטיבי", המשיך הורנר. "האם המצלמה זזה? מה משקל הדלק שנושאת המכונית? האם הנהג בלם חזק יותר מכרגיל? האם לחץ האוויר בצמיגים נמוך יותר? יש יותר מדי משתנים שיכולים להשפיע על האופן שבו נראית המכונית בתמונה."

ככל שידוע, המבחנים שבהם נעשה שימוש לבדיקת התאמתן של המכוניות לתקנות כוללים בדיקת גמישות בקצות הכנף הקדמית בלבד. ואולם, לאור ההאשמות כאמור, ההתאחדות עשויה להורות על ביצוע מבחן נוסף, לחלק המרכזי של הכנף. אם לא יפורסמו הבהרות בעניין, כפי שפורסמו בעניין מערכת המתלים, יש לצפות שהקבוצות המתלוננות יאלצו לעשות שימוש בתכנון דומה במכוניותיהן.